dziend0bry Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 (edytowane) Czesc, Pewnego dnia spotkala mnie przykra sytuacja, wywaliło mi prawie caly plyn ze skrzyni biegow (automat 4 biegi), nie wiedzac o tym dojechalem do mechanika, czujac ze coś jest nie tak z przelozeniami. Wyciagneli mi skrzynie, pouszczelniali, wymieniono filtr i olej, zalozono - wyciekow nie stwierdzono i jezdzilem - było ok, czuc ze zmienia biegi, ale zachowywala się w miare normalnie. Teraz od jakiegoś czasu jest tak, ze biegi wrzuca jakby na 2 razy, dochodzi 3 tys obrotow, lekko szarpnie, spada do 2,5 czuc ze dalej ciągnie ten bieg i zrzuca drugi raz do 2k (juz niewyczuwalnie) i jedzie, czasem zmienia biegi perfekcyjnie, a czasem sie dzieją takie cuda, ale to jest nic, najgorzej jest przy hamowaniu, dojezdzaniu do swiatel, czy zjezdzaniu z autostrady, dopoki jedzie na 4 biegu jest ok, dochodzi do 2 tysiecy obrotow, spadaja wraz z predkoscia i wyczuwam deilkatne poszarpywania samochodem, czuc wyraznie ze zbija biegi, czasami ostatni bieg zrzuca jakby skrzynia dostała z kopa. Dodam, ze jak zahamuje np. ze 100kmh gwałtownie, az auto samo zapali awaryjne to biegow nie odczuwam, tak samo jak rusze na pełnej. Będę odstawiał auto do jakiegoś specjalisty (swoja droga mozecie cos polecic na dolnym slasku, okolice Legnicy/Wroclawia) ale podejrzewam, ze z minimum 1000zł trzeba się pojawić. Co wg. was moze się tam dziać, biorac pod uwage ze jest olej? Na jakie koszta się ew szykować? Bledow w skrzyni nie ma. Przekodowywalem skrzynie - jezdze aktualnie na trybie ekonomicznym. Pozdrawiam Edytowane 16 Sierpnia 2016 przez dziend0bry
Hezen Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Podepnij vaga i zrób jeszcze adaptacje sterownika skrzyni oraz synchronizacje pedału gazu. Jeśli będzie poprawa, lecz z biegiem czasu (przejechanych kilometrów) skrzynia będzie pracować jak wcześniej, to trzrba zajrzeć do skrzyni a sprzęgło hydrokinetyczne oddać do regeneracji. W okolicach wrocławia to chyba jakiś zakład w długołęce polecają o ile dobrze pamiętam. Znajomy ostatnio dzwonił do jakiegoś serwisu o zmiane oleju w A5 skrzynka S-Tronic... musze się go dokładnie dopytać Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
kajmanovsky Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 To w moim tiptronicu 5biegowym można ustawić tryb jazdy na sportowy? Zrobię to sam w domu czy trzeba u specjalisty?
Hezen Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 (edytowane) @UP nie nie masz trybu sport. Jakbys dobrze przeczytał to pisałem o s-tronicu w a5 znajomego który chce wymienic w niej olej, musze podpytać do jakiego zakładu dzwonił. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 17 Sierpnia 2016 przez Hezen
dziend0bry Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Jak vagiem zrobic adaptacje? Znalazlem tylko informacje, ze nalezy odlaczyc aku na kilka minut, podlaczyc, rozgrzac skrzynie, przejechac sie powoli na D, nastepnie N, to samo na R. Tak robilem, ale czy to cokolwiek pomaga.. A synchronizacje pedalu gazu dzisiaj zrobie. Dobra, mam inne pytanie. Będę jechał w październiku do specjalistow od skrzyn, akurat wpadnie mi trochę pieniędzy i teraz tak: Nie wiem, czy na naprawe/regeneracje będzie mnie stać (o ile to coś powaznego) totez zastanawiam się nad kupnem innej skrzyni, moj dobry kolega jest w stanie załatwic mi skrzynie, ktore są w Passatach B5, tylko pytanie - czy te skrzynie beda pasowaly? Wiem, ze sa jakies przerozne oznaczenia, nie wiem jaka ma moja.
Hezen Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Sprawdz czy masz wlepke w miejscu zapasowego koła. Na niej pisze oznaczenie silnika i skrzyni. Edit: 1)[/b] Kodowanie - wymuszenie trybu: -sportowego -ekonomicznego -DSP on/off ("uczenie" się sterownika do stylu jazdy) Wchodzimy w diagnostykę skrzyni - recode - i wpisujemy kodowanie: Coding 000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points) 0 = DSP active (uczenie się stylu jazdy włączone) 1 = DSP inactive (uczenie się stylu jazdy wyłączone) 000x?: Transmission Mode (tryby skrzyni): 0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode) - fabryczne kodowanie 1 = Force Economy Mode (lower Shift Points) - ekonomiczne 2 = Force Sport Mode (higher Shift Points) - sportowe Common Settings (ustawienia wspólne, przykłady): 00000 = Factory Mode 00011 = Econonmy/Touring Mode (tryb ekonomiczny bez DSP) 00012 = Sport Mode (tryb sportowy bez DSP) Jeśli chciałbyś tryb sportowy z włączonym DSP to musisz zmienić kodowanie na 00002 Wiedz że wtedy sterownik będzie zapamiętywał styl jazdy, jeśli masz ciężkiego buta to skrzynia będzie przełączać biegi dość wysoko - o ekonomicznym spalaniu zapomnij. 2) Po zakodowaniu skrzyni wejdź w Adaptację. Na kanale 00 klikasz "Test", a następnie Save (przywracanie ustawień fabrycznych sterownika skrzyni) 3) Adaptacja pedału gazu: Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu. [select] [02 - Auto Trans] [basic Settings - 04] Grupa kompletu do "000" [Go!] Pedał gazu do podłogi, przez 5 sekund. [Done, Go Back] Puść pedał gazu. (zauważ że dopiero po wyjściu z adaptacji puszczasz pedał gazu Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez Hezen
dziend0bry Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2016 To już sprawdziłem, w miejscu koła mam butle LPG... A z tego co wiem, skrzynia była wymieniania w tym samochodzie już.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się