Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 AFN] Czy w tym silniku jest tzw. ssanie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś rano termometr wskazywał minus 1 stopień Celsjusza. Po przekręceniu kluczyka na około kilka sekund zaświeciła się kontrolka świec żarowych. Gdy zgasła, od razu uruchomiłem silnik. Zapalił bez problemu, ale przez pierwsze parę sekund obroty wynosiły 1200/min, po czym spadły na około 950 - 960. Przez niecałą minutę obroty utrzymywały się na tym poziomie, po czym spadły na 860. Gdy silnik osiągnął temperaturę roboczą, odpalał od razu na 860 obrotów i tak trzymał. Dodam, że gdy było ciepło (latem) obroty od razu wskakiwały na 860 i równo tyle się utrzymywały. Mam to auto od niedawna i nie wiem, czy tak wygląda odpalanie na mrozie? W benzyniakach jest ssanie, które podnosi obroty silnika gdy jest zimny, a jak to wygląda w 1.9 TDI AFN ? Czy taka sytuacja jak u mnie jest normalna?

Opublikowano

ssania nie ma, ale jest czujnik temperatury zarówno płynu chłodzącego jak i zasysanego powietrza. Na podstawie tego pewnie komputer ustala skład mieszanki.

Opublikowano

Aha, czyli pewnie taka sytuacja jest jak najbardziej normalna :) W sumie obejrzałem kilka filmików na yt z coldstart i widzę, że u niektórych te obroty podnoszą się nawet do 1100. Dzięki za odpowiedź :)

Opublikowano

ssania nie ma, ale jest czujnik temperatury zarówno płynu chłodzącego jak i zasysanego powietrza. Na podstawie tego pewnie komputer ustala skład mieszanki.

A to ciekawe Niby gdzie w AFN jest czujnik zasysanego powietrza ???

Opublikowano

Z tymi obrotami jest wszystko okej.

Co do czujnika to pewnie chodzi o czujnik temperatury powietrza, który umiejscowiony jest na rurze dolotu (przy grodzi)

Komputer ustala dawke przez czujniki: temp. powietrza, płynu chłodzącego oraz paliwa.

Opublikowano

Z tymi obrotami jest wszystko okej.

Co do czujnika to pewnie chodzi o czujnik temperatury powietrza, który umiejscowiony jest na rurze dolotu (przy grodzi)

Komputer ustala dawke przez czujniki: temp. powietrza, płynu chłodzącego oraz paliwa.

Rozumiem, dzięki za wyjaśnienie :)

Opublikowano (edytowane)

W dieslu "ssanie" odbywa się na zasadzie, zmiany kąta wtrysku oraz zwiększeniu dawki paliwa, sterowane jest ono poprzez czujnik temperatury płynu chodniczego, czujnik ten odpowiada także za długość grzania świec żarowych.

Edytowane przez adrian242424

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...