tomaszu Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Termostaty niestety są takie, że czasem nawet nowy może być uszkodzony. Ja raz tak miałem.
wrc.mm Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Jeśli jesteś pewien jakości termostatu i płynu to pozostają Ci 2 rzeczy: - układ zapowietrzony - szczelony czujnik temperatury Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ temperatury aż do numeru 51. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość, która będzie wskazywała temperaturę cieczy ten tak zwany guzik recylkulacji to : guzik zamykajacy obieg powietrza w wewnątrz auta?? to moje pierwsze autko z klimą i tak naprawde nie mialem okazji jezdzic z nikim kto posiada to urządzenie dlatego jestem taki slabt w tej dziedzinie. i skoro juz poruszony jest ten temat to mam jeszcze małe pytanko odnośnie klimy : po niżej jakiej temperatury klima sie nie włancza ?? kolega właśnie też dorobił sie rocznego renaulta i mówi ze u niego nawet wczoraj przy -19*C włączył klime żeby odszronić przednią szybe . My też posiadamy tą funkcje, ale działa do jakiejś minimalnej temperatury , tak??
domelq Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Tak, to ten guzik Klimy ja nie włącze jak na zewnątrz jest poniżej +4oC odszranianie działa zawsze
wrc.mm Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 ok. czujnik klimy i licznik pokrywają sie wartościami na zegarze pokazuje 90*C a na klimatroniku 89*C - 90*C , przy temp na zewnatrz -11*C termostat uważam że jest ok, wolno temp podchodzi do 90*C ale jednostajnie wzrasta temp. i jak złapie to już trzyma . koledzy pisza że to taki urok tego silnika ze wolno sie grzeje + LPG robi swoje może profilaktycznie odpowietrze ukł. chłodz. ma ktoś dobrą i skuteczna rade na tę czynność ?? I jeszcze raz ponowie pytanko wiem że nie ten dział ale tak w nawiasie :gwizdanie: Po niżej jakiej temperatury klima sie nie włancza ?? kolega właśnie też dorobił sie rocznego renaulta i mówi ze u niego nawet wczoraj przy -19*C włączył klime żeby odszronić przednią szybe . My też posiadamy tą funkcje, ale działa do jakiejś minimalnej temperatury , tak?? czy to normalne zjawisko w audi (+4*C) poniżej już nie działa??
uwencjusz Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 A ja się troszkę tak jakby podepnę pod temat. Jakiś tydzień temu wymieniłem termostat i owszem auto długo się nagrzewa, ale jak już złapie te 90 stopni to trzyma cały czas. Na klimatronicu również. Czy przy takich temperaturach jakie obecnie mamy za oknem (ok -10C) czy jest szansa aby uzyskać choćby letnią chłodnice? Dzisiaj zrobiłem ok 50 km, tempem powiedzmy emeryta. Biała droga, prędkość do 80 km/h. Przyjechałem do domu i z ciekawości chciałem sprawdzić czy chłodnica jest choćby letnia. Była zimna jak jasny pieron. Czy tak powinno być? Czy wiosną przy temp ok +10 stopni, chłodnica również będzie zimna? W jakim przypadku załączy się wentylator od chłodnicy? PS. Owszem może śmieszne są te pytania, ale jest to moje pierwsze auto i w sumie na mechanice pojazdowej się nie znam
domelq Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 ok. czujnik klimy i licznik pokrywają sie wartościami na zegarze pokazuje 90*C a na klimatroniku 89*C - 90*C , przy temp na zewnatrz -11*C termostat uważam że jest ok, wolno temp podchodzi do 90*C ale jednostajnie wzrasta temp. i jak złapie to już trzyma . koledzy pisza że to taki urok tego silnika ze wolno sie grzeje + LPG robi swoje może profilaktycznie odpowietrze ukł. chłodz. ma ktoś dobrą i skuteczna rade na tę czynność ?? I jeszcze raz ponowie pytanko wiem że nie ten dział ale tak w nawiasie :gwizdanie: Po niżej jakiej temperatury klima sie nie włancza ?? kolega właśnie też dorobił sie rocznego renaulta i mówi ze u niego nawet wczoraj przy -19*C włączył klime żeby odszronić przednią szybe . My też posiadamy tą funkcje, ale działa do jakiejś minimalnej temperatury , tak?? czy to normalne zjawisko w audi (+4*C) poniżej już nie działa?? Z definicji odszranianie ma działac wtedy, gdy jest zimno i zajda CI szyby. Odszranianie/odparowania powinno działać w każdej temeraturze. To normalne zjawisko, że poniżej +4 klima nie działa, ale tylko ta od schaładzania wnętrza A ja się troszkę tak jakby podepnę pod temat. Jakiś tydzień temu wymieniłem termostat i owszem auto długo się nagrzewa, ale jak już złapie te 90 stopni to trzyma cały czas. Na klimatronicu również. Czy przy takich temperaturach jakie obecnie mamy za oknem (ok -10C) czy jest szansa aby uzyskać choćby letnią chłodnice? Dzisiaj zrobiłem ok 50 km, tempem powiedzmy emeryta. Biała droga, prędkość do 80 km/h. Przyjechałem do domu i z ciekawości chciałem sprawdzić czy chłodnica jest choćby letnia. Była zimna jak jasny pieron. Czy tak powinno być? Czy wiosną przy temp ok +10 stopni, chłodnica również będzie zimna? W jakim przypadku załączy się wentylator od chłodnicy? PS. Owszem może śmieszne są te pytania, ale jest to moje pierwsze auto i w sumie na mechanice pojazdowej się nie znam To nie powinno być znaczenia. Ważne, że Ci temperaturę trzyma na 90 i to jest OK. Może jest chłodnica letnia skoro nie depnąłeś autu i się nie nagrzał tak porządnie. Przecie jak odpowiednia temperatura nie zostanie osiągnięta to wówczas nie ma sensu puszczac w obieg cieczy i schladzać silnika... Właśnie tym steruje termostat
Suli Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 A jeśli chodzi Ci o to, od jakiej temperatury klimatronik zaczyna w zimie puszczać ciepłe powietrze, jest to ok. 55 - 60 st. - kiedy płyn chłodniczy osiągnie taką temperaturę. Tak wynika z mioch obserwacji (a ponieważ ostatnimi czasy miałem zjechany termostat, obserwacja 49 kanału była w trakcie jazy jednym z bardziej dominujacych zajęć )
freon Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Może z drugiej strony, skoro tak masz i inni podobnie, to staraj się jak najszybciej nagrzać silnik wyłączając nawiew i grzanie auta w środku. Bo jak wracam np. z deski, to grzejąc siebie w aucie mogę jechać z 30km, a temperatura nie osiąga 90'C.
wrc.mm Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Pamowie a taka sprawa: zimny silnik prauje na ssaniu do osiągnięcia ok 20*C na klimatroniku i wtedy ma zwiękrzone zużycie paliawa obr 1300/min. po przejściu 25*C ssanie sie wyłancza i obr spadają do 900/min. i tym samym zużycie paliwa . wiec jadąc ma silniku który nie osiągną jeszcze temp. 90*C np. 70*C to zużycie paliwa bedzie tez wiekrze od tego który ma już pełne 90*C???
wrc.mm Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 teoretycznie tak powinno być troszke skąpa ta twoja wypowiedź niczego nie wnosi do forum może rozwiń bardzie swoją teorie na to zagadnienie
chudineze Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 wrc.mm Jak śledzę Twoje poczynania na tym forum to mnie trafia . Chłopie masz tyle lat, a zachowujesz się jak sześciolatek, który dowiaduje się o świecie pytając, a dlaczego, a po co, a dlaczego tak mało tu przykład. : teoretycznie tak powinno być troszke skąpa ta twoja wypowiedź niczego nie wnosi do forum może rozwiń bardzie swoją teorie na to zagadnienie To nie jest forum ogólnosamochodowe, że wykłada się teorię na temat silników i z tym związane problemy, a konkretnej marki i modelu. Jak ci mało teorii to kup sobie książkę tu daje ci link żebyś nie musiał zakładać oddzielnego tematu o książkę http://www.ksiazki.motonews.pl/ksiazka-390-poznajemy-samochod.html?sess_id=e19149b27974b3d7d09a7a3a40d34ab2 poczytaj i będziesz miał odpowiedź na 90% Twoich problemów z brakiem wiedzy. Dublujesz swoje posty w różnych działach po co to komu . Określ swój problem w jednym temacie i czekaj na pomoc od innych, a nie wszędzie .
wrc.mm Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 wrc.mm Jak śledzę Twoje poczynania na tym forum to mnie trafia . Chłopie masz tyle lat, a zachowujesz się jak sześciolatek, który dowiaduje się o świecie pytając, a dlaczego, a po co, a dlaczego tak mało tu przykład. : teoretycznie tak powinno być troszke skąpa ta twoja wypowiedź niczego nie wnosi do forum może rozwiń bardzie swoją teorie na to zagadnienie To nie jest forum ogólnosamochodowe, że wykłada się teorię na temat silników i z tym związane problemy, a konkretnej marki i modelu. Jak ci mało teorii to kup sobie książkę tu daje ci link żebyś nie musiał zakładać oddzielnego tematu o książkę http://www.ksiazki.motonews.pl/ksiazka-390-poznajemy-samochod.html?sess_id=e19149b27974b3d7d09a7a3a40d34ab2 poczytaj i będziesz miał odpowiedź na 90% Twoich problemów z brakiem wiedzy. Dublujesz swoje posty w różnych działach po co to komu . Określ swój problem w jednym temacie i czekaj na pomoc od innych, a nie wszędzie . A ty zkąd sie urwałeś ??? to twoje powdórko ? twoje zabawki i twoje forum?? może jeszcze wejściówki wydajesz
domelq Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 teoretycznie tak powinno być troszke skąpa ta twoja wypowiedź niczego nie wnosi do forum może rozwiń bardzie swoją teorie na to zagadnienie to chyba logiczne, że jak wyliczono optymalne parametry dla danego silnika w pewnej temp. pracy, to gdy ona jest inna to musi byc cos nie tak... Polecam Teoria silników tłokowych
duluki Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Nawiązując do obnizenia temperatury przełaczenia na LPG to nie radzę .Jak kolega wcześniej pisał padaj·ą wtryski gazu miałem taki przypadek po zeszłej zimie i wróciłem do normalnej temp.50*C
bolsblu Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witam Co prawda gazu nie leje tylko ropę ale przy tych temperaturach czyli 0, -16 silnik prawie w ogóle nie jest u mnie dogrzany, strzałka cały czas na niebieskim. Po 4-5 km, dochodzi do 90C a jak włączę ogrzewanie kabiny to leci na pysk z powrotem. Szukam teraz zaślepki na chłodnice, powinno coś dać. Podobno mrozy mają wrócić. PS. Słyszał ktoś o jakiejś oryginalnej zaślepce na chłodnice? Pozdro
freon Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 bolsblu nie wiem jaki masz silnik, ale mój 1.9 AFN grzeje całkiem ładnie... w CC przy 2 cylindrach miałem taką plastikową nakładkę aby szybciej się nagrzewał, ale przy 4 cylindrach i to nie małych takie coś chyba nie jest potrzebne, a przyczyna Twojego spadku temperatury leży w czymś innym... (nie wiem w czym, ale nakładką wyleczysz objaw, nie przyczynę).
domelq Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Witam Co prawda gazu nie leje tylko ropę ale przy tych temperaturach czyli 0, -16 silnik prawie w ogóle nie jest u mnie dogrzany, strzałka cały czas na niebieskim. Po 4-5 km, dochodzi do 90C a jak włączę ogrzewanie kabiny to leci na pysk z powrotem. Szukam teraz zaślepki na chłodnice, powinno coś dać. Podobno mrozy mają wrócić. PS. Słyszał ktoś o jakiejś oryginalnej zaślepce na chłodnice? Pozdro Coś nie tak masz z temperaturą. Sprawdż czy jak teraz masz na zewnątrz +2 stopnie to jest taki sam efekt??
Lo-buz Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Odgrzewam kotleta.. Otoz ostatnio, wymienilem paski, rozrzad itd. termostat rowniez. Wyjechalem od mechanika i super po 2 km, paru minut w korku i mam juz 90 stopni na blacie. I nagle zrobilo sie takie cos, ze musze przejechac od 12 do 20 km aby uzyskac 90 stopni. Masakra, nie moge polatac wczesniej bo nie mam 90 stopni. Stalo sie to chyba: a) gdy po wymianie rozrzadu, przejechalem z 100 km i jechalem w trasie i przyspieszalem i nagle zobaczylem ze wskazowka od temp cieczy spadla na 70 stopni i dosc dlugo nie podnosila sie, dopiero w sporym staniu w korku wrocila do 90 stopni po wymianie turbo. ( byla nieszczelna czesc goraca ) Dzis po odpaleniu zimnego silnika dotykalem wezy i gory robi sie od razu cieply, dolny rowniez, ogrzewanie w samochodzie wyl. Odpowietrzony raczej uklad. Nie mam pojecia jaki termostat byl wkladany, ale czy mam sie przygotowac na wymiane ? A i po odpaleniu od razu "sika" plynem do zbiorniczka, wiec chyba tak nie powinien bo uklad powinien byc zamkniety, tak ? Na klimatroniku i na blacie takie same wartosci pokazuje. Jakies rady, wskazowki ?
cucho Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Kolego spróbuj właśnie wymienić termostat... nie kosztuje dużo,a potrafi sprawiać takie problemy. Mój ADR zaraz po zakupie nie mógł złapać odpowiedniej temperatury. Czepiałem VAG-a. Pokazał czujnik temperatury. Wymieniłem i nadal to samo. Wymieniłem termostat i to okazało się strzałem w 10:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się