Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie silnik AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ustaw synchro na 0 tak dla świętego spokoju. Korekcje pompek też sie różnią w zależności od ustawienia kąta synchronizacji.

Ustawiać bo i tak we wtorek czeka mnie wymiana rozrządu

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To ustaw po wymianie rozrządu, bo i tak się rozreguluje, ale pompki loguj jak już będzie synchronizacja ustawiona.

Opublikowano (edytowane)

Logi 13 23 004 na postoju bez gazu na rozgrzanym full silniku.

Prawdopodobnie uszczelnienia pd albo pd któryś padnięty.

Robiłeś test na obecność co2 w płynie? Kompresja mierzona?

Pompe jeźeli cieknie wymienić natychmiast, grozi uszkodzeniem przegrzaniem silnika.

Kanał 004 http://vaglog.pl/log_280934.html

Kanał 013 http://vaglog.pl/log_280935.html

Kanał 023 http://vaglog.pl/log_280936.html

odpalanie na zimnym silniku(3 stopnie C)

https://youtu.be/QQyxXQFCo1k

i tutaj dodaje jak dymi po odpaleniu

https://youtu.be/5HO6RfItqN0

Dziś jest 12 stopni słoneczko w miarę ciepło auto nie zakopcilo tak jak jest zimno delikatnie podymil i spokój

Ale problem z odpalenie jest dalej

Edytowane przez rysiu2006
Opublikowano

Coś sie zaczyna dziać na cylindrze 4 , zacznij od wymiany uszczelnień i zamiany miejscami pd 4 i 2. Jeśli korekcje pójdą za pd to pd pada jezeli zostaną to trzeba by kompresje zmierzyć, a sie zmniejszą to uszczelnienia pd

Opublikowano

To co najpierw zamienić wtryski miejscami jak to nic nie da to uszczelki wtryskow dużo z tym roboty

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To co najpierw zamienić wtryski miejscami jak to nic nie da to uszczelki wtryskow dużo z tym roboty

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

To się robi razem. Wyciągasz pompowtrysk zakładasz nowe uszczelki i wkładasz pd w inne miejsce. Jeśli po zmianie pd korekcje będą takie same na 4 cylindrze tzn, że za słabe korekcje nie odpowiada pd, a słaba kompresja. Jeśli korekcja pójdzie za pd znaczy, że pd pada.

Opublikowano (edytowane)

A ten dym tez może być z tym związany?

czy tez może być tak ze na tym 4 cylindrze przepaliło uszczelkę głowicy i płyn chłodniczy

się tam dostaje?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez rysiu2006
Opublikowano

A dużo Ci tego płynu ucieka?

Na tym filmie słabo widać, ciemno i w ogóle, ale jak dla mnie to ten dym to para wodna i wcale nie jest tego aż tak dużo.

Opublikowano

Ogólnie teraz płynu dolewalem w poniedziałek z 0.5l dziś po powrocie z pracy mam z 3/4 zbiorniczka na ok 500km niby pompa wody puszcza tylko nie wiem czy byłby taki ubytek płynu czekam na wymianę rozrządu to zobaczymy czy mechanik miał rację ze to pompa puszcza

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

najpierw postanowiłem ze zaleje lepsze ON verva pojeżdzilem i zrobiłem logi statyczne na 013 i chyba jest lepiej co sądzicie ?

http://vaglog.pl/log_281159.html

Opublikowano (edytowane)

Tolerancja na pompkach wynosi od - 2,8 do +2,8. O ile się nie mylę. Więc u Ciebie wszystko jest o.k. Polecam wyczyścić dolot i egr, potem zalać to lepsze paliwo z BP i wyjechać na autostradę. Było o tym sporo na forum.

Edytowane przez zolti2
Opublikowano

Tolerancja na pompkach wynosi od - 2,8 do +2,8. O ile się nie mylę. Więc u Ciebie wszystko jest o.k. Polecam wyczyścić dolot i egr, potem zalać to lepsze paliwo z BP i wyjechać na autostradę. Było o tym sporo na forum.

Akurat tolerancja nie ma nic do rzeczy, Fakt analizując korekcje pompowtryskiwaczy na vagu pisze, że ich przedział wynosi od -2.8 do 2.8, ale w rzeczywistości jeśli korekcje dochodzą lub przewyższają +1 to znaczy, że coś się dzieje.

Do autora:

Wymień rozrząd z pompą wody, ustaw synchronizację na 0, a potem wstaw znowu logi pompek i zobaczymy jak będzie.

Opublikowano

To chyba wszyscy mamy coś z pompkami...hahaaaaaaa. Ostatnio byłem na diagnostyce w ASO, facet zrobił logi i powiedział.... jak po dotarciu.. :grin: . Wszystkie pompki blisko +1, jedna 1,29. Interesować się pompkami można, gdy oscylują w ok +2. Ale facet i kilku innych mechaników pewnie kłamią. Sam miałem identyczny problem jak kolega ( nie ubywało mi płynu) autko potrafiło przykopcić. Czyszczenie egr i dolotu, załatwiło sprawę. Proste i podstawowe środki na początek, nie wymiana połowy auta.

Opublikowano (edytowane)

Coś coraz bardziej jestem przekonany że to uszczelka pod glowica bo czasami przy odpaleniu i ruszania zostawiam za sobą mgle ojciec ma b5 ajm i robiłem porównanie dziś i jego wg nie kopci

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Logi 13 23 004 na postoju bez gazu na rozgrzanym full silniku.

Prawdopodobnie uszczelnienia pd albo pd któryś padnięty.

Robiłeś test na obecność co2 w płynie? Kompresja mierzona?

Pompe jeźeli cieknie wymienić natychmiast, grozi uszkodzeniem przegrzaniem silnika.

Ten test robi się na zimnym silniku czy rozgrzanym bo w internecie raz pisze ze zimny a raz ze gorący

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez rysiu2006
Opublikowano

To chyba wszyscy mamy coś z pompkami...hahaaaaaaa. Ostatnio byłem na diagnostyce w ASO, facet zrobił logi i powiedział.... jak po dotarciu.. :grin: . Wszystkie pompki blisko +1, jedna 1,29. Interesować się pompkami można, gdy oscylują w ok +2. Ale facet i kilku innych mechaników pewnie kłamią. Sam miałem identyczny problem jak kolega ( nie ubywało mi płynu) autko potrafiło przykopcić. Czyszczenie egr i dolotu, załatwiło sprawę. Proste i podstawowe środki na początek, nie wymiana połowy auta.

Gratulacje dla diagnosty, nie ma to jak ASO.

BTW: Wszystkie pompki miałeś o okolicach +1? Wiesz, że to niemożliwe? :grin::polew:

Opublikowano

To chyba wszyscy mamy coś z pompkami...hahaaaaaaa. Ostatnio byłem na diagnostyce w ASO, facet zrobił logi i powiedział.... jak po dotarciu.. :grin: . Wszystkie pompki blisko +1, jedna 1,29. Interesować się pompkami można, gdy oscylują w ok +2. Ale facet i kilku innych mechaników pewnie kłamią. Sam miałem identyczny problem jak kolega ( nie ubywało mi płynu) autko potrafiło przykopcić. Czyszczenie egr i dolotu, załatwiło sprawę. Proste i podstawowe środki na początek, nie wymiana połowy auta.

A czy ktoś tu każe wymieniać cokolwiek? Kolega pyta o nasze zdanie i o pomoc a ty wypadasz tu z egr co ma za przeproszeniem gów.... Do ubywania płynu.

Rysiu2006 Test zrób na ciepłym zresztą na pudełku od testu powinno pisać jak użyć, ten co miałem Ja był na ciepłym i kolor miał zmieniać chyba na zielony czy coś takie.

Oglądałeś wszędzie czy niema wycieków płynu? Na wężach z chłodnicy z bloku z zbiorniczka? Masz jakieś dogrzewanie postojowe typu webasto,eberspacher? Niemasz mokro pod nogami? Litr na 1k to niejest mało. Silnik ładnie trzyma ci 90 stopni? Termostat działa prawidlowo?

Jezeli cieknie z pompy to powinno być to widać z pod osłony rozrządu.

Opublikowano

Pisałem o kopceniu, nie o ubytku płynu. Jakbyś czytał, to byś wiedział.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Temperatura trzyma 90 stopni wycieków nie widać nawet w garazu zero śladów

Test zrobiony

b82b5de936f0d429e6c1dec2aaf238bd.jpg

Chyba wszystko jasne

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez rysiu2006
Opublikowano

Płyn zmienił kolor na zielony, czyli problemy z uszczelką...

Opublikowano

Jezeli dobrze widze to płyn zielony, sam wiesz co to znaczy, upg. Trzeba kase szykować. Chyba ze to zdjęcie oszukuje a w rzeczywistości płyn dalej niebieski.

Opublikowano (edytowane)

Zielonkawy

Czyli plyn dostaje się do komory spalania

Tylko dziwi mnie czemu caly czas nie dym tylko zwłaszcza po odpaleniu

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez rysiu2006

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...