Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Szarpanie skrzyni automatycznej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czesc,

Pewnego dnia spotkala mnie przykra sytuacja, wywaliło mi prawie caly plyn ze skrzyni biegow (automat 4 biegi), nie wiedzac o tym dojechalem do mechanika, czujac ze coś jest nie tak z przelozeniami. Wyciagneli mi skrzynie, pouszczelniali, wymieniono filtr i olej, zalozono - wyciekow nie stwierdzono i jezdzilem - było ok, czuc ze zmienia biegi, ale zachowywala się w miare normalnie.

Teraz od jakiegoś czasu jest tak, ze biegi wrzuca jakby na 2 razy, dochodzi 3 tys obrotow, lekko szarpnie, spada do 2,5 czuc ze dalej ciągnie ten bieg i zrzuca drugi raz do 2k (juz niewyczuwalnie) i jedzie, czasem zmienia biegi perfekcyjnie, a czasem sie dzieją takie cuda, ale to jest nic, najgorzej jest przy hamowaniu, dojezdzaniu do swiatel, czy zjezdzaniu z autostrady, dopoki jedzie na 4 biegu jest ok, dochodzi do 2 tysiecy obrotow, spadaja wraz z predkoscia i wyczuwam deilkatne poszarpywania samochodem, czuc wyraznie ze zbija biegi, czasami ostatni bieg zrzuca jakby skrzynia dostała z kopa.

Dodam, ze jak zahamuje np. ze 100kmh gwałtownie, az auto samo zapali awaryjne to biegow nie odczuwam, tak samo jak rusze na pełnej.

Będę odstawiał auto do jakiegoś specjalisty (swoja droga mozecie cos polecic na dolnym slasku, okolice Legnicy/Wroclawia) ale podejrzewam, ze z minimum 1000zł trzeba się pojawić. Co wg. was moze się tam dziać, biorac pod uwage ze jest olej? Na jakie koszta się ew szykować? Bledow w skrzyni nie ma.

Przekodowywalem skrzynie - jezdze aktualnie na trybie ekonomicznym.

Pozdrawiam

Edytowane przez dziend0bry
Opublikowano

Podepnij vaga i zrób jeszcze adaptacje sterownika skrzyni oraz synchronizacje pedału gazu.

Jeśli będzie poprawa, lecz z biegiem czasu (przejechanych kilometrów) skrzynia będzie pracować jak wcześniej, to trzrba zajrzeć do skrzyni a sprzęgło hydrokinetyczne oddać do regeneracji.

W okolicach wrocławia to chyba jakiś zakład w długołęce polecają o ile dobrze pamiętam.

Znajomy ostatnio dzwonił do jakiegoś serwisu o zmiane oleju w A5 skrzynka S-Tronic... musze się go dokładnie dopytać :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To w moim tiptronicu 5biegowym można ustawić tryb jazdy na sportowy? :D Zrobię to sam w domu czy trzeba u specjalisty?

Opublikowano (edytowane)

@UP nie nie masz trybu sport.

Jakbys dobrze przeczytał to pisałem o s-tronicu w a5 znajomego który chce wymienic w niej olej, musze podpytać do jakiego zakładu dzwonił.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Jak vagiem zrobic adaptacje? Znalazlem tylko informacje, ze nalezy odlaczyc aku na kilka minut, podlaczyc, rozgrzac skrzynie, przejechac sie powoli na D, nastepnie N, to samo na R. Tak robilem, ale czy to cokolwiek pomaga..

A synchronizacje pedalu gazu dzisiaj zrobie.


Dobra, mam inne pytanie.

Będę jechał w październiku do specjalistow od skrzyn, akurat wpadnie mi trochę pieniędzy i teraz tak:

Nie wiem, czy na naprawe/regeneracje będzie mnie stać (o ile to coś powaznego) totez zastanawiam się nad kupnem innej skrzyni, moj dobry kolega jest w stanie załatwic mi skrzynie, ktore są w Passatach B5, tylko pytanie - czy te skrzynie beda pasowaly? Wiem, ze sa jakies przerozne oznaczenia, nie wiem jaka ma moja.

Opublikowano (edytowane)

Sprawdz czy masz wlepke w miejscu zapasowego koła.

Na niej pisze oznaczenie silnika i skrzyni.

Edit:

1)[/b]

Kodowanie - wymuszenie trybu:

-sportowego

-ekonomicznego

-DSP on/off ("uczenie" się sterownika do stylu jazdy)

Wchodzimy w diagnostykę skrzyni - recode - i wpisujemy kodowanie:

Coding

000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)

0 = DSP active (uczenie się stylu jazdy włączone)

1 = DSP inactive (uczenie się stylu jazdy wyłączone)

000x?: Transmission Mode (tryby skrzyni):

0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode) - fabryczne kodowanie

1 = Force Economy Mode (lower Shift Points) - ekonomiczne

2 = Force Sport Mode (higher Shift Points) - sportowe

Common Settings (ustawienia wspólne, przykłady):

00000 = Factory Mode

00011 = Econonmy/Touring Mode (tryb ekonomiczny bez DSP)

00012 = Sport Mode (tryb sportowy bez DSP)

Jeśli chciałbyś tryb sportowy z włączonym DSP to musisz zmienić kodowanie na 00002

Wiedz że wtedy sterownik będzie zapamiętywał styl jazdy, jeśli masz ciężkiego buta to skrzynia będzie przełączać biegi dość wysoko - o ekonomicznym spalaniu zapomnij.

2)

Po zakodowaniu skrzyni wejdź w Adaptację.

Na kanale 00 klikasz "Test", a następnie Save (przywracanie ustawień fabrycznych sterownika skrzyni)

3)

Adaptacja pedału gazu:

Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu.

[select]

[02 - Auto Trans]

[basic Settings - 04]

Grupa kompletu do "000"

[Go!]

Pedał gazu do podłogi, przez 5 sekund.

[Done, Go Back]

Puść pedał gazu.

(zauważ że dopiero po wyjściu z adaptacji puszczasz pedał gazu

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

To już sprawdziłem, w miejscu koła mam butle LPG... A z tego co wiem, skrzynia była wymieniania w tym samochodzie już.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...