Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zaślepienie egr w AFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Naczytałem się na różnych forach na temat zaślepiania egr i jak zwykle w takim przypadku pojawiło się kilka wątpliwości.

W związku z tym, bardzo proszę o wskazówki dotyczące tematu w silniku AFB:

1. Wystarczy jedna zaślepka, czy trzeba dać dwie (przed i za egr)?

2. Czy trzeba zaślepić również wężyk "sterujący"?

3. (tak dla pewności) Czy jest to na tyle stary silnik, że wystarczy fizycznie zaślepić i nie trzeba nic kombinować w programie?

Opublikowano

Było milion tematu o tym. Wystarczy jedna, możesz dać dwie - bez róznicy.

Trzeba zaślepić, najlepiej jak najbliżej zaworu sterującego

Jak nie masz żadnych wtyczek do egr to nie będzie problemów.

Opublikowano

Śmiało zaślepiaj , komp błędu nie wyświetli

Wysłane z mojego LG-D405n przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nic nie musisz zaślepiać, wystarczy zdjąć wąż podciśnieniowy z grzybka zaworu i zaślepić go np. śrubą aby nie tracić podciśnienia, a zawór się po prostu nie otworzy. Tak na marginesie, zaślepienie sprawnego egr nie ma żadnych zalet, silnik pracuje zauważalnie głośniej i twardziej, a spaliny śmierdzą.

Opublikowano

Nie kombinowałbym, ale od pewnego czasu coś się zaczyna dziać. (Mam nadzieję, że to tylko egr.)

Głównie na zimnym silniku, przy niskich obrotach silnik nagle zaczyna głośniej pracować. Brzmi tak jak przy zwiększaniu obrotów. Myślałem w pierwszej chwili, że to może sprzęgło zaczyna się ślizgać, ale wskazówka obrotomierza nie zmienia położenia. Ostatnio zauważyłem też ten objaw na ciepłym silniku, głównie przy niskich obrotach. Zdarzyło się też, że przy przyspieszaniu, w okolicy 2000 obr/min złapał lekkiego muła.

Planuję zacząć od zaślepienia egr żeby sprawdzić czy coś się zmieni. Wyjdzie taniej niż podłączenie kompa. :)

Opublikowano

To nie egr jest winny, może być początek problemów z pompą wtryskową. Przede wszystkim należy podłączyć komputer i sprawdzić stan osprzętu i kąt wtrysku, a nie strzelać na ślepo (w tym wypadku jak kulą w płot).

Opublikowano

To nie egr jest winny, może być początek problemów z pompą wtryskową. Przede wszystkim należy podłączyć komputer i sprawdzić stan osprzętu i kąt wtrysku, a nie strzelać na ślepo (w tym wypadku jak kulą w płot).

Zgadzam się z przedmówcą jeśli nie chcesz nie potrzebnych wydatków, które cię przy tym silniku nie ominą znam to z autopsji to zaprowadze auto do mechanika ale nie wruzbity tylko kogoś kto ma pojęcie o tym i niech Ci posprawdza a nie szukaj na chybił trafił bo możesz słono za to zaplacic

Naciapane z GT-N7105

Opublikowano

O czym wy mowicie... co mu zaszkodzi ze zaslepi sobie EGR? Wróżbitów to najwięcej sie znajdzie tu na forum widzę:)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

O czym wy mowicie... co mu zaszkodzi ze zaslepi sobie EGR? Wróżbitów to najwięcej sie znajdzie tu na forum widzę :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Specjalista od 2.5 ujeżdżający 1.9 tdi jak widzę... Jeżeli mówię, że:

1. Zaślepienie egr-u jest bez sensu (już nawet nie chodzi o 2.5 tylko ogólnie)

2. Objawy typu randomowo twarda praca silnika na obrotach i chwilowy muł w granicach 1800-2000 obrotów

to nie dlatego, że coś mi się wydaje, tylko dlatego, że przechodziłem takie historie i chcę człowiekowi pomóc żeby znalazł usterkę zanim coś się rozleci.

Edytowane przez majkel_majki
Opublikowano

O czym wy mowicie... co mu zaszkodzi ze zaslepi sobie EGR? Wróżbitów to najwięcej sie znajdzie tu na forum widzę :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Specjalista od 2.5 ujeżdżający 1.9 tdi jak widzę... Jeżeli mówię, że:

1. Zaślepienie egr-u jest bez sensu (już nawet nie chodzi o 2.5 tylko ogólnie)

2. Objawy typu randomowo twarda praca silnika na obrotach i chwilowy muł w granicach 1800-2000 obrotów

to nie dlatego, że coś mi się wydaje, tylko dlatego, że przechodziłem takie historie i chcę człowiekowi pomóc żeby znalazł usterkę zanim coś się rozleci.

Jakie ma znaczenie czym jeżdże? Ja chce chłopakowi pomóc a nie wysyłać do specjalisty jak wy. Zaślepienie EGR w teorii nie ma sensu żadnego, a w praktyce w 15+ letnich autach tego typu gadźety powodują problemy. Mam w garażu dwa EGR'y wyjęte z 2.5 tdi i mimo że to konstrukcja prosta jak budowa cepa w porównaniu do 1.9 to oba są zarypane syfem i nie szczelne.

Nie twierdze że autorowi wątku zaślepienie pomoże na te objawy, ale na pewno nie zaszkodzi w żadnym stopniu, a może nawet zaoszczędzi problemów w przyszłości.

Nic nie musisz zaślepiać, wystarczy zdjąć wąż podciśnieniowy z grzybka zaworu i zaślepić go np. śrubą aby nie tracić podciśnienia, a zawór się po prostu nie otworzy. Tak na marginesie, zaślepienie sprawnego egr nie ma żadnych zalet, silnik pracuje zauważalnie głośniej i twardziej, a spaliny śmierdzą.

Widzę, że pojęcia nie masz jak EGR w środku wygląda. Zaślepienie wężyka powoduje że on poprostu nie działa. Nie ma natomiast żadnej gwarancji że zawór jest szczelny i nie puszcza spalin do dolotu

Opublikowano

O czym wy mowicie... co mu zaszkodzi ze zaslepi sobie EGR? Wróżbitów to najwięcej sie znajdzie tu na forum widzę :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Specjalista od 2.5 ujeżdżający 1.9 tdi jak widzę... Jeżeli mówię, że:

1. Zaślepienie egr-u jest bez sensu (już nawet nie chodzi o 2.5 tylko ogólnie)

2. Objawy typu randomowo twarda praca silnika na obrotach i chwilowy muł w granicach 1800-2000 obrotów

to nie dlatego, że coś mi się wydaje, tylko dlatego, że przechodziłem takie historie i chcę człowiekowi pomóc żeby znalazł usterkę zanim coś się rozleci.

Jakie ma znaczenie czym jeżdże? Ja chce chłopakowi pomóc a nie wysyłać do specjalisty jak wy. Zaślepienie EGR w teorii nie ma sensu żadnego, a w praktyce w 15+ letnich autach tego typu gadźety powodują problemy. Mam w garażu dwa EGR'y wyjęte z 2.5 tdi i mimo że to konstrukcja prosta jak budowa cepa w porównaniu do 1.9 to oba są zarypane syfem i nie szczelne.

Nie twierdze że autorowi wątku zaślepienie pomoże na te objawy, ale na pewno nie zaszkodzi w żadnym stopniu, a może nawet zaoszczędzi problemów w przyszłości.

Nic nie musisz zaślepiać, wystarczy zdjąć wąż podciśnieniowy z grzybka zaworu i zaślepić go np. śrubą aby nie tracić podciśnienia, a zawór się po prostu nie otworzy. Tak na marginesie, zaślepienie sprawnego egr nie ma żadnych zalet, silnik pracuje zauważalnie głośniej i twardziej, a spaliny śmierdzą.

Widzę, że pojęcia nie masz jak EGR w środku wygląda. Zaślepienie wężyka powoduje że on poprostu nie działa. Nie ma natomiast żadnej gwarancji że zawór jest szczelny i nie puszcza spalin do dolotu

Tak się nie dogadamy. Jak masz grypę to idziesz do lekarza czy tylko zaklejasz dziurki od nosa guma do żucia albo plastrem żeby nie ciekły gluty? Zaślepienie egr tutaj nie pomoże bo problem leży najprawdopodobniej w układzie zasilania, a usterki bez komputera serwisowego się nie znajdzie. Wystarczy, że kąt wtrysku jest przestawiony o kilka stopni albo przyciera się nastawnik kąta wtrysku i już będą problemy, a tego na oko się nie zmierzy.

Opublikowano

O czym wy mowicie... co mu zaszkodzi ze zaslepi sobie EGR? Wróżbitów to najwięcej sie znajdzie tu na forum widzę :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Specjalista od 2.5 ujeżdżający 1.9 tdi jak widzę... Jeżeli mówię, że:

1. Zaślepienie egr-u jest bez sensu (już nawet nie chodzi o 2.5 tylko ogólnie)

2. Objawy typu randomowo twarda praca silnika na obrotach i chwilowy muł w granicach 1800-2000 obrotów

to nie dlatego, że coś mi się wydaje, tylko dlatego, że przechodziłem takie historie i chcę człowiekowi pomóc żeby znalazł usterkę zanim coś się rozleci.

Jakie ma znaczenie czym jeżdże? Ja chce chłopakowi pomóc a nie wysyłać do specjalisty jak wy. Zaślepienie EGR w teorii nie ma sensu żadnego, a w praktyce w 15+ letnich autach tego typu gadźety powodują problemy. Mam w garażu dwa EGR'y wyjęte z 2.5 tdi i mimo że to konstrukcja prosta jak budowa cepa w porównaniu do 1.9 to oba są zarypane syfem i nie szczelne.

Nie twierdze że autorowi wątku zaślepienie pomoże na te objawy, ale na pewno nie zaszkodzi w żadnym stopniu, a może nawet zaoszczędzi problemów w przyszłości.

Nic nie musisz zaślepiać, wystarczy zdjąć wąż podciśnieniowy z grzybka zaworu i zaślepić go np. śrubą aby nie tracić podciśnienia, a zawór się po prostu nie otworzy. Tak na marginesie, zaślepienie sprawnego egr nie ma żadnych zalet, silnik pracuje zauważalnie głośniej i twardziej, a spaliny śmierdzą.

Widzę, że pojęcia nie masz jak EGR w środku wygląda. Zaślepienie wężyka powoduje że on poprostu nie działa. Nie ma natomiast żadnej gwarancji że zawór jest szczelny i nie puszcza spalin do dolotu

Tak się nie dogadamy. Jak masz grypę to idziesz do lekarza czy tylko zaklejasz dziurki od nosa guma do żucia albo plastrem żeby nie ciekły gluty? Zaślepienie egr tutaj nie pomoże bo problem leży najprawdopodobniej w układzie zasilania, a usterki bez komputera serwisowego się nie znajdzie. Wystarczy, że kąt wtrysku jest przestawiony o kilka stopni albo przyciera się nastawnik kąta wtrysku i już będą problemy, a tego na oko się nie zmierzy.

Jeśli sie dobrze czujesz w tej medycznej metaforze, to grypa grypą a zaślepienie EGR'u szczepionką na całe życie. Teraz rozumiesz?

EOT, pozdrawiam :hi:

Opublikowano

O czym wy mowicie... co mu zaszkodzi ze zaslepi sobie EGR? Wróżbitów to najwięcej sie znajdzie tu na forum widzę :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Specjalista od 2.5 ujeżdżający 1.9 tdi jak widzę... Jeżeli mówię, że:

1. Zaślepienie egr-u jest bez sensu (już nawet nie chodzi o 2.5 tylko ogólnie)

2. Objawy typu randomowo twarda praca silnika na obrotach i chwilowy muł w granicach 1800-2000 obrotów

to nie dlatego, że coś mi się wydaje, tylko dlatego, że przechodziłem takie historie i chcę człowiekowi pomóc żeby znalazł usterkę zanim coś się rozleci.

Jakie ma znaczenie czym jeżdże? Ja chce chłopakowi pomóc a nie wysyłać do specjalisty jak wy. Zaślepienie EGR w teorii nie ma sensu żadnego, a w praktyce w 15+ letnich autach tego typu gadźety powodują problemy. Mam w garażu dwa EGR'y wyjęte z 2.5 tdi i mimo że to konstrukcja prosta jak budowa cepa w porównaniu do 1.9 to oba są zarypane syfem i nie szczelne.

Nie twierdze że autorowi wątku zaślepienie pomoże na te objawy, ale na pewno nie zaszkodzi w żadnym stopniu, a może nawet zaoszczędzi problemów w przyszłości.

Nic nie musisz zaślepiać, wystarczy zdjąć wąż podciśnieniowy z grzybka zaworu i zaślepić go np. śrubą aby nie tracić podciśnienia, a zawór się po prostu nie otworzy. Tak na marginesie, zaślepienie sprawnego egr nie ma żadnych zalet, silnik pracuje zauważalnie głośniej i twardziej, a spaliny śmierdzą.

Widzę, że pojęcia nie masz jak EGR w środku wygląda. Zaślepienie wężyka powoduje że on poprostu nie działa. Nie ma natomiast żadnej gwarancji że zawór jest szczelny i nie puszcza spalin do dolotu

Tak się nie dogadamy. Jak masz grypę to idziesz do lekarza czy tylko zaklejasz dziurki od nosa guma do żucia albo plastrem żeby nie ciekły gluty? Zaślepienie egr tutaj nie pomoże bo problem leży najprawdopodobniej w układzie zasilania, a usterki bez komputera serwisowego się nie znajdzie. Wystarczy, że kąt wtrysku jest przestawiony o kilka stopni albo przyciera się nastawnik kąta wtrysku i już będą problemy, a tego na oko się nie zmierzy.

Jeśli sie dobrze czujesz w tej medycznej metaforze, to grypa grypą a zaślepienie EGR'u szczepionką na całe życie. Teraz rozumiesz?

EOT, pozdrawiam :hi:

Ja to widze raczej jako lek na jedną dolegliwość, mający dodatkowo masę skutków ubocznych. Jestem ciekawy jakie kroki podjął autor tematu w celu wyleczenia problemu.

Opublikowano

Szukam dobrego lekarza. :)

Może jest ktoś w Szczecinku, lub najbliższej okolicy (Koszalin, Piła, Człuchów, Chojnice), kto dobrze zna się na tych silnikach i kogo możecie polecić z czystym sumieniem.

Poza wspomnianą dolegliwością jest jeszcze jedna sprawa, do której potrzebuję rzetelnego specjalisty. Chciałbym aby fachowiec ocenił stan wałków rozrządu, bo jest to sprawa, od której w dużym stopniu będzie zależało, czy dalej inwestować w to auto, czy rozejrzeć się za czymś innym.

Opublikowano

Szukam dobrego lekarza. :)

Może jest ktoś w Szczecinku, lub najbliższej okolicy (Koszalin, Piła, Człuchów, Chojnice), kto dobrze zna się na tych silnikach i kogo możecie polecić z czystym sumieniem.

Poza wspomnianą dolegliwością jest jeszcze jedna sprawa, do której potrzebuję rzetelnego specjalisty. Chciałbym aby fachowiec ocenił stan wałków rozrządu, bo jest to sprawa, od której w dużym stopniu będzie zależało, czy dalej inwestować w to auto, czy rozejrzeć się za czymś innym.

Wrzuc logi 001, 003,004,007,010,013,014,018

Moze wstepnie ocenimy stan silnika. Egera nie zaslepiaj.

Opublikowano

Ok. Tylko muszę program ogarnąć. W starym laptopie z XP miałem VAG-a. Teraz mam Windows 10 i muszę wykombinować coś działającego pod tym systemem.


Udało się zainstalować i zrobić logi statyczne (pierwszy raz, więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś spartoliłem).

grupy normalnie:

http://vaglog.pl/log_281385.html

http://vaglog.pl/log_281386.html

http://vaglog.pl/log_281387.html

http://vaglog.pl/log_281388.html

http://vaglog.pl/log_281389.html

http://vaglog.pl/log_281390.html

http://vaglog.pl/log_281391.html

http://vaglog.pl/log_281392.html

http://vaglog.pl/log_281393.html

grupy Basic Settings:

http://vaglog.pl/log_281384.html

http://vaglog.pl/log_281381.html

http://vaglog.pl/log_281382.html

http://vaglog.pl/log_281383.html

Przy pierwszym podłączeniu miałem błędy:

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 27-00 Implausible Signal

00550 - Start of Injection Regulation 17-10 Control Difference - Intermittent

00553 nie dawał się skasować, udało się dopiero po wyczyszczeniu przepływomierza.

Przy kolejnym podłączeniu nie było już błędów, jednak po logowaniu zajrzałem tam jeszcze raz i znów pojawił się 00550.

Opublikowano

Z tego co widzę to przepływomierz do bani (przydałyby się logi robione na wysokich obrotach) i jest problem z pompą wtryskową- praktycznie nie pracuje przestawiacz kąta wtrysku i stąd masz błąd 550 i dziwne dźwięki silnika.

Opublikowano

Z tego co widzę to przepływomierz do bani (przydałyby się logi robione na wysokich obrotach) i jest problem z pompą wtryskową- praktycznie nie pracuje przestawiacz kąta wtrysku i stąd masz błąd 550 i dziwne dźwięki silnika.

Dzięki. Postaram się zrobić logi dynamiczne.

Zrobiłem logi dynamiczne. Niektóre są dwa razy bo nie przy wszystkich próbach samochód chciał wkręcać się na obroty.

http://vaglog.pl/log_281688.html

http://vaglog.pl/log_281689.html

http://vaglog.pl/log_281690.html

http://vaglog.pl/log_281691.html

http://vaglog.pl/log_281692.html

http://vaglog.pl/log_281693.html

http://vaglog.pl/log_281694.html

http://vaglog.pl/log_281695.html

http://vaglog.pl/log_281696.html

Opublikowano

Coś dziwnego jest z przepływomierzem, na moje niefachowe oko. Jak to auto się zachowuje podczas jazdy z odpiętym przepływomierzem? Pompę wtryskową na razie bym zostawił w spokoju, super już nie jest, ale kąt wtrysku przestawia. Turbosprężarka ma tendencję do lekkiego niedoładowania w okolicach 1800-2000 obrotów i to obok przepływomierza mi wygląda na główny problem, z którego wynika brak mocy.

Opublikowano

Nie próbowałem odpinać przepływomierza. Przetestuję, spróbuję też sprawdzić co się będzie działo na innym przepływomierzu (znajomy ma A6 z 2,5TDI).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...