switchpl Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 W dniu 10.12.2019 o 08:27, leewang napisał: Koledzy czy wiecie jak wygląda problem ze spalaniem oleju w tych silnikach? Czy te same silniki 252 KM były montowane w A5 od 2017r.? Mam od nowości A5 z końcówki 2017(model 2018) z tym silnikiem. Przejechane 57tys, żadnych problemów, oleju nie bierze, skrzynia od nowości działa tak samo dobrze :)
MarcinM-LBN Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 10 godzin temu, leewang napisał: Hej mam autko z lipca 2017 silnik 20 TFSI 252KM typ CYRB . Przejechane 84 tys od nowości i grama oleju ten silnik nie wziął. Generalnie silnik bez problemowy z zapasem mocy i bardzo fajnie się nim jeździ. Skrzynia biegów jest ok . Kazdy egzemplarz pracuje, inaczej jeździłem A4 TDI 190Km i zmieniał biegi tak ze było czuć z lekkim szarpnięciem(auto serwisowe przebieg 3 tys) , następne A4 TDI 150 Km (serwisowe przebieg 30 tys) i biegi zmieniał miękko płynnie. Moj potrafi tylko szarpnąć jak hamuje przed skrzyżowaniem prawie do zera i nagle depnę gaz. To jedyny moment gdy poczuje zmianę biegów . Generalnie w benzynie biegi skrzynia zmienia płynniej niż dizlu
leewang Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Dzięki koledzy. Czyli tez bede szukal TFSI 252KM z Stronickiem. Mozecie mi jeszcze napisac jak ze spalaniem? Okolo 10-12litrow przy mieszanej jezdzie bedzie do osiagniecia?
vvalery Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 (edytowane) Zależy jak się jeździ. Ja mam teraz dużo punktów i muszę się poniewierać to spala Ok. 7,5-8 na 100. Jadąc rano do pracy nawet 6,6 widzę na kompie. Największe spalanie jak odjeżdżasz zwalniasz odjeżdżasz itd. Na autostradzie 140-160 dychy raczej nie wziął. Edytowane 16 Grudnia 2019 przez vvalery
switchpl Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 W mieście 5km do biura ok 12-15l, na autostradzie 12l jezeli jedziesz poniżej 200, przepisowo po niezabudowanym 7-8l
sowiq Opublikowano 16 Grudnia 2019 Opublikowano 16 Grudnia 2019 (edytowane) Ja po 50k km mam średnie spalanie 10.0 - 10.1. 1/4 miasto, 3/4 trasy (głównie A i S). Edytowane 16 Grudnia 2019 przez sowiq
czarny69 Opublikowano 17 Grudnia 2019 Opublikowano 17 Grudnia 2019 U mnie długodystansowe z samego miasta, raczej dynamicznie - 13.6
leewang Opublikowano 25 Grudnia 2019 Opublikowano 25 Grudnia 2019 Dzięki koledzy Myślałem że poniżej 10 ciężko zejść, ale jak tak to spalanie bajka. Po mieście jak zmieszczę się w 10-12 to będzie ok - przy dojazdach do pracy. Czasami trasa prędkości około 140-180km/h jak teraz jeżdżę dieslem to wychodzi około 9, także jak w benzynie wyjdzie około 11 to będzie ok. Szukam swojej 2.0 TFSI, mam nadzieje że coś na przełomie lutego/marca znajdę
vvalery Opublikowano 26 Grudnia 2019 Opublikowano 26 Grudnia 2019 13 godzin temu, leewang napisał: Dzięki koledzy Myślałem że poniżej 10 ciężko zejść, ale jak tak to spalanie bajka. Po mieście jak zmieszczę się w 10-12 to będzie ok - przy dojazdach do pracy. Czasami trasa prędkości około 140-180km/h jak teraz jeżdżę dieslem to wychodzi około 9, także jak w benzynie wyjdzie około 11 to będzie ok. Szukam swojej 2.0 TFSI, mam nadzieje że coś na przełomie lutego/marca znajdę Szukałem allroada przez 6 miesięcy, a tu .... wpadł S-line niespodziewanie. Szybka akcja i był mój. ? Tak więc spoko. Zawsze Ci ciś wpadnie odpowiedniego tylko spokojne trzeba wyczekać i obserwować. 1
qenik Opublikowano 29 Czerwca 2020 Opublikowano 29 Czerwca 2020 Ktoś się orientował jak wygląda instalacja LPG w 2.0 252? Wiem, że w c7 montuje się tego coraz więcej i że jak narazie "jakoś to jeździ" Myślę o sprowadzeniu z USA w przyszłym roku modelu z 2018/2019 właśnie z takim motorkiem, jednak nie lubię zbyt dużo wydawać na paliwo, bo jeżdżę dosyć agresywnie. Kiedyś miałem A4 b5 1.8t 180km w LPG. Najlepiej wspominam te auto, bo ciągle gaz w podłogę a i tak jazda wychodziła zauważalnie taniej niż ekonomicznym dieslem :D:D coś pięknego
TomekP_111 Opublikowano 2 Października 2020 Opublikowano 2 Października 2020 Ma ktos może oznaczenie bagnetu do sprawdzania oleju w tym silniku. Ten elektroniczny pomiar troche mnie irytuje i chciałbym jednak mieć metodę tradycyjną do zweryfikowania.
Gość Opublikowano 5 Stycznia 2021 Opublikowano 5 Stycznia 2021 Pytanie od użytkowników 2.0 TFSI,czy te silniczki nadal sa podatne na olej,bo słyszałem ze po wiekszych przebiegach delikatnie piją,czy to prawda?
vvalery Opublikowano 6 Stycznia 2021 Opublikowano 6 Stycznia 2021 (edytowane) W dniu 5.01.2021 o 10:04, firefighter79 napisał: Pytanie od użytkowników 2.0 TFSI,czy te silniczki nadal sa podatne na olej,bo słyszałem ze po wiekszych przebiegach delikatnie piją,czy to prawda? Prawie 140k nalatane i żadne problemu z olejem. Od wymiany do wymiany max.? Edytowane 6 Stycznia 2021 przez vvalery
JFH Opublikowano 11 Marca 2021 Opublikowano 11 Marca 2021 Ja również nie mam problemu z olejem. Od wymiany do wymiany (10-12k) ciągle pokazuje max.
abrzozo Opublikowano 4 Maja 2021 Opublikowano 4 Maja 2021 Cześć! Interesują mnie informacje o silniku 2.0 252 w quattro przed liftingiem - lata produkcji 2017-18. Czy ten motor: 1) posiada GDF? 2) posiada Mild hybrid? 3) Jaki typ quattro - klasyka czy haldex?
sanczo17 Opublikowano 25 Lipca 2021 Opublikowano 25 Lipca 2021 (edytowane) Wszyscy piszą tylko o spalaniu a nie o wadach i zaletach ja zawsze mówię jak ktoś pyta ile pali tyle ile wlejesz ( Polska mentalność ile pali ) wady są i to poważne tych silników na turbinach 1.8 jak i 2.0 1 to cieknący dystrybutor wody (wraz z pompą wody) wada konstrukcyjna ciągnąca się od 2014 chyba naprawiano dopiero w 2019 najnowszy model z oznaczeniem literką M rozwiązuje problem. Objawia się tym że wycieka płyn bardzo małych ilościach spływa po bloku silnika i wytwarza zapach słodki glikolu 2 nieszczęsna klapka turbiny IS20 i IS38 wyrabia się strasznie i lata na każdą stronę w niektórych przypadkach hałasuje przy gaszeniu silnika i to przy bardzo małych przebiegach ale podsumowując bardzo dobre silniki połączone z skrzynią DSG to najlepszy wybór duże możliwości tuningowe Edytowane 25 Lipca 2021 przez sanczo17 1
vvalery Opublikowano 28 Lipca 2021 Opublikowano 28 Lipca 2021 (edytowane) W dniu 25.07.2021 o 09:31, sanczo17 napisał: ......... 1 to cieknący dystrybutor wody (wraz z pompą wody) wada konstrukcyjna ciągnąca się od 2014 chyba naprawiano dopiero w 2019 najnowszy model z oznaczeniem literką M rozwiązuje problem. Objawia się tym że wycieka płyn bardzo małych ilościach spływa po bloku silnika i wytwarza zapach słodki glikolu............ Dzięki Daniel za ten komentarz. Wymieniłem pompę wody prawie dwa lata temu (pażdziernik 2019) i zaobserwowałem po roku ubytek od max do min. Nie wiem czy jest sens jechać znowu do ASO i wymieniać na gwarancji tą pompę, bo to nic chyba nie da. Oglądałem mnóstwo A4 z otwartym silnikiem i prawie wszystki miały niedobór płynu w zbiorniku. 80% jest pewnie nieświadoma wogóle problemu bo im na przeglądzie dolewaja i nic nie mówią. Co o tym sądzisz ? P.S. To Twoja tak się błyszczy na Face booku u Gregora 10 ? :-) Edytowane 28 Lipca 2021 przez vvalery
sanczo17 Opublikowano 28 Lipca 2021 Opublikowano 28 Lipca 2021 (edytowane) Tak To moja już nie długo S3 grubsze mody jeżeli masz gwarancję to jedź na serwis z tym to nie jest mały koszt cała obudowa + pompa to 2k robocizna pewnie z 1000-1500 ASO ja to robiłem w A3 1.8TFSI 2015r i tu było robione 3x co rok wychodziła nowa obudowa z dalej wadą udało się to zrobić w 2020 2x w aso i raz po gwarancji już no i w A4 teraz w 2021 mimo wad nie zmienia to mojej opinii że to najlepsze są silniki na ten czas (2.0 gen3) dodam bawiłem się przez 2 lata z focusem ST mk3 zrobiłem najmocniejszego w PL koszt 5 silników uwalonych ( w tym jeden kuty) i 1 duża walizka pieniędzy dlatego przeszedłem na VAGA Edytowane 28 Lipca 2021 przez sanczo17 1
vvalery Opublikowano 28 Lipca 2021 Opublikowano 28 Lipca 2021 (edytowane) 57 minut temu, sanczo17 napisał: Tak To moja już nie długo S3 grubsze mody jeżeli masz gwarancję to jedź na serwis z tym to nie jest mały koszt cała obudowa + pompa to 2k robocizna pewnie z 1000-1500 ASO ja to robiłem w A3 1.8TFSI 2015r i tu było robione 3x co rok wychodziła nowa obudowa z dalej wadą udało się to zrobić w 2020 2x w aso i raz po gwarancji już no i w A4 teraz w 2021 mimo wad nie zmienia to mojej opinii że to najlepsze są silniki na ten czas (2.0 gen3) dodam bawiłem się przez 2 lata z focusem ST mk3 zrobiłem najmocniejszego w PL koszt 5 silników uwalonych ( w tym jeden kuty) i 1 duża walizka pieniędzy dlatego przeszedłem na VAGA Tyleż zapłaciłem ok 3400 zł i znalazłem coś takiego : "Niewielki wyciek płynu chłodzącego z otworu przeciekowego jest uwarunkowany konstrukcyjnie i nie stanowi powodu do reklamacji. W zależności od wykonania pompy wody czujnik temperatury** (Rys. 6) jest już zamontowany lub dołączony oddzielnie." Załamka, bo nie wiadomo czy to pompa czy ta wada. Płtynu ubywa symbolicznie wiec się mogę nie załapać na wymianę gwarancyjną, bo pompa pewnie dobra. Edytowane 28 Lipca 2021 przez vvalery
sanczo17 Opublikowano 28 Lipca 2021 Opublikowano 28 Lipca 2021 (edytowane) ale to nie jest problem pompy pompa to osobna rzecz tego kompletu którą powinniśmy wymienić przy wymianie tej obudowy problem jest po stronie tej obudowy odlew nie jest spójny i jednolity i się robi rozwarstwienie pokaże to na foto zaznaczyłem to kółkiem na czerwono Edytowane 28 Lipca 2021 przez sanczo17
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się