Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARG] Bierze 500ml Oleju na 4000 kilometrów. Czy to normalne ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy przy moim silniku i przebiegu 152000 jest to normalne ?

Olej Mobil S 10w40 . Jechałem dzisiaj i zaczęła pikać kontrolka niskiego stanu oleju . Dwa kilometry potem dolałem na stacji 500ml i kontrolka zgasła . A po przejechaniu kolejnych dwóch spieprzyły się wycieraczki ale chyba już znalazłem rozwiązanie http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t55964.0.html;highlight=ycieraczki :decayed:

Dokładnie ile wziął oleju napiszę jutro rano ale zdaje mi się że wyjdzie więcej niż napisałem ;(

Opublikowano

witam

pytasz czy to że w twoim silniku ubyło oleju to normalne ?

ja wole jak ubywa , niż jak by się zrobiło dwa stany

podaj jaki masz silnik, czy gaz czy turbo,czy się poci i cieknie z pod misy

i ile kilometrow wpłyneło na taki stan

- a oleju ubywa,i ma na to wpływ wiele czynników ktore to opisali koledzy na forum

pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Cze z całym szacunkiem ale wszystko masz napisane :shocked: Napisze tylko że nie ma żadnych wycieków :>

Opublikowano

Czy przy moim silniku i przebiegu 152000 jest to normalne ?

Olej Mobil S 10w40 . Jechałem dzisiaj i zaczęła pikać kontrolka niskiego stanu oleju . Dwa kilometry potem dolałem na stacji 500ml i kontrolka zgasła . A po przejechaniu kolejnych dwóch spieprzyły się wycieraczki ale chyba już znalazłem rozwiązanie http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t55964.0.html;highlight=ycieraczki :decayed:

Dokładnie ile wziął oleju napiszę jutro rano ale zdaje mi się że wyjdzie więcej niż napisałem ;(

LOL jak nieszczescia to zawsze parami

Po pierwsze... nie powinienes dopuscic do momentu kiedy wlacza Ci sie kontrolka oleju. Ona informuje nas ze jest juz za pozno... kiedy ostatni raz sprawdzales poziom? Jezeli bardzo niedawno i bylo ok i nagle sie pozbyles 500ml oleju to na pewno jest wyciek.

Skad wniosek ze nie ma wycieku? Masz zamontowana oslone silnika? Jezeli tak to zobacz czy nie ma na niej oleju... z tymi wyciekami to jest bardzo kiepsko poniewaz czesto jest tak ze olej sie wypaca a potem podczas jazdy ped powietrza suszy/zabiera olej i jak staniesz to plamy nie bedzie. Za to wszystko pod spodem bedzie upackane w oleju ;) Polecam wjechac na kanal, mocne oswietlenie, lapka i sprawdzamy. Pozniej pod maska ( w szczegolnosci tyl bloku silnika oraz wyjscie odmy z bloku )

To i tak tylko kosmetyka zeby namierzyc czy nie ma wycieku... jezeli wszystko ok to znaczy ze samochod olej pali . Zuzycie 500ml na 4k km jest jak najbardziej w normie. Podrecznik audi twierdzi ze 1L na 1k jest w normie ale tutaj na forum mamy troszke inne normy ;)

Na przyszlosc - niezaleznie czy jest wyciek czy samochod pali to czesciej sprawdzaj stan i utrzymuj go na poziomie zalecanym przez producenta :cool1:

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Normalnie taki pobór to bym myślał, że to normalne, ale chyba nie przy tym oleju....

A nie kopci Ci jakoś dziwnie przypadkiem??

Opublikowano

Wycieków nie ma Dzisiaj rano dolałem olej i w sumie z wczorajszą dolewką do środkowego stanu brakowało 800 ml :wallbash:Czyli po przejechaniu 4000( kilometrów bo w tedy wymieniałem) olej spalił 800 ml oleju :shocked: Kopci na biało . [br]Dopisany: 19 Grudzień 2008, 11:37_________________________________________________I jeszcze jedno przed chwilą zrobiłem te wycieraczki (kwestia jednej śrubki :naughty:) I zobaczyłem że ubywa płynu chłodzącego silnik . Dwa tygodnie temu dolewałem tak pod MAX a dzisiaj było Minimum . Ostatnio miałem podobny przypadek w drugim moim aucie (jak można nazwać to autem :no:) Seicento zaczęło brać płyn aż w końcu wydmuchałem uszczelkę pod głowiącą i sie rozkraczyło na drodze :decayed:

Więc tu moje pytanie . Czy może być winą uszczelka pod głowicą że bierze płyn i olej .

Opublikowano

A temperaturę ci trzyma prawidłowo (90 st na blacie i około na klimatroniku) :?: Bo jeśli nie, to mógł pójść termostat z uszczelką i dla tego ubywa płynu.

Jeśli temperatura jest ok. to faktycznie masz powód się marwić :disgust:

Zwróciłeś uwagę, jaki kolor ma olej?

Opublikowano

A temperaturę ci trzyma prawidłowo (90 st na blacie i około na klimatroniku) :?: Bo jeśli nie, to mógł pójść termostat z uszczelką i dla tego ubywa płynu.

Temperaturę trzyma równiutko 90 a na klimatroniku nie za bardzo wiem jak się sprawdza . Raz jakieś kody próbowałem sprawdzić ale chyba nie obsługuje takich rzeczy mój klimatronic ;(

Jeśli temperatura jest ok. to faktycznie masz powód się marwić :disgust:

Zwróciłeś uwagę, jaki kolor ma olej?

Ale o czym to może świadczyć ? Co może być nie tak ? Może licznik był kręcony :wallbash: Bo nie dawno ten samochód kupiłem .

Olej wygląda taki czarny :wink4:

Opublikowano

Tu masz na początku opis jak włączyć kody w klimatroniku

http://www.a4-klub.pl/smf/kody_klimatronika-t70.0.html;;amp=;sid,52f724adcefd06ab8739d0f687042c2e

a tutaj masz kody klimatronika po I-sym lifcie

http://www.a4-klub.pl/smf/kody_klimatronica_ii-t4306.0.html;msg62925#msg62925

Kanał 49 - temperatura płynu chłodzącego

Kanał 51 - temperatura bloku silnika

Opublikowano

Dzięki . Sprawdziłem kody 49 i 51 :tongue4:

Temperatura płynu chłodzącego 90

Temperatura bloku silnika 90 (trochę podgazowałem i wchodziło 91 ale natychmiast wracało na 90 )

Więc chyba wszystko w porządku :rolleyes:?

Opublikowano

Dzięki . Sprawdziłem kody 49 i 51 :tongue4:

Temperatura płynu chłodzącego 90

Temperatura bloku silnika 90 (trochę podgazowałem i wchodziło 91 ale natychmiast wracało na 90 )

Więc chyba wszystko w porządku :rolleyes:?

Tutaj wszystko gra, jest tak jak być powinno

Opublikowano

Z termostatem jest wszystko ok. ale pozostaje kwestia brania oleju i ubytku płynu chłodzacego. :mysli:

Na poczatek warto chyba byłoby wjaśnić sprawę układu chłodzącego - sprawdź jego szczelność, w szczególności węże i połączenia. Jest jeszcze szansa, że uszczelka pod termostatem przepuszcza.

U Ciebie to chyba powinno być dostępne - nie tak jak u mnie - gdzie do wymiany głupiego termostatu trzeba rozbierać pół samochodu :(

Jeśli okaże się, że układ chłodzący masz szczelny, to chyba faktycznie trzeba będzie sie zainteresowac na poważnie uszczelką pod głowicą :no:

Opublikowano

Sprawdzenie szczelności układu niestety muszę odłożyć aż zrobi się bardziej sucho bo w tej chwili zalega u mnie masa 'białego g...a " Ktoś chce trochę śniegu na święta bo ja mam go po dziurki w nosie . Zaczynają się kłopoty z podjazdami i fury na razie nie wyciągam z takiej wiaty gdzie trzymam samochody . Nie mam też kanału :embarrassed:

Napiszcie proszę czy przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą może brać oprócz płynu chłodzącego również olej ???[br]Dopisany: 20 Grudzień 2008, 14:03_________________________________________________Zaraz mnie szlag trafi z tym silnikiem . W tamtym tygodniu sprawdzałem olej i dolałem 400 ml a dzisiaj patrze jest

minimum :thumbdown: Ile mogłem zrobić kilometrów 700/800 ? Podjadę w poniedziałek do kolesi niech mi sprawdzą

ciśnienie na cylindrach i ciśnienie oleju . Może pcha olej na odme lub filtr oleju puszcza sam już nie wiem .

Może to wina LPG ? Inna temperatura spalania .

Opublikowano

Witam

mam odobny problem (o ile to problem) Audi A4 '95r AAH 2.8L V6 , przebieg 181,5tys (na 98% oryginalny , sprawdzany w ogolnej bazie VW w ASO)

auto nabylem jak mialo 169tys , wymienilem filrty i olej odrazu , do tej pory przejechalem jakies 12tys km. i musialem dolac jakies prawie 2L.na zaworach raczej nie bierze (zadnego dziwnego dymu nie zauwazylem) , wyciekow tez nie widze , chodz nie bylem nim na kanale (wybieram sie w nast tyg jakos).w jednym z serwisow(przy kupnie wlansie 500ml oleju) mi powiedziano ze moze tak byc (nie musi ale moze , ze jest przewidziane nawet 1l na 1000 lub 10000 km , niepamietam teraz juz tez wartosci)i ze tyle poprostu bierze(ale jak dla mnie to i tak sporo)

Castrol 10W60 - taki uzywam do tej pory

prosze o jakas rade i diagnoze - czy to normalne , czy powienienem sie zaczac martwic ??

Pozdrawiam

Opublikowano

Napiszcie proszę czy przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą może brać oprócz płynu chłodzącego również olej ???

Tak.

A temperaturę ci trzyma prawidłowo (90 st na blacie i około na klimatroniku) :?: Bo jeśli nie, to mógł pójść termostat z uszczelką i dla tego ubywa płynu.

To bez sensu.

Ubytki płynu i oleju + białe spaliny (para - spala płyn) to typowe objawy wyplutej uszczelki. Zajrzyj pod korek wlewu oleju - pewnie będzie "masełko" - osad po zmieszanym oleju z płynem.

przejechalem jakies 12tys km. i musialem dolac jakies prawie 2L

W V-kach to normalne. Proponuję przejść na olej mineralny - silnik nie jest mocno obciążony i nie ma turbiny, więc nic mu to nie zaszkodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...