leewang Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Witam, Koledzy od kilku dni (możliwe że od dłuższego czasu się to dzieje) słyszę przy ruszaniu denerwujące terkotanie dochodzi z tyłu jakby z bagażnika z lewej strony. Wyciągnąłem wszystko z bagażnika łącznie z roletą, kluczami, pompką, podnośnikiem, schowkami, został tylko akumulator Nagrałem filmik. Dźwięk słychać w 8-9 sekundzie a później 13-14 sekunda i dalej. Takie metaliczne terkotanie. Nie mam pojęcia co to może być, nie wygląda na to żeby było to coś w bagazniku. Macie jakieś sugestie? Dźwięk pojawia się praktycznie zawsze przy ruszaniu przy obrotach 1000-1100, tak samo jak zapnę dwójkę i zejdę na te obroty i jak dodam delikatnie gaz to go słychać. Najbardziej słychać go jak jedzie się pod górkę, filmik nagrywałem jadąc na górny poziom parkingu galerii. Pozdrawiam
damianw Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Hej. Mialem podobnie. Szukalem wszedzie gdzie popadnie. W koncu kiedys przy cofaniu kumpel powiedzial mi ze slychac to tez na zewnatrz. Okazalo sie ze to mocowanie/zawieszenie tlumika. Zlap za tlumik i go poruszaj. Tylne mocowanie tlumika sklapa sie jakby z dwoch czesci. U mnie sie rozsypal przy odkrecaniu. Ja wymienilem od razu dwa mocowania tylnego tlumika. Po wymianie cisza. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
leewang Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Opublikowano 3 Listopada 2016 (edytowane) Dzięki wielkie Damian, dziś po pracy sprawdzę czy też słychać to na zewnątrz. Tego nie sprawdzałem Po przemyśleniu myślę że to może być przyczyną, bo jak dam więcej gazu to nie słychać tego terkotania, a jak daje delikatnie to od razu brzęczy. Takie uchwyty/mocowania to kupuje się w ASO czy mechanik od tłumików będzie miał takie mocowanie bo to uniwersalna część? Edytowane 3 Listopada 2016 przez leewang
damianw Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Ja kupowalem w ASO. Od razu bralem nowe sruby, bo wiadomo to tlumik i podwozie, obawialem sie czy nie ukrece czy tez zniszcze. Koszta jakie to nie pamietam ale w sumie jakies wielkie nie byly. Jak chcesz to Ci pozniej sprawdze nr bo gdzie mam jeszcze zapisane. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
leewang Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Opublikowano 3 Listopada 2016 Pewnie, jakbyś mi podał numerki byłbym bardzo wdzięczny. To obejdzie się bez spawania i samemu w kanale to mogę wymienić?
damianw Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Tak. Ja nawet bez kanalu bo nie mialem zadnego pod reka. Co prawda mam zawieche 1BA a wiec wysoko siedzi. To koncowe mocowanie wymienilem bez problemu a to przed tlumikiem co jest to musialem auto podniesc na lewarku i sie wslizgnac pod auto. Ale dalo rade. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Ja wymieniałem: - poz. 11 - 8K0253144M - 96,08 zł - poz. 12 - N 90348411 - 2,35 zł - poz. 13 - 8K0253144A - 52,06 zł - poz. 14 - N 0195315 - 2,97 zł U mnie ewidentnie poz. 11 była rozsypana. Ale stwierdziłem, że wymienię poz. 13 też bo jak już poz. 11 się rozsypała to poz 13 tez już zębem czasu też będzie ugryziona. Ale nie była w sumie. Nakrętkę i śrubę wymieniłem przy okazji, ale nie było takiej potrzeby, choć patrząc na ceny to aż żal nie wymienić na nowe. Podsumowując poz. 11 powodowała te nie przyjemne odgłosy. Ale po wymianie 11 i 13 tłumik znacznie sztywniej siedzi.
leewang Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Opublikowano 3 Listopada 2016 Damian dzięki po stokroć !! Muszę jeszcze dziś po pracy sprawdzić ten tłumik i będę zamawiał te mocowania, też zmienię dwa. Ostatnio na myjni jak czyściłem końcówki wydechu to właśnie zastanawiałem się czemu tak luźno chodzi, a tutaj faktycznie mogło rozsypać się już mocowanie.
damianw Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Nie ma za podobnie było u mnie, wszystko co było w bagażniku wywaliłem i jeździłem, żeby sprawdzić, ale dźwięk był cały czas. Zaczęło się od właśnie brzęczenia w okolicy 1100 obr. Później się nasiliło, aż do czasu kiedy to na wolnych obrotach brzęczało. Najlepiej jest to sprawdzić w ten sposób - ktoś wsiada za kierownicę i na postoju delikatnie gazem operuje a ty z tyłu auta nasłuc**j. Jak brzęczenie się pojawi to schyl się w okolicy tłumika i ręką wymacaj mocowanie (jest dość wysoko tuż za zderzakiem). Nie obawiaj się o temp. bo tam już wysokiej nie ma ale uważaj na spaliny bo pomimo dpf to będąc tuż za tłumikiem dusi i prawie oczy wyżera . Jak się pojawi brzęczenie to mocno chwyć to mocowanie, powinno ucichnąć.Jak ucichnie to masz pewność, że jest do wymiany. Mam nadzieję, że to Ci pomoże. Wiem, jak to jest bo ten dźwięk wkurza niemiłosiernie a ciężko zlokalizować.
Kriss SierraFan Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Tlumik końcowy, mialem podobnie i tez nie wiedzialem co to. Po zmianie na podwójny ustalo Wysłane z Note 3
leewang Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Opublikowano 3 Listopada 2016 Tlumik końcowy, mialem podobnie i tez nie wiedzialem co to. Po zmianie na podwójny ustalo Wysłane z Note 3 No właśnie też chce podwójny wsadzić ale to w przyszłym roku, na razie muszę naprawić ten jak faktycznie uchwyt się rozleciał
bodas Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Dźwięk pojawia się praktycznie zawsze przy ruszaniu przy obrotach 1000-1100, tak samo jak zapnę dwójkę i zejdę na te obroty i jak dodam delikatnie gaz to go słychać. Miałem takie same objawy przy ruszaniu z pułapu 1100rpm. Byłem święcie przekonany, że to dwumas. Po wymianie wydechu na 3.0 tdi przeszło, a w ogóle się tego nie spodziewałem. Kazałem kilkukrotnie sprawdzić czy to nie wydech, bo zawsze na niego stawiałem i słyszałem, że wszystko ok z wydechem.
leewang Opublikowano 4 Listopada 2016 Autor Opublikowano 4 Listopada 2016 Nie ma za podobnie było u mnie, wszystko co było w bagażniku wywaliłem i jeździłem, żeby sprawdzić, ale dźwięk był cały czas. Zaczęło się od właśnie brzęczenia w okolicy 1100 obr. Później się nasiliło, aż do czasu kiedy to na wolnych obrotach brzęczało. Najlepiej jest to sprawdzić w ten sposób - ktoś wsiada za kierownicę i na postoju delikatnie gazem operuje a ty z tyłu auta nasłuc**j. Jak brzęczenie się pojawi to schyl się w okolicy tłumika i ręką wymacaj mocowanie (jest dość wysoko tuż za zderzakiem). Nie obawiaj się o temp. bo tam już wysokiej nie ma ale uważaj na spaliny bo pomimo dpf to będąc tuż za tłumikiem dusi i prawie oczy wyżera . Jak się pojawi brzęczenie to mocno chwyć to mocowanie, powinno ucichnąć.Jak ucichnie to masz pewność, że jest do wymiany. Mam nadzieję, że to Ci pomoże. Wiem, jak to jest bo ten dźwięk wkurza niemiłosiernie a ciężko zlokalizować. Damian chciałem jeszcze zapytać bo jutro będę wymieniał ten uchwyt, najpierw go odkręcić od podwozia i zdjąć z tego uchwytu tłumika i skręcić w odwrotnej kolejności? Czy najpierw zdjąć z tłumika a później odkręcać?
damianw Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Nie ma za podobnie było u mnie, wszystko co było w bagażniku wywaliłem i jeździłem, żeby sprawdzić, ale dźwięk był cały czas. Zaczęło się od właśnie brzęczenia w okolicy 1100 obr. Później się nasiliło, aż do czasu kiedy to na wolnych obrotach brzęczało. Najlepiej jest to sprawdzić w ten sposób - ktoś wsiada za kierownicę i na postoju delikatnie gazem operuje a ty z tyłu auta nasłuc**j. Jak brzęczenie się pojawi to schyl się w okolicy tłumika i ręką wymacaj mocowanie (jest dość wysoko tuż za zderzakiem). Nie obawiaj się o temp. bo tam już wysokiej nie ma ale uważaj na spaliny bo pomimo dpf to będąc tuż za tłumikiem dusi i prawie oczy wyżera . Jak się pojawi brzęczenie to mocno chwyć to mocowanie, powinno ucichnąć.Jak ucichnie to masz pewność, że jest do wymiany. Mam nadzieję, że to Ci pomoże. Wiem, jak to jest bo ten dźwięk wkurza niemiłosiernie a ciężko zlokalizować. Damian chciałem jeszcze zapytać bo jutro będę wymieniał ten uchwyt, najpierw go odkręcić od podwozia i zdjąć z tego uchwytu tłumika i skręcić w odwrotnej kolejności? Czy najpierw zdjąć z tłumika a później odkręcać? Jak pisałem wcześniej nie zmieniałem z kanału, po prostu wsunąłem się pod auto i odkręciłem nakrętkę - mówimy o poz. 11. Wtedy ta metalowa część mi się rozpadła na pół. Jak już się rozpadła to zdjąłem gumę z tłumika.Tu jest dość łatwy dostęp. Uważaj, bo tłumik opadnie więc podstaw sobie coś, żeby go podtrzymać. Założyłem nowy i przykręciłem go do podwozia. Jeśli chodzi o poz. 13 to się namęczyłem z nią, jest tuż przy nadkolu i ciężko operować, szczerze mówiąc nawet na ślepo operowałem. Odkręciłem śrubę ale z braku miejsca no i jako, że auto lekko podniosłem na lewarku nie miałem jak się zaprzeć, żeby zdjąć gumę z tłumika. Nie chciała zejść bo na tłumiku gdzie siedzi guma jest kołnież. Więc mając nową na wymianę po prostu ponacinałem ją, aż przeciąłem i zerwałem. Żeby lżej weszła to użyłem delikatnie smaru, łatwo wskoczyła na miejsce. Myślę, że mając do dyspozycji kanał powinieneś uporać się z tym w maks. 15 min. Mi bez kanału zajęło to jakieś pół godziny z przerwą na fajkę i obmyśleniem jak zdemontować poz. 13 A odpowiadając na Twe pytanie: podstaw sobie coś pod tłumik, żeby nie opadł, odkręć nakrętkę a później zdejmij gumę z tłumika. Złóż w odwrotnej kolejności i będzie git. Nie wiem czy pozycja jest ważna ale na podwoziu będziesz miał ślad, więc wpasujesz sobie nowe wieszaki.
leewang Opublikowano 5 Listopada 2016 Autor Opublikowano 5 Listopada 2016 Nie ma za podobnie było u mnie, wszystko co było w bagażniku wywaliłem i jeździłem, żeby sprawdzić, ale dźwięk był cały czas. Zaczęło się od właśnie brzęczenia w okolicy 1100 obr. Później się nasiliło, aż do czasu kiedy to na wolnych obrotach brzęczało. Najlepiej jest to sprawdzić w ten sposób - ktoś wsiada za kierownicę i na postoju delikatnie gazem operuje a ty z tyłu auta nasłuc**j. Jak brzęczenie się pojawi to schyl się w okolicy tłumika i ręką wymacaj mocowanie (jest dość wysoko tuż za zderzakiem). Nie obawiaj się o temp. bo tam już wysokiej nie ma ale uważaj na spaliny bo pomimo dpf to będąc tuż za tłumikiem dusi i prawie oczy wyżera . Jak się pojawi brzęczenie to mocno chwyć to mocowanie, powinno ucichnąć.Jak ucichnie to masz pewność, że jest do wymiany. Mam nadzieję, że to Ci pomoże. Wiem, jak to jest bo ten dźwięk wkurza niemiłosiernie a ciężko zlokalizować. Damian chciałem jeszcze zapytać bo jutro będę wymieniał ten uchwyt, najpierw go odkręcić od podwozia i zdjąć z tego uchwytu tłumika i skręcić w odwrotnej kolejności? Czy najpierw zdjąć z tłumika a później odkręcać? Jak pisałem wcześniej nie zmieniałem z kanału, po prostu wsunąłem się pod auto i odkręciłem nakrętkę - mówimy o poz. 11. Wtedy ta metalowa część mi się rozpadła na pół. Jak już się rozpadła to zdjąłem gumę z tłumika.Tu jest dość łatwy dostęp. Uważaj, bo tłumik opadnie więc podstaw sobie coś, żeby go podtrzymać. Założyłem nowy i przykręciłem go do podwozia. Jeśli chodzi o poz. 13 to się namęczyłem z nią, jest tuż przy nadkolu i ciężko operować, szczerze mówiąc nawet na ślepo operowałem. Odkręciłem śrubę ale z braku miejsca no i jako, że auto lekko podniosłem na lewarku nie miałem jak się zaprzeć, żeby zdjąć gumę z tłumika. Nie chciała zejść bo na tłumiku gdzie siedzi guma jest kołnież. Więc mając nową na wymianę po prostu ponacinałem ją, aż przeciąłem i zerwałem. Żeby lżej weszła to użyłem delikatnie smaru, łatwo wskoczyła na miejsce. Myślę, że mając do dyspozycji kanał powinieneś uporać się z tym w maks. 15 min. Mi bez kanału zajęło to jakieś pół godziny z przerwą na fajkę i obmyśleniem jak zdemontować poz. 13 A odpowiadając na Twe pytanie: podstaw sobie coś pod tłumik, żeby nie opadł, odkręć nakrętkę a później zdejmij gumę z tłumika. Złóż w odwrotnej kolejności i będzie git. Nie wiem czy pozycja jest ważna ale na podwoziu będziesz miał ślad, więc wpasujesz sobie nowe wieszaki. Damian jeszcze raz wielkie dzięki, pytam bo jednak nie będę miał kanału i też pomęczę się na leżąco, a że na zewnątrz nie jest za ciepło to chciałem już mieć plan działania Jeszcze raz wielkie dzięki za dokładny opis i poświęcony czas na wytłumaczenie Wymieniłem tylko ten przedni uchwyt, nastała cisza Wielkie dzięki Damian za pomoc i trafną diagnozę
damianw Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Wymieniłem tylko ten przedni uchwyt, nastała cisza Wielkie dzięki Damian za pomoc i trafną diagnozę No to git mam nadzieję, że mój opis pomógł choć trochę. Cieszę się, że pomogłem i wiem, jak to cieszy, bo sam tak miałem
macieek Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 Odgrzeje kotleta. Lektura tego postu i wymiana 8K0253144M wyleczyla mojego allroada. Dzieki ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się