Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka (!) i ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum jeżeli zły dział proszę o przeniesienie. Dziekuję.

Opowiem od poczatku zaczynam przygodę z Audi kupiłem w piątek Audi a4 b5 avant 2000 r 1.8 benzyna.

Od początku wiedziałem że będą do wymiany hamulce z tyłu ponieważ ostatni własciciel nie wymienił ze względu na sprzedaż. Uprzedził mnie również o tym ze po około 50 km ciągłej jazdy zapali mi sie kontrolka dotycząca wymiany hamulcy tył, i faktycznie stało sie tak po 47 km ale wraz z nią zapaliła sie rownież kontrolka ABS i tu moje pytanie czy po wymianie tarcz i klocków z tylu bedzie wszystko okey ? Czy coś jest rownież z ABS, pytam ponieważ chcialbym wiedzieć na jakie koszta sie nastawić. I jeszcze jedno po dojechaniu do domu, na nastepny dzien kontrolki już sie nie zapalaly na malych dystansach.

Pozdrawiam serdeczenie, proszę o wyrozumiałość jest to mój pierwszy post.

Opublikowano

No, ale zaświeciła ci się (!) czerwona i ABS?

z11546152X,Kontrolki-w-samochodzie.jpg

Bo o zużytych klockach informuje inna kontrolka:

z11546320Q,Kontrolki-w-samochodzie.jpg

No i z tyłu nie ma kontroli zużycia klocków, tylko przód.

Jeśli ktoś ci sprzedał samochód i mówi, że za 50km zużyją się klocki i pokaże się kontrolka to raczej brzmi jak wyciek płynu i ten ktoś wie, że po 50km wyleci do MIN.

Opublikowano

Jeśli osłona silnika w ogóle jest to sprawdź, czy nie ma wycieków płynu hamulcowego. Czujniki zużycie klocków są tylko z przodu, pytanie czy nadal działają jak trzeba, czy już są po zabiegu - zdejmiesz koło to myślę, że od razu zobaczysz o co chodzi, jest kabelek wpięty na takim małym bolcu jakby, jeśli nie będzie szedł ładnie do klocków to znaczy, że raczej to nie w tym problem. U mnie takie komunikaty wyskoczyły przy kończącym się płynie hamulcowym. Sprzedający podejrzewam, że wiedział o tym i wprowadził Cię w błąd i wystarczy namierzyć miejsce wycieku ;)

Opublikowano (edytowane)

Tak na potwierdzenie. "Czujniki" zużycia są tylko z przodu. Oczywiście jest opcja na tył bo te "czujniki" są połączone szeregowo, więc nie ma problemu wsadzić klocków z "czujnikiem" z tyłu, ale na 99,99% ich nie masz.

9487603801_a095ab7346.jpg[/url]

9491969881_32ae41edcf.jpg

Z tyłu masz tylko 3 przewody.

1) Linka ręcznego

2) Wężyk hydrauliczny

3) Wiązka czujnika ABS.

16778316352_7e4fc3ae4e.jpg

Zobacz pod maską ile masz płynu, jeśli mało to już masz odpowiedź skąd wyświetla te kontrolki. Obadaj co się dzieje wokoło zbiorniczka i serwa. Weź jeszcze dla pewności kompa podłącz aby zobaczyć czy nie dzieje się coś jeszcze.

A na koniec i to obowiązkowo wjedź na kanał i zobacz co się dzieje wzdłuż rurek i na samych zaciskach.

Jeśli kupowałeś z "klockami do wymiany" i stargowałeś na tym parę stówek to spoko, może wyciek i jest, ale jego naprawa nie będzie jakaś kosztowna i się tak czy siak opłacało.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Ja kiedyś miałem wyciek z samego zacisku..skorodowana była główny wałek zacisku i przepuszczal na oringach sprawdź cze nie masz dookoła mokrych. Jak coś to mam zacisk aluminiowy regenerowany nie zakładany;)

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki wielkie, w poniedziałek auto będzie u mechanika i wszystko sie okaze. Napisze rozwiązanie ;)

A co do utargowania ceny to utargowalem tylko pelen bak ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...