Solitpapa Opublikowano 31 Października 2016 Opublikowano 31 Października 2016 (edytowane) Witam. będę chciał prosić Was o pomoc, ponieważ już zrobiłem dużo i wydałem jeszcze więcej na próbę wyeliminowania tej piep...nej przypadłości jakimi są drgania karoserii na niskich obrotach. Silnik CCWA, skrzynia S-tronic MSC. Z rzeczy które wymieniłem w kolejności: 1. wszystkie poduszki silnika + skrzyni 2. wymiana wszystkich olejów + filtrów w skrzyni (z ASO), filtr paliwa 3. sprężarka klimy 4. dwumasa 5. koło pasowe z tłumikiem drgań wraz ze wszystkimi rolkami oraz pompą wody, koła + napinacz od pompy wysokiego ciśnienia. Wszystkie części, poza sprężarką klimy która była regenerowana, zostały włożone nowe, producentów z wyższej półki. Problem występuję w trakcie postoju, niezależnie od tego czy mam P, N, R czy D, aczkolwiek najbardziej odczuwalny jest na D. Dzieje się to na niskich obrotach bez wciśniętego gazu (~650 obr/min), im więcej dodaję gazu drgania delikatnie maleją, aż przestają być wyraźnie odczuwalne od ok. 900 obr/min i więcej. Jest to powtarzalne - nie zmienia się to w zależności od warunków, chociaż jak jest chłodniej to trzeszczą aż wszystkie plastiki w samochodzie od tych drgań... Auto ma ok. 160 k km pewnego przebiegu. Żadnych błędów na kompie nie ma. Poza drganiami nie ma żadnych innych niepokojących odgłosów, czy objawów. Pomoc w necie już z tego na co trafiłem się wyczerpała - wymieniłem wszystko o czym było wspominane i co udało mi się znaleźć na różnych forach. Już nie mam pomysłu za co się teraz wziąć aby się tego pozbyć i nie wydawać kasy w błoto... Może ktoś z Was ma pomysł co może być przyczyną. Aż wstyd kogoś obcego wozić tym autem, bo komfort jest jak w żużlu za parę koła a nie ja w samochodzie za kilkadziesiąt... Z góry wielkie dzięki za pomoc. Edytowane 1 Listopada 2016 przez Solitpapa
Bruuuum Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 (edytowane) Jak na zimnym masz wyższe obroty bez dodawania gazu to też jest lepiej? Do pkt 2. zalicza się filtr paliwa? Próbowałeś zalać liqui moly diesel spulung? Dwumas był wymieniony na nowy czy jakaś regeneracja? Jak go przyciśniesz bardziej i się zatrzymasz to bardziej telepie? Nagraj filmik spod maski i przy lewym kole Edytowane 1 Listopada 2016 przez Bruuuum
Solitpapa Opublikowano 1 Listopada 2016 Autor Opublikowano 1 Listopada 2016 Zimny czy ciepły - wydaje się że jest tak samo... Filtr paliwa wymieniony. Dwumas nówka Luka. Jak podkrece obroty to drgania delikatnie spadają i od 900 już są takie że nie powinno się do nich czepiać. Tego liqui moly nie testowałem - myślisz że zasyfiony układ może powodować takie drgania? Może warto spróbować. Nagram filmik i wrzucę wieczorem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Gość Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Dziwne ze nie zaczales od sprawdzenia na stole wtryskow... bo objawy wskazuja na nie. Za to co wymieniles wszystko nadaremnie mialbys komplet nowych wtryskow a auto chodziloby jak zegarek...
Solitpapa Opublikowano 1 Listopada 2016 Autor Opublikowano 1 Listopada 2016 podepnę jutro VCDSa i zobaczę jak wyglądają korekty... ale żeby wtryskiwacze powodowały takie objawy - aż jestem w szoku.
Bruuuum Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 podepnę jutro VCDSa i zobaczę jak wyglądają korekty... ale żeby wtryskiwacze powodowały takie objawy - aż jestem w szoku. Nic Ci te korekty nie powiedzą o faktycznym stanie wtrysków Zalej najpierw liqui moly i zobacz czy jest różnica. Tę wymianę dwumasy miałeś w jakimś pewnym zakładzie, przyglądałeś się czy zostawiłeś komuś auto? U mnie takie identyczne objawy to była jednak wina dwumasy.
Solitpapa Opublikowano 1 Listopada 2016 Autor Opublikowano 1 Listopada 2016 (edytowane) Wszystkie wymiany robił mój szwagier w swoim warsztacie. Co do dwumasy to stara zdemontowana była w całkiem nie najgorszym stanie, ale biorąc poprawkę na to, że podobno siadały do 200k km profilaktycznie zostawiliśmy nową, biorąc pod uwagę nakład jaki jest potrzebny, żeby się do niej dostać. Trochę boję się tego liqui moly (może niepotrzebnie) - testowaliście to? Nie spowoduje to komplikacji np z DPFem? Nie będzie miało jakiegoś negatywnego wpływu na pompę? Jeśli go zaleję, to kiedy teoretycznie powinienem coś poczuć? Z tego co czytałem w necie jedna bańka na zbiornik paliwa powinna być chyba ok. Edytowane 1 Listopada 2016 przez Solitpapa
Dawid Wątroba Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Widziałem gdzieś tylko nie pamiętam czy na tym forum czy na a3 jak ludzie czyszcza wtryski specyfikami liquimoly i podobno inne pseudo oczyszczacze typu STP itd nie ma co porównywać bo liqui najlepiej daje rade. Goście robię to na tzw krótkim obiegu. Odpinaja przewody na filtrze paliwa tzn powrót i zasilanie. Wkładają przewody do jakiej obcietej Banki czy czegoś podobnego.Wlewaja do niej ropy i ten środek do czyszczenia , auto chodzi jakis tam czas i ponoć efekty są nieraz mega zadowalające. Niektórzy nawet do banki zalewają tylko sam preparat liqui i na tym auto chodzi. Wyslane z mojego LG G4 przy uzyciu Tapatalka
marcin4x4 Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 (edytowane) Nic Ci te korekty nie powiedzą o faktycznym stanie wtrysków Zalej najpierw liqui moly i zobacz czy jest różnica. stół nie powie, ecu nie powie.. to z fusów ma zacząć czytać ? Trochę boję się tego liqui moly (może niepotrzebnie) - testowaliście to? Nie spowoduje to komplikacji np z DPFem? Nie będzie miało jakiegoś negatywnego wpływu na pompę? Jeśli go zaleję, to kiedy teoretycznie powinienem coś poczuć? Z tego co czytałem w necie jedna bańka na zbiornik paliwa powinna być chyba ok. wanna ultradźwiękowa w pojedynczym procesie nie jest w stanie wyczyścić wtrysku więc od specyfików cudów bym nie wymagał... co najwyżej lekko udrożni, nikt poważny tego nie stosuje. Ty już masz chorobę więc na profilaktykę za późno. Kolejna fobia jak płukanki do silników, zacznijcie myśleć. BTW: nitro dobrze czyści.. Podnieś sobie obroty silnika (w VCDS można), zrób logi, sprawdź dawki, korekty i inne pierdoły. Edytowane 1 Listopada 2016 przez marcin4x4
Solitpapa Opublikowano 1 Listopada 2016 Autor Opublikowano 1 Listopada 2016 jutro sprawdzę co VCDS mówi o wtryskach. odnośnie podniesienia obrotów na "jałowym" też o tym myślałem, tylko zastanawiałem się, czy w pozycji "D" lub "R" nie będzie to powodowało problemu i nie będzie ciągnąć samochodu co w efekcie może rozwalić s-tronica... na pewno w najbliższych dniach dla profilaktyki będę chciał dać wtryski na stół do sprawdzenia. zastanawiam się tylko czy na razie któreś konkretne (wskazane przez VCDSa) czy wszystkie jak leci...
Bruuuum Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 (edytowane) A ja powtarzam, że to co pokaże na vcds to nie jest prawda, bo wtryski mają korekcję do listwy, znaczy, ze jak na którymś będzie za duża, to wcale nie ten musi być zużyty, to nie pd Poza tym mogą być podobne na dość zużytych i zupełnie nowych wtryskach, przerabiałem ten temat. Zalej najpierw ten liqui moly, widziałem już jednego tdi cr gdzie chciano wymieniać wtryski, a po przeczyszczeniu z eko-gówna paliwowego jeździ rok bez problemów z nimi. Edytowane 1 Listopada 2016 przez Bruuuum
Solitpapa Opublikowano 1 Listopada 2016 Autor Opublikowano 1 Listopada 2016 Nie wiem czy to coś zmieni - ale jeżdżę tylko na ON Verva i nie leję marnej jakości wachy (a przynajmniej tak mi się zdaje). Natomiast cały czas waham się z tym LM. Bo skoro to coś ma czyścić wtryskiwacze tzn. że rozpuszcza nagar brud i cały syf który się niby osadził. Tylko wlewając go do baku ten specyfik przecież nie wie gdzie jest i powinien rozpuszczać również syf w zbiorniku, co za tym idzie zarąbać filtr paliwa. Idąc dalej, reszta syfu dojdzie do pompy, wtrysków... Przypuszczając ze rozpuszcza wszystko na amen i wiąże się z paliwem to po spaleniu ropy w baku i tak gdzieś się osadzi... Chciałbym bliżej poznać zasadę działania tego czegoś i co się dzieje z tym całym syfem który niby LM ma oczyścić bo trochę nie bardzo to rozumiem. Czy może to tylko pic na wodę i jest to zwykły dodatek uszlachetniający, który niby jest w paliwach premium, które również przez te dodatki niby czyszczą wtryski itd...
marcin4x4 Opublikowano 2 Listopada 2016 Opublikowano 2 Listopada 2016 (edytowane) Dlatego robią to na krótkim obiegu, ja znam ludzi co walili 2-3 puszki na strzał do baku i im to pomagało na kilka miesięcy potem znowu musieli robić, poprawa była marna. Sprawdzenie na stole też nie jest miarodajne, znam przypadki gdzie autoryzowany warsztat boscha sprawdzał wtryski które były były według nich idealne a po miesiącu lały jak sq... tu niestety wszystko zależy od tzw operatora. Odczyt z czujników jest bardziej miarodajny, nie znam przypadku uszkodzonych / brudnych wtrysków i braku wskazań co najwyżej test został źle wykonany. Pamiętaj że inny odczyt będzie na zimnym / ciepłym silniku i podczas jazdy, w przypadku lejącego wtrysku może być tak że korekty na jałowym będą w normie a podczas jazdy nagle kosmos. CCWA nie ma problemu z wtryskami, któryś może być uszkodzony bądź po prostu brudny, Jeśli chcesz wyjmować to je od razu wyczyść i nie zawracaj sobie głowy LM. bo wtryski mają korekcję do listwy każdy wtrysk jest sterowany elektronicznie, korekta odbywa się na listwie i na wtrysku, kontrolowane jest ciśnienie (listwa), czas otwarcia jak i sam proces zapłonu (wtryski). Po za tym pamiętaj że EDC17 ma bardziej rozbudowaną diagnostykę niż nasze stare rumple. Co do problemu jak będziesz miał VCDS'a sprawdź: - egr - wtryski - ciśnienie na listwie - boost też nie zaszkodzi tylko pamiętaj, 4bieg, górka i full but. Edytowane 2 Listopada 2016 przez marcin4x4
Kodzak33 Opublikowano 2 Listopada 2016 Opublikowano 2 Listopada 2016 http://www.petrostar.pl/chemia/dodatki-do-paliwa/forte/forte-diesel-injector-treatment,p742518497 ja polecam ten specyfik korekcje spadają do zer. http://www.petrostar.pl/chemia/dodatki-do-paliwa/forte/forte-diesel-injector-treatment,p742518497 ja polecam ten specyfik korekcje spadają do zer.
Solitpapa Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Opublikowano 3 Listopada 2016 (edytowane) niestety tylko na szybko dzisiaj odpaliłem VCDSa, ale pomiary na jawołym na każdym z cylindrów wahały się w zakresie: -0,15 - 0,3 mg/stroke; ciśnienie paliwa: 25450 kPa ; róznica ciśnień na DPF bodajże 6 hPa odnośnie wtrysków - specem nie jestem ale to chyba wartości w normie, mam rację? jutro sprawdzę podczas jazdy pod obciążeniem, aczkolwiek mnie drażni temat drgań na jałowym więc jest sens w tracie jazdy to weryfikować? Edytowane 3 Listopada 2016 przez Solitpapa
marcin4x4 Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 -0,15 to zdrowy wtrysk, raczej przyczyną jest coś innego. sprawdź resztę jak pisałem.
Solitpapa Opublikowano 4 Listopada 2016 Autor Opublikowano 4 Listopada 2016 (edytowane) -0,15 to zdrowy wtrysk, raczej przyczyną jest coś innego. sprawdź resztę jak pisałem. przejachałem się troche z podłączonym VCDSem. jesteście w stanie rzucić okiem na logi? z góry wielkie dzięki. https://www.dropbox.com/s/l5co3okttajr3i5/dane%20z%20vcdsa%2004-11-2016.csv?dl=0 mały zrzut wartości minimalnych i maksymalnych: Edytowane 4 Listopada 2016 przez Solitpapa
marcin4x4 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 (edytowane) skoro sam nie potrafisz zrobić podstawowej diagnostyki to jedź do jakiegokolwiek normalnego zakładu... wszystkie pierdoły powinny być sprawdzone przed jakąkolwiek wymianą. Edytowane 6 Listopada 2016 przez marcin4x4
jobaki Opublikowano 11 Lipca 2021 Opublikowano 11 Lipca 2021 Odgrzeję kotleta - czy może uporałeś się z tą przypadłością lub ktoś może wie od czego te wibracje.Mam identyczne objawy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się