wujekx Opublikowano 3 Września 2016 Opublikowano 3 Września 2016 Witam mam dziwna przypadłość, zaświecila mi się oliwiarka i komunikat Oldruck co wiadomo ze słabe cisnienie oleju wiec pojechałem zadałem ciśnienie i było ok ale stwierdziłem ze albo to smok w misce albo pompa oleju. Zostawilem u mechaniką audi i wyczyscil mi wszystko wymienił pompę na nową i tak samo wymieniłem łańcuch rozrządu bo już było go słychać. ... i nadal przy 1900obr zapala się kontrolka ciśnienia oleju ale tylko na zagrzanym silniku .... o co tutaj chodzi ?
szogun0 Opublikowano 3 Września 2016 Opublikowano 3 Września 2016 A ciśnienie mechanik mierzył na rozgrzanym czy zimnym silniku. Zmierz jeszcze raz. Może panewki kiepskie. Albo głowica przytarta.
wujekx Opublikowano 3 Września 2016 Autor Opublikowano 3 Września 2016 na rozgrzanym i z tego co pamiętam przy 2 tys obr chyba było ok 2 bary a najlepsze to ze zrobiłem juz z tym komunikatem 8 tys km i oleju nie bierze nic, moc jest wszystko ok
WYSKUN Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 Witam mam dziwna przypadłość, zaświecila mi się oliwiarka i komunikat Oldruck co wiadomo ze słabe cisnienie oleju wiec pojechałem zadałem ciśnienie i było ok ale stwierdziłem ze albo to smok w misce albo pompa oleju. Zostawilem u mechaniką audi i wyczyscil mi wszystko wymienił pompę na nową i tak samo wymieniłem łańcuch rozrządu bo już było go słychać. ... i nadal przy 1900obr zapala się kontrolka ciśnienia oleju ale tylko na zagrzanym silniku .... o co tutaj chodzi ? mam tez silnik AVJ i chciałbym zmierzyć cisnienie oleju. Mam manometr ale nie mam pojęcia gdzie się nim wpiąć Możę ktoś wytłumaczy albo najlepiej wrzuci fotke z zaznaczonym miejscem:)
Łysyrally Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 W okolicach filtra oleju poszukaj czujnika ciśnienia oleju - trzeba wypiac z niego wtyczke, wykrecic go i wkrecic sobie tam krociec najlepiej z choinka na gumowego wezyka (tam jest gwint M10x1). Na wezu zapinasz manometr (taki do 6 bar wystarczy) i mierzysz cisnienie na wolnych i na wyzszych obr na zimno i jak sie olej rozgrzeje. Najlepiej przepalowac troche silnik zeby sie fest olej zagrzal i wtedy też sprawdzić. Bedzie Ci pikac cisnienie oleju na desce ale tym sie wtedy nie przejmuj bo czujnik wypiety :-)
WYSKUN Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 W okolicach filtra oleju poszukaj czujnika ciśnienia oleju - trzeba wypiac z niego wtyczke, wykrecic go i wkrecic sobie tam krociec najlepiej z choinka na gumowego wezyka (tam jest gwint M10x1). Na wezu zapinasz manometr (taki do 6 bar wystarczy) i mierzysz cisnienie na wolnych i na wyzszych obr na zimno i jak sie olej rozgrzeje. Najlepiej przepalowac troche silnik zeby sie fest olej zagrzal i wtedy też sprawdzić. Bedzie Ci pikac cisnienie oleju na desce ale tym sie wtedy nie przejmuj bo czujnik wypiety :-) dzięki bardzo za odpowiedz:) tak zrobie:) W okolicach filtra oleju poszukaj czujnika ciśnienia oleju - trzeba wypiac z niego wtyczke, wykrecic go i wkrecic sobie tam krociec najlepiej z choinka na gumowego wezyka (tam jest gwint M10x1). Na wezu zapinasz manometr (taki do 6 bar wystarczy) i mierzysz cisnienie na wolnych i na wyzszych obr na zimno i jak sie olej rozgrzeje. Najlepiej przepalowac troche silnik zeby sie fest olej zagrzal i wtedy też sprawdzić. Bedzie Ci pikac cisnienie oleju na desce ale tym sie wtedy nie przejmuj bo czujnik wypiety :-) dzięki bardzo za odpowiedz:) tak zrobie:) kurcze, mam taki zestaw (był mi potrzebny do zmierzenia ciśnienia paliwa) http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB10x8vKXXXXXchXFXXq6xXFXXXf/2016-New-Fuel-font-b-Injection-b-font-font-b-Pump-b-font-Injector-font-b.jpg ale niestety w tym zestawie nie ma m10x1, czy idzie samą tą koncówke kupić np w jakimś praktikerze itp? Bo za cholere nie moge nigdzie znależć nawet na allegro
Łysyrally Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Ja urzeźbilem z gniazda termopary z takim gwintem i nagwintowalem ew tym pod choinke, musisz kombinowac :-)
WYSKUN Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Ja urzeźbilem z gniazda termopary z takim gwintem i nagwintowalem ew tym pod choinke, musisz kombinowac :-) Witam, trochę ostatnio zabiegany jestem i nie miałem czasu się tym zająć. Czy na którymś z tych linków znajduje się odpowiednia końcówka do wkręcenia w miejsce czujnika ciśnienia oleju w celu sprawdzenia ciśnienia oleju? https://www.grene.pl/koncowka-do-smarownicy-m10x1-dn6.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info http://allegro.pl/dolot-kolektora-ssacego-dysza-dysze-vanos-i6441444517.html
Łysyrally Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Na obu linkach sa ok, ta z pierwszego linku wystarczy a tansza :-)
WYSKUN Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 (edytowane) Dobra Panowie. Jest problem. Podłączyłem manometr do sprawdzenia cisnienia oleju i caly czas mam wartosci 0 bara. I na wolnych i po przegazowaniu. Widac na filmiku. https://youtu.be/41B7EKLM7pE Czy faktycznie jest zle i mam 0 bara czy cos zle podlaczylem? Dodam ze w tej koncowce m10x1 z kroccem, gwint jest 2x krotszy niz gwint od czujnika. Czy to moze miec wplyw czy moze mam tak smoka zawalonego ze masakra? http://vlep.pl/xwmvq8.jpg Dobra Panowie. Jest problem. Podłączyłem manometr do sprawdzenia cisnienia oleju i caly czas mam wartosci 0 bara. I na wolnych i po przegazowaniu. Widac na filmiku. https://youtu.be/41B7EKLM7pE Czy faktycznie jest zle i mam 0 bara czy cos zle podlaczylem? Dodam ze w tej koncowce m10x1 z kroccem, gwint jest 2x krotszy niz gwint od czujnika. Czy to moze miec wplyw czy moze mam tak smoka zawalonego ze masakra? http://vlep.pl/xwmvq8.jpg Dobra udało mi się podpiąć inna końcówka i ciśnienia są takie: Silnik avj Mocno nagrzany silnik Obroty jałowe ok 0.8bara 2000obr. Ok 2,6 bara 3500obr. Ok 3,6 bara Czy aby to ciśnienie na jałowym nie za niskie? Dodam, że ciśnienie sprawdziłem tylko kontrolnie, żadnej kontrolki oleju nigdy nie miałem. Edytowane 15 Września 2016 przez WYSKUN
adamspeed01 Opublikowano 17 Września 2016 Opublikowano 17 Września 2016 (edytowane) Według mnie ciśnienie na jałowym rozgrzanym min 0.6 bar. A wyższe obroty to jak w autodacie:http://vlep.pl/j6gwmu.jpg Edytowane 17 Września 2016 przez adamspeed01
WYSKUN Opublikowano 17 Września 2016 Opublikowano 17 Września 2016 Według mnie ciśnienie na jałowym rozgrzanym min 0.6 bar. A wyższe obroty to jak w autodacie: http://vlep.pl/j6gwmu.jpg Czyli ciśnienie przy 2000 obr mam za niskie. Czyli czyszczenie smoka. Bo pewnie od nowości nie był czyszczony:)
wujekx Opublikowano 11 Maja 2017 Autor Opublikowano 11 Maja 2017 Witam ponownie moze ktos mi doradzi znowu zapaliła mi sie kontrolka oleju ale teraz juz odrazu po odpaleniu silnika wiec pojechalem do mechanika zmierzyć i na rozgrzanyn na jałowym biegu bylo ok 0.9 bara a przy 2 tys obrotow okolo 2-2.5 bara na wysokich okolo 3 i mechanik mowi ze jest za niskie do tego ta kontrolka sie pali oldruck , wiec sciagnal mise zeby zobaczyc wałek i panewki mowi ze są ok wiec wymieniłem czujnik i pompe , cisnienie wzrosło ale nie znaczenie.... Panowie jakoe powinno byc prawidlowe cisnienie i co moge jeszcze zrobic ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się