bolusss Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Witam mam następujący problem i nie wiem jak go rozwiazac od czego zaczac . Audi a4 b5 1.8 Termostat wymieniony dwa lata temu wachler , i problem jest nastepujacy silnik dosc szybko osiaga temp 90 nawet jak na zewnatrz jest okolo 6 stopni . Podczas jazdy jest ok z temperatura ale podaczsz jazdy na klimatroniku na kanale 49 temp dochodzi do 97stopni a na 51 90 stopni . Po zgaszeniu i po 5 minutowym postoju temp dochodzi do 105 stopni po odpaleniu zaczyna spadac do 95 na klimkatroniku . Moje pytanie brzmi nastepujaca bo ten objaw mam od wakacji czy ten czujnik co jest na dolnym wezu przy chlodnicy odpowiada za zalaczenie wentylatora dwukablowy tego elktrycznego na [postoju . Waz gorny jets do bardzo cieply dolny jest cieply . Na wakacjach myslame ze to przez upaly ze czynnik jest goroacy ale w zimie to samo .Pomozecie od czego zaczac .
Langista Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 (edytowane) Czujnik do wymiany, mam to samo. Czasami pokazuje nawet 113C (co wskazywałoby, że płyn sie gotuje, a płyn jest po prostu ciepły) czasami jak jade to licznik skacze mi jak wskazówka od doładowania turbosprężarki Edytowane 28 Października 2016 przez Langista
bolusss Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 ale który ten czujnik ? ten przy chlodnicy
Langista Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Tak, ten na dole. Dzisiaj go wymienie i dam znać czy u mnie to pomogło czy nie.
Rzemyk_ELB Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Tak, ten na dole. Dzisiaj go wymienie i dam znać czy u mnie to pomogło czy nie. I jak sytuacja po wymianie , bo jestem ciekawy czy pomoglo
Langista Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Niestety nie miałem czasu w środe dopiero się tym zajmę ;/
Rzemyk_ELB Opublikowano 31 Października 2016 Opublikowano 31 Października 2016 z tego co wiem to ten czujnik na dole przy chlodnicy to termowlacznik i nic on nie ma wspolnego z pokazywanie temperatury na zegarach , on poprostu tylko ma za zadanie wlaczyc wiatrak przy odpowiedniej temperaturze jak sie zewra w nim styki ...... niech ktos mnie poprawi jak sie myle
Langista Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Hmmm, mnie w serwisie powiedziano, że to właśnie ten..
wtk Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Tak, ten na dole jest tylko do wentylatora. Na górze jest drugi (podwójny zespolony w jednej obudowie) -jeden daje temp. dla deski, drugi dla ecu. Powinien znajdować się na górze w okolicach grodzi.
Langista Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Jest to zależne od wersji silnika? I czy mógłbyś mi pokazać jak wygląda ten czujnik żebym wiedział co kupić tym razem :/
k232 Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Ja mam taki sam problem jak Ty Langista , pewnie pasuje wymienić czujnik temp. płynu chłodzącego ;D
Langista Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Ciekawa sprawa u mnie, dzisiaj zabrałem się za ten czujnik, i po wymontowaniu okazało się, że nie mam na 4, a na 2 piny.. Musze kupić nowy
k232 Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Hahaha, daj znać jak efekty po wymianie
Langista Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Najlepsze jest to, że po nr vin było zamawiane, jak już nie pierwsza rzecz, która po nr vin nie pasuje.. Czujnik wymieniony, temperatura wróciła do normalnych, ciekawe na jak długo..w razie w zostawiłem ten oryginał co siedział wcześniej, bo nie podoba mi się, że z 10 minut musiałem go grzać, żeby skoczyło do 80~83C na klimatroniku, gdzie wcześniej robiłem 10 km po mieście.
k232 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Czujnik temp silnika wymieniłeś czy czujnik temp płynu?
Langista Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 temp. płynu. Teraz pokazuje jak trzeba, ale masakrycznie wolno się nagrzewa, trzeba przysłowiowe ognisko pod nim składać chyba. Zrobiłem ok 20 km, normalnej jazdy - na kanale 49 max 68C, dopiero jak dogrzałem do pieca do 77 max podskoczyło. Nie mam pojęcia czemu tak wolno się nagrzewa.
maciucha512 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 temp. płynu. Teraz pokazuje jak trzeba, ale masakrycznie wolno się nagrzewa, trzeba przysłowiowe ognisko pod nim składać chyba. Zrobiłem ok 20 km, normalnej jazdy - na kanale 49 max 68C, dopiero jak dogrzałem do pieca do 77 max podskoczyło. Nie mam pojęcia czemu tak wolno się nagrzewa. Termostat?
wyzyk83 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 jak jest sprawny termostat i czujnik to temp na blacie musi być 90 w panelu klimatronika i na vagu
k232 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Cos langista masz nie tak, moj po 4-5 km na zegarze ma już 90stopni. Jak postoi przez noc i jest -10 to po 7km ale tak długo to jeszcze w żadnym aucie nie miałem.
Samsung19 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Nawet nowy termostat moze być nie sprawny , polecam kupić nowy termostat z ASo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się