Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z temepratura


bolusss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam następujący problem i nie wiem jak go rozwiazac od czego zaczac . Audi a4 b5 1.8 Termostat wymieniony dwa lata temu wachler , i problem jest nastepujacy silnik dosc szybko osiaga temp 90 nawet jak na zewnatrz jest okolo 6 stopni . Podczas jazdy jest ok z temperatura ale podaczsz jazdy na klimatroniku na kanale 49 temp dochodzi do 97stopni a na 51 90 stopni . Po zgaszeniu i po 5 minutowym postoju temp dochodzi do 105 stopni po odpaleniu zaczyna spadac do 95 na klimkatroniku . Moje pytanie brzmi nastepujaca bo ten objaw mam od wakacji czy ten czujnik co jest na dolnym wezu przy chlodnicy odpowiada za zalaczenie wentylatora dwukablowy tego elktrycznego na [postoju . Waz gorny jets do bardzo cieply dolny jest cieply . Na wakacjach myslame ze to przez upaly ze czynnik jest goroacy ale w zimie to samo .Pomozecie od czego zaczac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik do wymiany, mam to samo. Czasami pokazuje nawet 113C (co wskazywałoby, że płyn sie gotuje, a płyn jest po prostu ciepły) czasami jak jade to licznik skacze mi jak wskazówka od doładowania turbosprężarki :D

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten na dole. Dzisiaj go wymienie i dam znać czy u mnie to pomogło czy nie.

I jak sytuacja po wymianie , bo jestem ciekawy czy pomoglo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to ten czujnik na dole przy chlodnicy to termowlacznik i nic on nie ma wspolnego z pokazywanie temperatury na zegarach , on poprostu tylko ma za zadanie wlaczyc wiatrak przy odpowiedniej temperaturze jak sie zewra w nim styki ...... niech ktos mnie poprawi jak sie myle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten na dole jest tylko do wentylatora. Na górze jest drugi (podwójny zespolony w jednej obudowie) -jeden daje temp. dla deski, drugi dla ecu. Powinien znajdować się na górze w okolicach grodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to zależne od wersji silnika? I czy mógłbyś mi pokazać jak wygląda ten czujnik żebym wiedział co kupić tym razem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki sam problem jak Ty Langista :D, pewnie pasuje wymienić czujnik temp. płynu chłodzącego ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa u mnie, dzisiaj zabrałem się za ten czujnik, i po wymontowaniu :facepalm: okazało się, że nie mam na 4, a na 2 piny.. Musze kupić nowy :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to, że po nr vin było zamawiane, jak już nie pierwsza rzecz, która po nr vin nie pasuje..


Czujnik wymieniony, temperatura wróciła do normalnych, ciekawe na jak długo..w razie w zostawiłem ten oryginał co siedział wcześniej, bo nie podoba mi się, że z 10 minut musiałem go grzać, żeby skoczyło do 80~83C na klimatroniku, gdzie wcześniej robiłem 10 km po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp silnika wymieniłeś czy czujnik temp płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp. płynu. Teraz pokazuje jak trzeba, ale masakrycznie wolno się nagrzewa, trzeba przysłowiowe ognisko pod nim składać chyba. Zrobiłem ok 20 km, normalnej jazdy - na kanale 49 max 68C, dopiero jak dogrzałem do pieca do 77 max podskoczyło. Nie mam pojęcia czemu tak wolno się nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


temp. płynu. Teraz pokazuje jak trzeba, ale masakrycznie wolno się nagrzewa, trzeba przysłowiowe ognisko pod nim składać chyba. Zrobiłem ok 20 km, normalnej jazdy - na kanale 49 max 68C, dopiero jak dogrzałem do pieca do 77 max podskoczyło. Nie mam pojęcia czemu tak wolno się nagrzewa.

Termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest sprawny termostat i czujnik to temp na blacie musi być 90 w panelu klimatronika i na vagu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos langista masz nie tak, moj po 4-5 km na zegarze ma już 90stopni.

Jak postoi przez noc i jest -10 to po 7km ale tak długo to jeszcze w żadnym aucie nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...