Monti Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Witam. Pisałem już temat wcześniej lecz zero jakiegokolwiek odzewu postanowiłem napisać nowy z bardziej sprecyzowanymi objawami. Więc tak. Podczas jazdy trzymajac obroty około 2100-2300 samochód zaczyna szarpać, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów zaczyna walić chmurą dymu na kolor błękitny/niebieski i śmierdzi ropą. Synchronizacja pokazuje 0.0. Chyba, że może być to związane z wałkiem ssącym? Jest jeszcze jeden problem i może on pomoże Wam coś ustalić. Po odłączeniu wężyka podciśnienia od turbiny samochód zaczyna strasznie dymić z komina. Cały weekend dalej będę z nim walczył. Pozdrawiam i dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi. Witam. Został sprawdzony rozrząd wszystko jest tak jak być powinno. Jest jeszcze sprawa przepływki i egr. Odkąd pamiętam miałem w nich strasznie duże wartości na biegu jałowym około 430-480. Nie wiem czy może być to z tym związane. Jednak przedtem wszystko było ok mimo takich wartośći. Pozdrawiam Witam ponownie. Dalej nic nie znaleźliśmy jednak po podpięciu komputera i sprawdzeniu wszystkiego co związane z wtryskami uzyskałem następujące wyniki. Dawki wtrysku spokojny bieg od -0,2 do 0.0 Jednak zaniepokoiły mnie dosyć rozbieżne odchylenia czasu przełączania: Cyl.1 -45.0 Cyl.2 -64.0 Cyl.3 -11.0 Cyl.4 -49.0 Czym może być to spowodowane i czy problemy z silnikiem mogą być tym spowodowane? Pozdrawiam
Gentleman Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Jak bucha na niebiesko błękitno to zapewne pali olej, nie ubywa? Sprawdzales czy turbo dobrze wstaje? czy ma odpowiednie doładowanie? Szarpie podczas przyspieszania, tzn czkawke ma czy telepie? Na biegu jałowym szarpie budą?
Monti Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Jak bucha na niebiesko błękitno to zapewne pali olej, nie ubywa? Sprawdzales czy turbo dobrze wstaje? czy ma odpowiednie doładowanie? Szarpie podczas przyspieszania, tzn czkawke ma czy telepie? Na biegu jałowym szarpie budą? Witam. Oleju nie ubywa i ciężko określić kolor podczas jazdy. Bardziej wygląda jak by coś było z mieszanką. Turbo wstaje idealnie. Doładowanie jest takie jak zadane. Przy przyspieszaniu nie ma problemu. Szarpanie i dymienie zaczyna się przy 2100 i konczy przy około 2300 i tylko podczas jazdy jednostajnej . Szarpie tak jakbyśmy mu szybko odejmowali gazu i dodawali. Gdy się jedzie podczas szarpania i wciśnie momentalnie pedał gazu auto rusza bez najmniejszego problemu i nie puści dymka. I tak na postoju telepie budą W trakcie jazdy są strasznie różne odchyłki. Przy obrotach 2100-2300 wygląda to następująco Cyl1. -80.0 - -90.0 Cyl2. -110.0 - -120.0 Cyl3. -70.0 - -80 cyl.3 podobnie jak 1. Dziękuję za zainteresowanie tematem i pozdrawiam. Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez monthrey12
Gentleman Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Obstawiałbym ze rozrząd moze nie do końca byc poprawnie ustawiony. Mi szarpał na luzie kiedyś były podejrzenia ze wtryski itp. Ogarnięty gosciu ustawił rozrząd i auto przestało dymić na niebiesko i trzesc buda
Monti Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Obstawiałbym ze rozrząd moze nie do końca byc poprawnie ustawiony. Mi szarpał na luzie kiedyś były podejrzenia ze wtryski itp. Ogarnięty gosciu ustawił rozrząd i auto przestało dymić na niebiesko i trzesc buda Synchronizacja pokazuje 0.0. Ustawiany był 2 razy. Wszystkie blokady wchodzą bez problemu. Więc raczej opada.
Gentleman Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Dobrze było by gdyby sie ktoś jeszcze wypowiedział w temacie. Ale gryzący po oczach dym z wydechu i telepatię buda to objaw złe ustawionego rozrządu moim zdaniem. Miałem ten sam problem. Mysle ze gdybys dodał tutaj logi dynamicznie i statyczne z auta to ktoś mógłby cos rozsądnego więcej napisać
Pjotras Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 A jak sprawa z EGR? sprawdziliście i co było? na vagu może pokazać, że ok a możesz mieć oberwaną klapkę od egr i jest w pozycji otwartej, co właśnie może dawać takie objawy. odkręć go i sprawdz tą klapkę na trzpieniu, albo jeszcze lepiej wstaw zaślepkę za egr z kawałka blachy i sprawdź czy dymienie ustało.
Monti Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2016 A jak sprawa z EGR? sprawdziliście i co było? na vagu może pokazać, że ok a możesz mieć oberwaną klapkę od egr i jest w pozycji otwartej, co właśnie może dawać takie objawy. odkręć go i sprawdz tą klapkę na trzpieniu, albo jeszcze lepiej wstaw zaślepkę za egr z kawałka blachy i sprawdź czy dymienie ustało. Witaj. Egr był ściagany, czyszczony, zaślepiany. Nie ma różnicy. Samochód zachowuje się ciągle tak samo.
Monti Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Witajcie. Jak wygląda sprawa z bipami w blb? U mnie podczas postoju wygląda nastepująco. Cyl.1 -45 cyl2. -64 cyl.3 -11 cyl.4 -49 U kolegi w tym samym silniku wartości były żbliżone do siebie wszystkie około -25 - -30. Natomiast po dodaniu gazu spadały. U mnie po dodadniu gazu skaczą do -80 a cyl 2 az do -110. Czym to może być spowodowane? Pozdrawiam.
Mordeliuss Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Niskie ciśnienie w układzie paliwowym??
Monti Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Niskie ciśnienie w układzie paliwowym?? Tak też myślalem, tylko jak to sprawdzić? Filtr wymieniony na 2 już. Bo czytałem, że jak jest wadliwy to tak może być. Pompa? Czy może wtryski siadają? Wykluczamy wtryski. Zostały sprawdzone i są idealne..
Musashi Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 coś tam się dzieje na 2gim cyl. przyczyną może być paliwo, pompa w baku, tandempompa, uszczelnienia PD. jeżeli silnik odpala prawidłowo, nie ma nadmiernych drgań, ma moc, nie szukaj dziury w całym, dopóki na biegu jałowym są ok. szkoda niepokoić portfel... zalej do paliwa dobry srodek do czyszczenia ukl. wtryskowych z np. motul i zrob ponowne pomiary.
Musashi Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 o, teraz widzę trochę więcej informacji... Błędów zapisanych nt. wypadających zapłonów lub niedoładowaniu nie ma? logowałeś 003 i 011? nadpęknięta rura gumowa za turbiną potrafi dawać podobne objawy. blękitny kolor dymu przy braku ubywania oleju świadczy o niewłaściwym spalaniu. jak wyglądają logi 013, 018 i 023 na biegu jałowym?
Monti Opublikowano 2 Września 2016 Autor Opublikowano 2 Września 2016 coś tam się dzieje na 2gim cyl. przyczyną może być paliwo, pompa w baku, tandempompa, uszczelnienia PD. jeżeli silnik odpala prawidłowo, nie ma nadmiernych drgań, ma moc, nie szukaj dziury w całym, dopóki na biegu jałowym są ok. szkoda niepokoić portfel... zalej do paliwa dobry srodek do czyszczenia ukl. wtryskowych z np. motul i zrob ponowne pomiary. WItam. Własnie o to chodzi, że jest problem. Auto szarpie przy obrotach 2100-2300 i strasznie dymi. Dlatego sprawdzalem wtryski. Wieczorem będę zakładał jeszcze wiązkę elektryczną od innej a4. Bo byłem w serwisie bosha i tak mi zalecili. Zobaczymy co dalej.
Monti Opublikowano 2 Września 2016 Autor Opublikowano 2 Września 2016 o, teraz widzę trochę więcej informacji... Błędów zapisanych nt. wypadających zapłonów lub niedoładowaniu nie ma? logowałeś 003 i 011? nadpęknięta rura gumowa za turbiną potrafi dawać podobne objawy. blękitny kolor dymu przy braku ubywania oleju świadczy o niewłaściwym spalaniu. jak wyglądają logi 013 i 018? W tym problem, że nie mam vaga ani vcdsa. Diagnozowałem za pomocą innego komputera. Doładowanie jest ok. Sam już nie wiem.
Musashi Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 VCDS przeciez nie majatek. bez diagnozy mozesz wydac pare tys. nie usunawszy usterki. skoro zaslepienie EGR nic nie zmienilo i jezeli chcesz sie pakowac w ciemno wymien uszczelniacze wtryskow.przynajmniej cyl. nr 2...
Musashi Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 inny problem jest tego typu ze wypowiadasz sie w roznych watkach nt tego samego problemu i powstaje bajze!
Monti Opublikowano 2 Września 2016 Autor Opublikowano 2 Września 2016 VCDS przeciez nie majatek. bez diagnozy mozesz wydac pare tys. nie usunawszy usterki. skoro zaslepienie EGR nic nie zmienilo i jezeli chcesz sie pakowac w ciemno wymien uszczelniacze wtryskow.przynajmniej cyl. nr 2... Od teraz będę pisał w tym temacie. Sorki. Dobra sprawdziłem opis logów. Co oznaczają i poszukałem po nazwie u siebie. Log 013 skoki są do +- 0,5. Log 018 wszystkie cylindry 0.0 I jak pisałem doładowanie również jest dobre. Egr jest dosyć wysoki bo mam 425 i przepływka również na tym samym poziomie. Jednak odkąd pamiętam takie wartości posiadałem i nic się nie działo. Pozdrawiam.
Musashi Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 skoro jestes pewien logow, pozostaja uszczelnienia wtrysków. odpenij wtyczki od EGR i klapy gaszacej, i sprawdz czy bedzie podobny efekt
Monti Opublikowano 2 Września 2016 Autor Opublikowano 2 Września 2016 Klapa gaszaca jest wypisana. Egr rowniez odpinalem i zaslepialem efekt jest ten sam. Ale tak jak mowilem w serwisie bosha facet powiedzial mi, ze jest pewien padnietej listwy elektrycznej od wtryskow. Wtryski byly sprawdzane rowniez u nich. Wiec zalatwilem druga sprawna i jutro bede ja przekladal. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się