Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Zgasł podczas jazdy i teraz nie odpala


RiCoTriCo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podczas jazdy a dokładniej ruszania z miejsca na już rozgrzanym silniku auto poprostu zgasło :/ Sprawdziłem w serwisie i okazało się że na szczęście to nie rozrząd .Silnik normalnie kręci ale nie zaskakuje . Problem w tym że mechanicy póki co nie znaleźli usterki . Mówili że jest to problem z układem elektrycznym a dokładnie najprawdopodobniej jakiś czujnik na pompie wtrysków ... Wie ktoś może jak dokładnie nazywa się ten czujnik i czy można go dostać bez problemu ?? Czy mieliście podobny problem ?? Macie pomysł co jeszcze mogło spowodować tą awarie ?? Nie wykluczone że to może jakaś inna pierdoła ... Audi 2.5 TDI AVANT 99r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź bezpieczniki kiedyś u kolegi po niefortunnym ruszeniu zgasł silnik i nie mógł odpalić.Okazało się że przepalił się bezpiecznik który odpowiadał za elektrykę silnika, po wymianie odpalił i elektryk powiedział że w czasie skoków samochodu przy niefortunnym ruszeniu alternator zrobił przepięcie.Może się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe. Sam niedawno przerabiałem ten sam problem. Wymiana vp44 przy okazji wszystkich pasków i rolek. Koszt z robocizną ok 6000zł. Jak co to pisz na pw to dam Ci namiar na pompiarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak napięcia 12 V na elektrozaworze N109 pompy wtryskowej - dla sprawdzenia podłącz na krótko kawałek przewodu elektrycznego jednym końcem do plusa z akumulatora a drugim do tego elektrozaworu i wtedy odpal silnik, jeśli silnik odpali to winę za taki stan rzeczy ponosi przekaźnik podający zasilanie m.in. na ten elektrozawór N109 i wystarczy go wyjąć, rozebrać i poprawić luty na płytce drukowanej bo często się wygrzewają i tracą przewodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielki za pożyteczne wskazówki :) Teraz przynajmniej jestem na tropie :)

Jest tak że cały pulpit z kontrolka świec załącza normalnie jeśli chodzi o wcześniejsze pytanie ...

Jeśli chodzi o wymianę całego vp44 ze wszystkimi paskami to nie wchodzi w gre ...wiadomo ...CENA :/ Zbadałem temat i wiem że sterownik pompy wtryskowej można regenerować co mnie ucieszyło ...

Z koleji elektrozawór N109 sprawdzę jeszcze dziś i napewno się odezwe jak postęp :)

Jeszcze raz dzięki a teraz ide toczyć boje to mechanika pozdr. dla wszystkich[br]Dopisany: 12 Grudzień 2008, 09:24_________________________________________________Dzięki waszym podpowiedziom awaria została zdiagnozowana :) Padła pompa wtrysków VP44 . Co zrobić z tym fantem ?? Mechanicy kazali mi oddać pompe do regenaracji i teraz pytanie : cena regenaracji ?? Czy mogę podebrać pompe od innego modelu 2.5 V6 tylko o innym oznaczeniu silnika ? (mam AKN ale czy podejdzie np. AFB lub inne ) ? Wiem że jest na nich jakiś numer ale czy sugerowć się nim ??

Kolejny kosztowny problem to przy wymianie VP44 pasuje wymienić też rozrząd ( sugeruje się podpowiedziami mechaników ) . Chcę wymienić rozrząd ...... ale ..... kompletny i jeszcze oryginalny jest jeb.cko drogi . Np. allegro jest pełne ogłoszeń z rozrządami i ceny oscylują między 450 - 1500 zł. w zależności co jest w komplecie . Co poradzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę wymienić rozrząd ...... ale ..... kompletny i jeszcze oryginalny jest jeb.cko drogi . Np. allegro jest pełne ogłoszeń z rozrządami i ceny oscylują między 450 - 1500 zł. w zależności co jest w komplecie . Co poradzicie ?

Niestety koszty rozrządu w tym silniku są dość spore, jednak nie polecam oszczędzać i kupować na allegro... :thumbdown: Takich części sie tam nie kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moj znajomy mechanik robi rozrzady w autach swoich znajomych w 2.5 V6 w :audi: i VW (komplet za ok 1000 pare zl) i wszystko gra :mysli:

jedyne co to ori termostat montuje... rolki INA paski gaetz albo contitech

na allegro znalazlem komplet z pompa wody wszystkie rolki napinacz i paski za ponad 1000zl. bez termostatu i odmy co tez raczej trzeba wymienic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zauważyć, że koszt wymiany napędu rozrządu (7 rolek, 3 paski, pompa, termostat, ewentualnie wisko i napinacz paska wielorowkowego) - w 2,5TDi przede wszystkim jest determinowany stanem technicznym samego rozrządu (wałki + hydraulika). A tutaj - w starszych jednostkach z literką "A" w kodzie - bywa różnie ... .

Oczywiście powszechnie wiadomo, że większość "serwisów" ani myśli spojrzeć pod dekle (żeby nie stracić klienta skłonnego zapłacić za wymianę pasków/rolek) lecz moim zdaniem taka "naprawa" bez sprawdzenia napędzanych podzespołów - to po prostu kryminał ... .

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli Cie stac na oryginalny i kupowany w ASO to pewnie... jesli nie to polecam markowe zamienniki dobrej jakosci ktorych niezawodnosc jest taka sama jak ori a w kieszeni zostanie Ci ok 50% kosztow w ASO :gwizdanie:

a jesli chodzi o najwazniejsze elementy to wszystkie sa tak samo wazne... paski, rolki, napinacze, pompa wody, termostat i odma! wszystko sie wymienia jako calosc :good:

jak masz mozliwosc to pozycz przyrzady do blokowania rozrzadu :cool1: najwazniejsze to ustawic dobry kat wtrysku :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ceny rozrządu zapytaj kolegę z forum TOM77 .Co do fachowości wymiany powinieneś odnieść się do wypowiedzi Piotruś-a. Zajrzenie pod dekle i sprawdzenie stanu wałków i hydrauliki jest niezbędne,a przy okazji zmienił bym jeszcze filtr odmy.Łączny koszt nie będzie mały ale masz spokój na 100tyś z hakiem. :hi: Jeśli szukasz fachowca,to do Piotruś-a nie masz chyba aż tak daleko... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...