Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Średnica rurki zamiast katalizatora


Bartek Po 87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jak w temacie przymierzam się do wycięcia kata i może orientuje się ktoś jaka powinna być średnica wewnętrzna rurki jaką zamierzam tam wspawać. Średnica zewnętrzna to 54mm a chodzi mi o jej grubość.Kiedyś już podchodziłem do tego zagadnienia w benzynce i wiem że zła średnica może zakłucić swobodny przepływ spalin i wprowadzić je w niepotrzebny rezonans- czy jakoś tak.Podobno nawet złe spawy mogą zaszkodzić. Chciał bym to zrobić tak jak powinno być i może ktoś posiada potrzebną mi wiedze.

Z góry dzieki za info, napewno się jeszcze komuś przydadzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak powinno- powinien kat zostac na swoim miejscu, gdyz wydech jest stworzony wedle obliczen ktore uwzgledniały kata.

ale gdybys brał sie za wyciecie:

-sprzedaj kata, nie wyrzucaj na złom(jest drogim surowcem wtórnym, a dokladniej zawiera sórowiec)

-spawaj Tigiem

pytanie odnosnie srednicy zadam kumplowi, jest Inzynierem do spraw projektu układow wydechowychw firmie Tenneco :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:>Ok może źle ujełem to w słowach.Chciał bym to zrobić a jak już coś robić to pożądnie. Nie ma co tu dyskutować o tym czy to dodrze czy zle, bo ile osób to i tyle opini. Jestem tylko przekonany że przy moich 260tkm to albo nowy albo rurka.Ja wybieram opcje 2. Ok czekam na jakieś newsy bo widze że trudne pytanie zadałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NAJLEPIEJ gdyby średnica wewnętrzna rurki była taka sama jak średnica turbiny po stronie wydechowej :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem objawy zacinania turbiny mechanik chciał wymieniać turbo, a to jest tylko skutek zatkanego kata. Po wymianie na zestaw VFM BOSAL http://www.bosal.com.pl/vfm.htm

i przepaleniu auta na autostradzie wszystko OK! Zestaw jest cały z siatką gotowy do montażu.

cena około 300 :good:zł stary sprzedałem za 90 zł :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem objawy zacinania turbiny mechanik chciał wymieniać turbo, a to jest tylko skutek zatkanego kata. Po wymianie na zestaw VFM BOSAL http://www.bosal.com.pl/vfm.htm

i przepaleniu auta na autostradzie wszystko OK! Zestaw jest cały z siatką gotowy do montażu.

cena około 300 :good:zł stary sprzedałem za 90 zł :good:

u nich za 300 kupiles na alleszajsie chodza za 500 xD

i co daje wywalenie tego kata ? moc cos skoczy czy to zabieg czysto akustyczny lub wizualny ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem objawy zacinania turbiny mechanik chciał wymieniać turbo, a to jest tylko skutek zatkanego kata. Po wymianie na zestaw VFM BOSAL http://www.bosal.com.pl/vfm.htm

i przepaleniu auta na autostradzie wszystko OK! Zestaw jest cały z siatką gotowy do montażu.

cena około 300 :good:zł stary sprzedałem za 90 zł :good:

u nich za 300 kupiles na alleszajsie chodza za 500 xD

i co daje wywalenie tego kata ? moc cos skoczy czy to zabieg czysto akustyczny lub wizualny ;p

Lżej dla turbiny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik jest bardziej elastyczny, szybciej wkreca sie na obroty. silnik po wywaleniu kata i po programie ma lepsze parametry spalin jak przed z katem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zdecydowanie bym zrezygnowal z pomyslu pakowania strumienic. Wiadomo jak koledzy mowili po usunieciu kata silnik dostanie drugiego ducha. Jezeli chodzi o rurke to zrobic to tak zeby czasem dana rurka nie miala mniejszej srednicy jak reszta wydechu. Po prostu jedziesz jednym wymiarem po calosci i tyle. Odnosnie strumienic to przeprowadzalem doswiadczenie (Tyle ze na silniku N/A) i sprawdzila sie tylko w wypadku takiego setupu : zamiast kata rurka nastepnie strumienica zamiast tlumika srodkowego i ostatni tlumik przelot. Calosc dala odczuwalny rezultat pomijajac juz zmiany akustyczne. Tyle ze to bylo testowane w silniku atmosferycznym w doladowanych nie kombinowalbym nic wiecej niz rurka badz pelen przelot na 2 dedykowanych tlumikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami trzeba poszukać w kilku sklepach w jednym są tańsze części zawieszenia i silnika w drugim tłumiki.

Zabieg wymiany na nowego kata podobnie jak wycięcie dał efekt ożywienia silnika dodatkowo została wymieniona plecionka, która jest w gotowym zestawie. Wszystko pasuje jak ori nowe uszczelki i mamy spokój na następne 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kata montujesz w ramce i wycinasz co trzeba

potem wszystko składasz i spawasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...