VNC Opublikowano 24 Września 2016 Opublikowano 24 Września 2016 (edytowane) Siemanko! Mam drgania w mojej B7 silnik BKE. Tzn. silnik na biegu jałowym na postoju chodzi równo, ale w co jakiś czas coś nim telepnie... Czasami raz na 10 sek, a czasem tak drga, że czuję się jak w autobusie. Połączyłem się kilka dni temu u kolegi przez delphi i wykryło 4 błedy: 17057 - Obwód prądowy świecy zarowej cylindra 3 - stały 17058 - Obwód prądowy świecy zarowej cylindra 4 - stały 16500 - Czujnik temperatury silnika 16687 - Zaplon cylindra 3 - wypadanie zaplonów - nieciągły Zrobiłem foto na komórkę i kolega usunął błedy. Zrobiłem kilka "domowych" testów na dwumasę (np. przy 40km/h wbijałem 5 bieg i gaz do podłogi, nawet nie zadrżał ) Znajomy mechanik powiedział mi żebym sprawdził czy nie kopci, tak więc na ciepłym silniku po ruszeniu wbijałem 2 bieg i gaz do dechy -> zero jakiegokolwiek dymu). Po kilku dniach wróciłem do kolegi na PC i błędów nie było wcale, ale jakby się coś działo to powinny wrócic, nie? Znajomy który miał ten sam problem w swojej B7, stwierdził, że wszystko minęło jak wyczyścił zawór EGR. Ok wyciągnąłem EGR... Zbyt brudny nie był, ale ok wyczyściłem benzyną eksrtakcyjną i WD-40, ale zauważyłem, że chyba trochę się zacina i dosyć głośno skrzypi... Poniżej zamieszczam wideo. https://youtu.be/a94XQRaAJPc Taki EGR wsadziłem do auta i co prawda nie drży już tak mocno jak wcześniej, ale ciągle się jakby lekko krztusi... A i trochę wali ropą... Możliwe że EGR się zacina w pozycji otwartej i tak już stoi? Proszę o jakieś porady co robić... Mam przebieg 290tyś, dwumas robiony w okolicy 260tyś. Edytowane 24 Września 2016 przez VNC
kamil-vag Opublikowano 24 Września 2016 Opublikowano 24 Września 2016 Kolego wymień świece żarowe, potem wymień lub sprawdź połączenia czujnika temperatury silnika G62, a na koniec sprawdź konektory pompowtrysków - po doginaj dla lepszego styku... A najlepiej kupić interfejs za parę złoty i samemu na bieżąco kontrolować parametry
VNC Opublikowano 24 Września 2016 Autor Opublikowano 24 Września 2016 A co z tym EGR'em? Może się tak przycinać?
nik23 Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 A co z tym EGR'em? Może się tak przycinać? No raczej nie.
kamil-vag Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Kwestia czy w ogóle silniczek ma taki zakres regulacji jak wypychanie ręczne, no i sprawa czy powinno się tak ręcznie ruszać mechanizm... Nie wiem czy tak się powinno robić ale ja bym podpiął wtyczkę, odpalił i zrobił BS EGR'a i wtedy byłoby widać czy pracuje normalnie i czy się przycina... No i ogólnie bez wpiętej wtyczki EGR chyba jest cały czas zamknięty - wtedy też Ci szarpie ? ? ?
VNC Opublikowano 25 Września 2016 Autor Opublikowano 25 Września 2016 No i ogólnie bez wpiętej wtyczki EGR chyba jest cały czas zamknięty - wtedy też Ci szarpie ? ? ? A to nic się z silnikiem nie stanie? Wybacz pytanie, ale w tej kwestii jestem zupełnie zielony...
nik23 Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Nic sie niestanie zapali sie tylko check engine
VNC Opublikowano 25 Września 2016 Autor Opublikowano 25 Września 2016 Odpiąłem EGR i nic nie trzęsie, silnik chodzi równiutko Wpiąłem ponownie i zaczął się tak lekko krztusić, czyli przyczyna problemu znana Teraz pytanko, wymienić EGR na sprawny, czy zaślepić i o nim zapomnieć?
kamil-vag Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Zaślepienie będzie generować błąd na blacie :/ Albo używka/nówka i wymieniasz, albo zaślepiasz i programowo pozbywasz się generowanie błędu EGR
VNC Opublikowano 25 Września 2016 Autor Opublikowano 25 Września 2016 albo zaślepiasz i programowo pozbywasz się generowanie błędu EGR Tak właśnie chciałbym zrobić Jutro podjade do elektromechanika i zobacze jak cenowo z tym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się