pawelosinski83 Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) Cześć! Długo jestem na forum, do tego czasu głównie jako "czytacz".Poprzedniego auta nie pokazywałem, tym razem postanowiłem, że to zrobię.Tak więc około miesiąc temu zamieniłem S4 B5 2.7 biturbo (sedan) na godnego moim zdaniem następcę: S4 B6 4.2 BBK w Avancie i Tiptronicu (celowo )Od razu powiem, że było warto Pod każdym względem OPIS:Auto forumowe (od daaaawna).Zaprezentował je najpierw lagadula ( http://a4-klub.pl/index.php?/topic/73059-odp-b6-bbk-czarny-s4-avant-42-v8-tip-nowe-fotki-przed-sprzedaza-str7/page-1 ),potem trafiło do streetrace ( http://a4-klub.pl/index.php?/topic/164943-b6-bbk-moje-s4/page-1 ),następnie w 2013r. do lester'a (brak tematu),no i teraz do mnie W 99,9% seryjne (długo tak nie pojeździ ), w pakiecie "ciemność" (czarne relingi / 3S2Black roof rails , czarne ramki szyb / 4ZE Black moldings , czarne lusterka / 6FB Body-colored exterior mirror housings).Lakier ładny, ale ma już swoje lata, więc polerka by się przydała ?Od klamek w górę oryginalny, dołem gdzie nigdzie poprawiany (ranty błotników, dół drzwi) ale szpachli całkowicie brak, powłoki powyżej 240um nie znalazłem nigdzie, a mierzyłem ponad pół godziny naokoło + wszystkie zakamarki Trzeba poprawić przednie błotniki (lewy jest zarysowany, a prawy ma lekko zagnieciony rant) - ale to drobiazgi.Szyby wszystkie w oryginale.Wnętrze ma jakieś tam ślady użytkowania, ale ogólnie jest zadbane i po ogarnięciu kilku detali będzie super nówka nie śmigana Mechanicznie też jest OK. Auto ma obecnie 230 tys nalotu, parę rzeczy trzeba będzie więc zrobić na stówę.Poprzednicy nie żałowali na serwis i bardzo dużo rzeczy było robionych, cała książka wypełniona wraz z okładką, hehe, faktury rachunki itd...Na pokładzie założona w 2014r. porządna instalka LPG (2 reduktory, 2 linie zasilające na grubym faro, LPGTech328, zielone hanki)WYPOSAŻENIE:Jest prawie wszystko czego chciałem (a brakujące rzeczy się doreza ).Wszystkiego nie będę wymieniał, a ze smaczków:- Tiptronic 6 biegów z łopatkami (tylko takie wchodziły w grę, manuala nie chciałem)- Zawieszenie 1BD, nie żadne tam komforty - Solar (to był must-have )- Recaro z jasną alcantarą ze schowkami, tył dzielony z uchwytami na kubki i przelotką na narty (w poprzedniej B5 miałem całe w czarnej skórze powiedziałem, że nigdy więcej takich nie chcę )- Bixenon z dynamicznym poziomowaniem- CLH- Światła AUTO- Pełny pakiet oświetlenia wnętrza i zewnętrznego- Rolety w drzwiach i z tyłu- Fotochrom- 2DIN + RNS-D- Kolorowy FIS- Carbony, czarna góra- PDC tył- BOSE- Alarm + pełen komfortFOTKI:Tuż po zakupie (odkręcamy box'a):I już pod domem: Motorownia: Wnętrze: Takie tam - wycieczka na Ślężę: Zlot klubu Renault 5 (to było moje pierwsze auto i co roku ciągle tam jeżdżę) na Torze Kielce: Ciekawsze rzeczy zrobione przez poprzednich właściceli:- Wybebeszone już dość dawno temu katalizatory (wszystkie 4) + usunięte programowo sondy tylne. Esa łaaaadnie gada oraz co ważniejsze nie zamula oraz odciążony jest termicznie silnik - 2 Poduszki silnika- Komplet chłodnic wody (oryginały Nissens'a)- Komplet nowych cewek zapłonowych (akcja serwisowa) + świece- Odmy- Olej w skrzyni- Tarcze, klocki, coś tam w zawieszeniu Mój wkład na początek - Lipiec 2016:- DP przerobione na v-bandach przy okazji wymiany złącz elastycznych wydechu- usunięte osłony dolne silnika i skrzyni (polepszenie chłodzenia)- Odłączone klapki wydechu - są na stałe otwarte - 4 nowe opony 235/40/18 Dunlop SP SPORT MAXX RT2- Łożysko przednie SKF- Olej Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 + filtr MANN- Filtr powietrza MANN- Filtr kabinowy z węglem- Regeneracja przełącznika świateł- Tylna sprężyna była pęknięta, więc wrzuciłem springi z Avanta S4 B7, o jedną kategorię wagową w górę (ze względu na ciągłe obciążenie zbiornikiem LPG)- Wahacz przedni lewy dolny (banan) Lemforder (stukający sworzeń)- Podrezany styropian w dojazdówce, teraz mieści gaśnicę i klucz do lamp przednich żeby w razie czego żarówkę wymienić oraz inne pierdoły PLANY: - Program silnika i skrzyni- Lepszy hebel na tył - Panel do menu FIS przy ręcznym (zakupiony, czeka na montaż)- Homelink (zakupiony, czeka na montaż)- Trochę chromu do środka (włącznik świateł, przyciski szyb A3 lub A6, kubek, wizytownik itd)- RNS-E + BT + Moduł TV ...albo... dobre radyjko aftermarketowe z interfejsem pod kierownicę i BT- Kamera cofania- DRL H7 + panelik DRL/CLH- Oświetlenie LED wnętrza- Dorezanie podświetlenia listew ozdobnych w drzwiach- Podświetlenie zapięć pasów- Grzana szyba przednia- Lusterka składane + tilt, chyba w chromie, zobaczymy- Grill na czarno- Lotka S-Line na klapę- Dokładka z Cupry R- Nowa skórka na ręczny- PDC lub kamerka przód- Większe końcówki wydechu + może jeszcze lekkie jego odetkanie- Pamięć foteli + lusterek- Porządne czyszczenie alcantary na fotelach + wymiana siedzisk- Lakier na przednie błotniki i maskę- Polerka + kwarc/ceramika- Obudzenie zegara radiowego (jest, ale nie działa) Dalsze losy auta będę opisywał na bieżąco w wątku i wykreślał pozycje z listy. Pozdro . Edytowane 4 Października 2019 przez pawelosinski83
Binek1.8T Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Fajna czarnula ale wyglada trochę na zmęczona. DopielęgnujesZ i bedzie git. Fabrycznie nie miałeś D2S?
Pjotras Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) I kolejna eSka na pokładzie. Szerokości, bezawaryjności i małego spalania Jak masz jakiś filmik to wrzuć jak gada bez katów, w środku i na zewnątrz. Edytowane 27 Lipca 2016 przez Pjotras
niebieski708 Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Dobry wybór ? czarne najładniejsze ? szerokości
pawelosinski83 Opublikowano 28 Lipca 2016 Autor Opublikowano 28 Lipca 2016 Fajna czarnula ale wyglada trochę na zmęczona. DopielęgnujesZ i bedzie git. Fabrycznie nie miałeś D2S? Zmęczona? Po czym konkretnie wnosisz? Auto nie było odpicowane do zdjęć, nie myte nawet... Ale wiadomo, że nie będzie wyglądać jak nówka po ponad 200 tysiach przejechanych... Fabrycznie jest D1S, to raczej standard w bixenonach... Piekna eska. gratulacje. Dzięki Piękna będzie, teraz jest po prostu OK I kolejna eSka na pokładzie. Szerokości, bezawaryjności i małego spalania Jak masz jakiś filmik to wrzuć jak gada bez katów, w środku i na zewnątrz. Małego spalania, dobre... Po mieście poniżej 20/100 lpg jest niewykonalne (ale jeżdżę ciągle w trybie "S" ) Trasa do 180km/h 16-18/100 lpg Na torze Pb98 ponad 40/100 Mam filmiki z toru z zewnątrz i na zewnątrz... Postaram się dziś wrzucić. Musze nagrać jeszcze coś stacjonarnie. Dobry wybór czarne najładniejsze szerokości Szczerze to wolałbym chyba srebrną jeśli miałbym 2 identyczne do wyboru ale czarna też jest całkiem spoko żeby tylko tak szybko się nie brudziła... 2 dni po myciu wygląda jak by była myta w zeszłym roku Ładne auto, powodzenia w modyfikacjach Dzięki, przyda się będę się chwalił co tam wymodzę...
niebieski708 Opublikowano 28 Lipca 2016 Opublikowano 28 Lipca 2016 Ja tam wolę serię ? jednak. Bezawaryjnie zrobiłem już 20 tyś km. Wsadziłem jedynie podkładki pod kolektor i klapkę w nim z carbonu i to wszystko ? lepiej cieszyć się bezawaryjnością niż ciągle modzić bo to się nigdy nie kończy ?
pawelosinski83 Opublikowano 28 Lipca 2016 Autor Opublikowano 28 Lipca 2016 (edytowane) Ja tam wolę serię jednak. Bezawaryjnie zrobiłem już 20 tyś km. Wsadziłem jedynie podkładki pod kolektor i klapkę w nim z carbonu i to wszystko lepiej cieszyć się bezawaryjnością niż ciągle modzić bo to się nigdy nie kończy Też tak podchodzę, głównie dlatego zmieniłem B5 na B6 - tam nie dało się nie modzić :-D Za dużo kasy szło... A wyposażeniem, prowadzeniem i ogólnym komfortem poziomu b6 bym nigdy nie osiągnął... Starzeję się kuwa :-D :-D :-D Tutaj chcę pozostać przy serii na tyle, na ile to będzie możliwe, jedynie dorzucić parę rzeczy, z którymi nie udało się kupić auta i odrobinę zindywidualizować i tyle. Lista może wydawać się długa, ale to w zasadzie tylko kilka "pierdołek" zwiększjących komfort podróżowania. Edytowane 29 Lipca 2016 przez pawelosinski83
niebieski708 Opublikowano 28 Lipca 2016 Opublikowano 28 Lipca 2016 To mamy podobne podejście ? też dlatego kupiłem b6 :-)
pawelosinski83 Opublikowano 29 Lipca 2016 Autor Opublikowano 29 Lipca 2016 2 filmiki z tego samego przejazdu po torze, ze środka i z zewnątrz. (wrzuciłem też do pierwszego postu). Niedługo dodam film z dźwiękiem wydechu na postoju.
Kacza Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Jak wygląda temat odłączenia klape w wydechu? Nie odczułes różnicy w przyspieszeniu z dołu? Jak się do tego zabrać?
pawelosinski83 Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Opublikowano 31 Lipca 2016 Ja zostawiłem zaworek podpiety, klapki odłączyłem przecinając wężyki przy tłumikach i zaślepiając je, jakby co można łatwo powrócić do serii nie demontując tapicerki, żeby dostać się do zaworka. Nie ma to żadnego wpływu na osiągi na dole. A na górze może wręcz je poprawić, bo seryjnie klapki zamykają się powyżej 1700obr/min, teraz są cały czas otwarte, więc jest swobodniejszy przelot przy wyższych obrotach, a do 1700 jest bez zmian. Wysłane przy użyciu Tapatalka
pawelosinski83 Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Opublikowano 31 Lipca 2016 (edytowane) Tu widać. Idą od końcówek pod zderzak i do trójnika i po lewej stronie do środka pod boczek wchodzi. Wysłane przy użyciu Tapatalka Edytowane 31 Lipca 2016 przez pawelosinski83
Pjotras Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Jak się położysz pod auto z tyłu to zaraz jak się kończy chromowana końcówka jest gruszka od klapek do której dochodzi wężyk, Wystarczy ściągnąć wężyk, nie trzeba przecinać, zaślepiasz, gdzieś ją tam wciskasz żeby nie wisiała i już.
pawelosinski83 Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Opublikowano 31 Lipca 2016 (edytowane) Tak gada: Edytowane 31 Lipca 2016 przez pawelosinski83
Armi Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Niektóre auta mają szczęście - Twoje ma. Dobra esa w dobrych rękach (widać po kompleksowym podejściu do tematu).
Kabar Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Loodzik, za mało czarny ten avant...
pawelosinski83 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2016 (edytowane) Niektóre auta mają szczęście - Twoje ma. Dobra esa w dobrych rękach (widać po kompleksowym podejściu do tematu). Dzięki, bardzo miłe słowa, będę się starał, aby nie zawieść w tej kwestii :-) Loodzik, za mało czarny ten avant... Jest jakieś forum, na którym Cię nie ma? :-P Z nowości: Będzie się działo... Multifunkcja z RS5 (fajna jest, gruuuuba i z podświetlanymi alu łopatkami ) plus poducha z A4B7 i moduł Q, taśma 12pin, kabelki, kostki, piny i inne potrzebne manele (Manetki z tempomatem pójdą na handel - kupiłem cały komplet a manetki mam u siebie takie same) Przyciski szyb chrom z B8 (zamiast czyścić styki w moich wrzucę chromiki z B8, a moje sprzedam) Panel navi koło ręcznego wraz z zapalniczką VFIZ Nowy buzzer do zegarów, bo mój milczy a na deser wzmacniacz antenowy z obsługą webasto (od czegoś trzeba zacząć ) I takie tam, drobne rezanko weekendowe: zimne luty w zamku tylnych lewych drzwi skutecznie uniemożliwiały ich odblokowanie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki lub z przycisku w drzwiach kierowcy. Tylko z pilota dało się odblokować centralny. teraz już jest OK :-) Problem opisywałem >TU< Edytowane 16 Sierpnia 2016 przez pawelosinski83
Rekomendowane odpowiedzi