Mateusz Caputa Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Witam,pojawił mi się pewien rezonans w układzie wydechowym. Wydobywa się odgłos jakby od katalizatora, przy 1000-1200 obr./min metaliczny dźwięk, sprawdzałem na kanale bo myślałem że coś urwałem, jednak wszystko w porządku, a mechanik wspomniał że to prawdopodobnie katalizator. Czytałem tutaj na forum że ORI katalizatory wytrzymają przebieg ok. 130 tyś km. Pytanie co zrobić :1) wymienić katalizator (jeśli tak to czy ktoś coś poleci?)2) wyciąć katalizator i wspawać rurkę3) wybebeszyć katalizatorProsiłbym o radę, bo w sobotę planuję trasę około 1500km i nie wiem co robić. Oraz czy jest ktoś w mojej okolicy 50km +/- od Bielska-Białej co zajmuje się wybebeszeniem katalizatora?PS. Audi A4 B6 1.9 TDI 101KM AVB
zadzik Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Najtaniej wybebeszyć i środek sprzedasz za ok 100 zl. Znajdź gościa co umie spawać i ma dostęp do kanału i tyle. Ewentualnie jeśli posiadasz kanał odkręć rure od turbo 3 nakrętki oraz 2 śruby przed głównym tłumikiem wyciągasz wszystko i wybijasz środek kata czymś długim np dłutem itp. Montujesz i jeździsz.
Mateusz Caputa Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2016 No właśnie gadałem z mechanikiem znajomym i podjąłem decyzję że go wypatrosze plus wymienię uszczelki przy okazji. Ktoś wie jakie są skutki takiego zabiegu? I czy jak na początku roku będę robił Chip'a to będzie jakiś negatywny skutek? Wysłane z mojego SM-N900 przy użyciu Tapatalka Katalizator wybebeszony, nawet okazało się że nie kopci, lepszy dźwięk turbiny lecz jeszcze siatka będzie do wymiany Temat można zamknąć
donbdg Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Cześć. Ja mam doświadczenie z wybebeszonym katem i ci powiem że nadal miałem metaliczny dźwięk po tej operacji (może to efekt zużycia bo takie auto juz kupile z wybebeszonym katem) aleee dopiero usunięcie go i w jego miejsce wstawienie rury przelotowej dało fajny efekt. Co prawda to 3.0 benzine ale myślę ze diesel tak samo będzie się zachowywał. Dźwiek w tej chwili nie do porównania
ddiablo.vip Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 Można Wybebeszyć i w środek w puszkę wspawać rurkę albo odrazu rurkę jak kto woli Powiem że Odrazu bez Katalizatora turbo ma lżej bo temperatura na muszli wylotowej spaca o około ponad 200*C jak nie wiecej Przy Chipie przez Katalizatory pękały Musze od Turba z powodu wysokiej Temperatury a u Ciebie prawdopodobnie coś sie musiało poluzować w Kacie
bartez80 Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 (edytowane) samo wybebeszenie katalizatora i pozostawienie pustej puszki ,to porażka, bo powstaje spora komora w której pojawia sie rezonans ,co skutkuje jeszcze metalicznym cykaniem . najlepsza opcja to oczywiście wstawienie nowego downpipe ,zamiast katalizatora,albo jak budżet nie wysoki ,to tak jak napisał przedmówca ,wstawienie rurki w środek puszki. Edytowane 15 Września 2016 przez bartez80
Mateusz Caputa Opublikowano 15 Września 2016 Autor Opublikowano 15 Września 2016 Dzięki za zainteresowanie, a więc tak : okazało się że w kacie się coś poluzowało, więc go wybebeszyłem całego plus od razu wymiana uszczelek ORI oraz przy okazji okazało się że plecionka dodatkowo jest nie szczelna i również została wymieniona.3 tygodnie po wymianie różnice jakie się pojawiły to większy moment na 3 biegu, spalanie na porównywalnym poziomie (nie jestem w stanie zmierzyć dokładnie bo do 4.6l / 100km udało się zejść) oraz bardziej słyszalny jest "świst" turbiny, co jest akurat miłe dla ucha Koszty jakie mnie wyniosły to:35zł plecionka (uniwersalna z poleconego sklepu VW)61zł uszczelki w ASO150zł robocizna - 3h pracy (w tym jeszcze wymiana klocków i tarcz na przód)
Arcus Opublikowano 6 Października 2016 Opublikowano 6 Października 2016 samo wybebeszenie katalizatora i pozostawienie pustej puszki ,to porażka, bo powstaje spora komora w której pojawia sie rezonans ,co skutkuje jeszcze metalicznym cykaniem... Ja tak mam. Żadnego metalicznego dźwięku nie zarejestrowałem. Wywaliłem też środkowy tłumik. Zostały tylko dwa końcowe- jest trochę głośniej ale daje się jeździć.
d4ri0 Opublikowano 8 Października 2016 Opublikowano 8 Października 2016 Mateusz, daj rozmiar plecionki i numery uszczelek. Nie wiecie czy do 3.0 tdi bkn beda te same? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mateusz Caputa Opublikowano 15 Października 2016 Autor Opublikowano 15 Października 2016 Mateusz, daj rozmiar plecionki i numery uszczelek. Nie wiecie czy do 3.0 tdi bkn beda te same? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Rozmiar plecionki 355-100mm numery uszczelek: 3A0253115 i 1H0253115
d4ri0 Opublikowano 15 Października 2016 Opublikowano 15 Października 2016 Dziekuje:) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się