Arek8888 Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 Witam. Dziś rano termometr wskazywał minus 1 stopień Celsjusza. Po przekręceniu kluczyka na około kilka sekund zaświeciła się kontrolka świec żarowych. Gdy zgasła, od razu uruchomiłem silnik. Zapalił bez problemu, ale przez pierwsze parę sekund obroty wynosiły 1200/min, po czym spadły na około 950 - 960. Przez niecałą minutę obroty utrzymywały się na tym poziomie, po czym spadły na 860. Gdy silnik osiągnął temperaturę roboczą, odpalał od razu na 860 obrotów i tak trzymał. Dodam, że gdy było ciepło (latem) obroty od razu wskakiwały na 860 i równo tyle się utrzymywały. Mam to auto od niedawna i nie wiem, czy tak wygląda odpalanie na mrozie? W benzyniakach jest ssanie, które podnosi obroty silnika gdy jest zimny, a jak to wygląda w 1.9 TDI AFN ? Czy taka sytuacja jak u mnie jest normalna?
Sportowy81 Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 ssania nie ma, ale jest czujnik temperatury zarówno płynu chłodzącego jak i zasysanego powietrza. Na podstawie tego pewnie komputer ustala skład mieszanki.
Arek8888 Opublikowano 16 Października 2016 Autor Opublikowano 16 Października 2016 Aha, czyli pewnie taka sytuacja jest jak najbardziej normalna W sumie obejrzałem kilka filmików na yt z coldstart i widzę, że u niektórych te obroty podnoszą się nawet do 1100. Dzięki za odpowiedź
OLIVER Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 ssania nie ma, ale jest czujnik temperatury zarówno płynu chłodzącego jak i zasysanego powietrza. Na podstawie tego pewnie komputer ustala skład mieszanki. A to ciekawe Niby gdzie w AFN jest czujnik zasysanego powietrza ???
Hezen Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 Z tymi obrotami jest wszystko okej. Co do czujnika to pewnie chodzi o czujnik temperatury powietrza, który umiejscowiony jest na rurze dolotu (przy grodzi) Komputer ustala dawke przez czujniki: temp. powietrza, płynu chłodzącego oraz paliwa.
Arek8888 Opublikowano 16 Października 2016 Autor Opublikowano 16 Października 2016 Z tymi obrotami jest wszystko okej. Co do czujnika to pewnie chodzi o czujnik temperatury powietrza, który umiejscowiony jest na rurze dolotu (przy grodzi) Komputer ustala dawke przez czujniki: temp. powietrza, płynu chłodzącego oraz paliwa. Rozumiem, dzięki za wyjaśnienie
adrian242424 Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 (edytowane) W dieslu "ssanie" odbywa się na zasadzie, zmiany kąta wtrysku oraz zwiększeniu dawki paliwa, sterowane jest ono poprzez czujnik temperatury płynu chodniczego, czujnik ten odpowiada także za długość grzania świec żarowych. Edytowane 16 Października 2016 przez adrian242424
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się