Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas hamowania


urbinek

Rekomendowane odpowiedzi


Pacjent Audi A4 B5 1.9 TDi 2001r avant






Mam problem z hamulcami a konkretniej bezpodstawnie (?) włączającym się ABS'em.






Podczas lekkiego hamowani na suchej nawierzchni przy niskich prędkościach np 30km/h pod koniec hamowania włącza się ABS, czuje jak bije po pedale i szarpie samochodem.






Zachowanie to pojawia się również jak jadę szybciej np 90kmh i będę chciał lekko odhamować to jak dłużej przytrzymam hamulec to po chwili czuje jak mięknie a i to samo - samochodem szarpie, włącza się abs, szarpie pedał.






Zauważyłem, że problem rzadziej występuje jak jestem (przeważnie jeżdżę z 2 pasażerem), natomiast jak dociążę samochód dodatkowymi 2 dużymi pasażerami to zdarza się to o wiele częściej.









Wymieniłem już



- klocki tarcze przód, tył,



- amortyzatory przód, tył



- tłoki w jarzmach na przodzie (były skorodowane)



- płyn hamulcowy



- pompę abs ze sterownikiem (używka)






Nie mam pojęcia co z tym zrobić ani jak to dalej diagnozować...









W normalnych sytuacjach gdy powinien działać t.j. hamowanie awaryjne, liska nawierzchnia wszystko jest w porządku i ABS działa jak powinien.



VAG nic nie pokazuje albo nie potrafię tego odczytać


Czujnik podobno jest w porządku ale trochę nie ufam tamtemu mechanikowi



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś kolego miałem taki przypadek w passacie b5 przy każdym hamowaniu nawe delikatnym załaczał się abs. Wszystko się zaczeło po zmianie kół z oponami. Myslałem ze coś uszkodziłem, jezdziłem na komputer, przy podpiętym komputerze przejechałem się autem i pokazało ze przednie koła szybciej sie krecą czy cos takiego. Przyczyną był inny profil opony, były delikatnie nizsze. Po zmianie na takie same jak w styłu, problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to nie to. Felgi proste i wyważone, opony nowe continental contact plus ale problem występował również na zimówkach (również nowych)


Zaczynam się powoli łamać i chyba udam się do salonu audi na diagnozę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brudny lub zbyt oddalony od zębatki (koronki) czujnik ABS. Vag nie pokaże żadnego błędu. Możesz to sprawdzić VAGIEM. W blokach ABSu jest pomiar prędkości wszystkich kół, mają być identyczne. Jak jedne koło odbiega od pozostałych to tam trzeba szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest % próg tolerancji?

Prędkość można odczytać w dowolnym momencie? Kiedyś miałem problem że powyżej jakiejś prędkości zrywało komunikację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem podobny problem po wymianie zawieszenia. Okazało się że, mechanicy poruszyli czujnik. Trochę nim pokrecilem, przeczyściłem przy okazji styki w kostkach i wszystko ustało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz Vaga to sprawdź który to czujnik. Po co ruszać wszystkie? Prędkość sprawdzasz jadąc powoli i obserwujesz wszystkie cztery wartości. Mają być jednakowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikacją ze sterownikiem zrywa przy 20 czy 25 km/h. zrob logi jazdy z prędkością kół do tych 20 i będziesz widział, który odstaje. Mnie się pojawiał błąd z czujnika powyżej 150 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi to zajęło, podłączyłem się kabelkiem i zrobiłem 2 krótkie jazdy aż do zerwania komunikacji

http://vaglog.pl/log_274745.html

http://vaglog.pl/log_274744.html

nie bardzo rozumiem wyników - każde koło ma rozbieżności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się że lewy tył miejscami najbardziej odbiega, chyba że skręcałeś, nie jechałeś prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jmk, tak, skręcałem mogło być przekłamanie (nie wiedziałem, że to ma znaczenie)

zrobiłem nowy log, jakieś 200m prosto, potem znacznik na starcie zakrętu, znacznik na końcu zakrętu, 200m prosto

http://vaglog.pl/log_275603.html

co do tylnich hamulców, wymieniałem na na nowe jakiś czas temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ale ciągle wydaje mi się że ten lewy tył czasami lekko ucieka od pozostałych. Jak masz możliwość to spróbuj czujnik przetrzeć szmatką albo dmuchnąć powietrzem ze kompresora. Niekiedy wpadnie tam jakiś paproch i się przyklei do namagnesowanego czujnika. Albo jest zbyt oddalony od zębatki, ma być chyba 0,6-0,8 mm, jeszcze może być krzywa (zwichrowana) sama zębatka. Sprawdź też czy nie masz luzu na łożysku koła.

Edytowane przez jmk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...