Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie - po wymianie PD


wsk809

Rekomendowane odpowiedzi

skad pewnosc ze to przeplywmierz ponosi odpowiedzialnosc za upalony tlok? (w ogole co to znacza? stopiony?). Logi mozna takze wykonac nieprawidlowo, nie wiemy kto i co dokladnie zrobil i czy czegos nie przeoczyl (logowanie zbyt wielu kanalow na raz zmiejsza czestotliwosc probkowania przez co rozwiez mozna pominac jakies istotne zmiany w parametrach np.) Nastepna sprawa to logi nie sa lekarstwem na wszystko. Pozostaja inne metody diagnostyczne, ktorych logi nie zastapia, a ktore powinny byc wykonane jezeli usterka nie zostala odnaleziona. Wracajac do kolegi to powinnienes zlogowac wszystko, przeplywke, turbo itp. bo tak jak pisalem wczesniej wina nie musi byc po stronie pompek

Nie zrozumiałeś mnie. Stopił się tłok od uszkodzonej pompki

Przed stopeniem tłoka problem wystepował, wymieniłem motor na inny z małym przebiegiem, pompki zostały zregenerowane ponownie i problem nadal występuje wiec to nic z silnikiem. Być może miałem wcześniej uszkodzony przepływomierz i to on był powodem tych szarpań, bo jak wymieniali mi silnik to okazało się że przepływka też jest padaka (przestała dawać odpowiednią wartość powietrza) a przed wymianą motoru wyglądała na sprawną wg. logów

Wymieniłem motor, zmieniłem przepływkę na zastępczą, nie od mojego auta i problem nadal wystepuje ale w znacznie mniejszym stopniu, stąd moje podejrzenia co do przepływki. Mimo tego że logi tego nie pokazywały, mogła nie trzymać charakterystyki sinusoidalnej.

Moj przepływomierz był na gwarancji. Jeżeli mi go wymienią i problem przestanie występować to będę miał przyczynę :)

Powiedz, czy te szarpania masz jak delikatnie dodajesz gazu ? czy raczej jak mu dasz ognia w pedał ?

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mysl że jak wyczysciles to już masz sprawny element, napisałem co zrob, a zrobisz jak uważasz, kiedyś być może podziekujesz;)

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej jak delikatnie dodaje gazu :P bo jak jest ogień to ciągnie niesamowicie. Pytam odnośnie EGR bo zawsze byłem przeciwny temu .. tylko, ze jak miałem "rozwalone korekcje" to tak nie było ze szarpał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak delikatnie i masz problemy to obstawiałbym EGR tak bez logów :) EGR pracuje w momencie gdy jedziesz EKO i niedopalone spaliny idą w silnik.
EGR zamyka się jak mu przybutujesz.

Weź odepnij wężyk od EGRu, zaślep śrubką i zobacz jak będzie tak na początek. Niech będzie zamknięty =)

U mnie problem występuje właśnie jak przybutuję gablotę. Przy delikatnej jeździe nie ma problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak delikatnie i masz problemy to obstawiałbym EGR tak bez logów :) EGR pracuje w momencie gdy jedziesz EKO i niedopalone spaliny idą w silnik.

EGR zamyka się jak mu przybutujesz.

Weź odepnij wężyk od EGRu, zaślep śrubką i zobacz jak będzie tak na początek. Niech będzie zamknięty =)

U mnie problem występuje właśnie jak przybutuję gablotę. Przy delikatnej jeździe nie ma problemu :)

Wiesz to jest na zasadzie: jade na zimnym na 2 i dobijam do 2 tyś obrotów i nagle mam zakret i delikatnie odpuszczam gaz. Obroty spadaja do 1700-1800 i dodam gazu i tez go cos zaboli. Albo na zimnym jak sie rozgrzewa w momencie ok 70 stopni i jade ze stałą prędkością i tez sobie poszarpuje. Na ciepłym jest zdecydowanie rzadziej. (chociaż zależy od dnia ).

Czy taki zestaw do EGR jest dobry ?

http://allegro.pl/17-zestaw-zaslepek-egr-tdi-vw-audi-skoda-seat-i4978611688.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam, ale zaślepiałem we wcześniejszych autach ;) U mnie poza tym waliło by już błędem przy zaślepieniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam, ale zaślepiałem we wcześniejszych autach ;) U mnie poza tym waliło by już błędem przy zaślepieniu...

A dlaczego? Mam nadzieję, że u mnie tak nie będzie ... ?

Z tego co widzę różnimy się rokiem i tym że Ty masz AVF :P

Edytowane przez wsk809
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W audiolach po 2003 roczniku już EGR wali błędem. Ty masz 2002 to raczej nie będziesz miał błędu. Ja mam zaślepiony i poszło mi to na plus, błędów nie ma.

Po Twoim opisie dogiąłbym konektory. Miesiąc temu wstawili mi silnik i chodziło miodzio. Nie dogieli konektorów. Po miesiącu czasu zaczął pracować gorzej, później zaczął odpalać na 3 gary i dołączać po chwili czwarty aż doszło do stanu że zaczęło szarpać podczas naciskania/odpuszczania gazu (odpuszczania, nie puszczenia całkowicie). Po 2 dniach takich szarpań podczas jazdy odpięło mi w końcu jeden gar =)

Konektory dogięte i problem zniknął, zostało tylko to szarpanie w momencie gdy dam mu ognia w pedał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W audiolach po 2003 roczniku już EGR wali błędem. Ty masz 2002 to raczej nie będziesz miał błędu. Ja mam zaślepiony i poszło mi to na plus, błędów nie ma.

Po Twoim opisie dogiąłbym konektory. Miesiąc temu wstawili mi silnik i chodziło miodzio. Nie dogieli konektorów. Po miesiącu czasu zaczął pracować gorzej, później zaczął odpalać na 3 gary i dołączać po chwili czwarty aż doszło do stanu że zaczęło szarpać podczas naciskania/odpuszczania gazu (odpuszczania, nie puszczenia całkowicie). Po 2 dniach takich szarpań podczas jazdy odpięło mi w końcu jeden gar =)

Konektory dogięte i problem zniknął, zostało tylko to szarpanie w momencie gdy dam mu ognia w pedał.

Ale konektory doginałem :) ale doginacie je tak "chamsko" czy po prostu żeby troszkę ruszyć te blaszki ? Może faktycznie też coś z nimi jest nie tak :/.

W jakim sensie na plus ? :D

Edytowane przez wsk809
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że auto zrobiło się bardziej elastyczne i nie ma problemów z mocą żadnych ani przy ruszaniu go nie muli ani nic :)

Konektory musisz tak trochę mocniej dogiąć, blaszki muszą dobrze stykać, trochę mocniej niż na tyle aby się poruszyły. Muszą się trochę podgiąć żeby w miarę ścisło siedziały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad pewnosc ze to przeplywmierz ponosi odpowiedzialnosc za upalony tlok? (w ogole co to znacza? stopiony?). Logi mozna takze wykonac nieprawidlowo, nie wiemy kto i co dokladnie zrobil i czy czegos nie przeoczyl (logowanie zbyt wielu kanalow na raz zmiejsza czestotliwosc probkowania przez co rozwiez mozna pominac jakies istotne zmiany w parametrach np.) Nastepna sprawa to logi nie sa lekarstwem na wszystko. Pozostaja inne metody diagnostyczne, ktorych logi nie zastapia, a ktore powinny byc wykonane jezeli usterka nie zostala odnaleziona. Wracajac do kolegi to powinnienes zlogowac wszystko, przeplywke, turbo itp. bo tak jak pisalem wczesniej wina nie musi byc po stronie pompek

Nie zrozumiałeś mnie. Stopił się tłok od uszkodzonej pompki

Przed stopeniem tłoka problem wystepował, wymieniłem motor na inny z małym przebiegiem, pompki zostały zregenerowane ponownie i problem nadal występuje wiec to nic z silnikiem. Być może miałem wcześniej uszkodzony przepływomierz i to on był powodem tych szarpań, bo jak wymieniali mi silnik to okazało się że przepływka też jest padaka (przestała dawać odpowiednią wartość powietrza) a przed wymianą motoru wyglądała na sprawną wg. logów

Wymieniłem motor, zmieniłem przepływkę na zastępczą, nie od mojego auta i problem nadal wystepuje ale w znacznie mniejszym stopniu, stąd moje podejrzenia co do przepływki. Mimo tego że logi tego nie pokazywały, mogła nie trzymać charakterystyki sinusoidalnej.

Moj przepływomierz był na gwarancji. Jeżeli mi go wymienią i problem przestanie występować to będę miał przyczynę :)

Powiedz, czy te szarpania masz jak delikatnie dodajesz gazu ? czy raczej jak mu dasz ognia w pedał ?

co to znaczy charakterystyka sinosuidalna przeplywki? Oraz jak mam rozumiec ze przestala dawac odpowiednia ilosc powietrza i w jaki sposob ktos to okreslil? Pytam bo moze czegos nie wiem na temat dzialania miernikow masy powietrza. Odnosnie pracy EGR w kanale 3 doskonale widac prace przeplywki i zaworu egr. To kiedy i w jakim stopniu jest on wysterowany i bierze udzial w wymianie ladunku. Przeplyw i otwarcie zaworu EGR sa ze soba scisle powiazane dlatego kazalem koledze zrobic pelne logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpatrz tu. Człowiek podpina sterowanie przepływki pod oscyloskop. Fakt faktem na tym filmie widać i z kodów błędów że coś jest z przepływką nie tak, i widac to po wartościach bloku 3, ale jest wykonywany jeszcze 3 test z oscyloskopem. - To tak poza tematem

Może źle się wyraziłem co do mojej przepływki. Mój przepływomierz podawał za niską wartość w stosunku do żądanej przez komputer podczas generowania logu dynamicznego bloku numer 3

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro robię logi grupy : 3, 11, 13, i 23. Czy będą to wystarczające grupy by można coś stwierdzić ? Czy jeszcze coś ?

A z tym EGR to mimo wszystko zasklepiać go czy nie ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zle interpretujesz to o czym mowa w tym filmie. Ta sinusoida nie jest nastepstwem jakies charakterystyki miernika masy powietrza tylko odczytem w formie napiecia, ktore wlasnie tak wyglada, a wynika z charaktetryski pracy silnika (te piki to cykle pracy cylindrow). Musisz doczytac sobie na jakiej zasadzie dziala ten czujnik. Na podstawie tego napiecia (0-5 v o ile mnie pamiec nie myli) sterownik wylicza przeplyw wrazony w mg/suw (patrz okienko VCDS) warto dodac ze bardzo czesto sam miernik masy powietrza wystepuje z czujnikiem temp. powietrza zasysanego ktory rowniez ma bardzo istotny wplyw na korekcje dawki i prace zaworu EGR. Reasumujac nie ma mozliwosci ze na VCDSie przeplywy beda ok a na oscyloskopie okaze sie ze osiagane napiecnie nie bedzie odpowiadalo danemu przeplywowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec logi mam już zrobione: ogólnie korekcje mi się kapkę rozjechały ;/ ale mam zdjęcie jak miałem wszystko bliskie 0.

Pierwszy link to jest jak auto było zimne:

http://vaglog.pl/log-003_013_023_r7tQe.html

kolejny to jest jak się rozgrzewało z 70-90 stopni:

http://vaglog.pl/log-003_013_023_oK14GmO.html

A trzeci link to jest jak pracuje turbo:

http://vaglog.pl/log-013_011_Y00k6L.html

Proszę przeanalizujcie cały wykres bo dane się tam zmieniają. Z tego co mi wiadomo korekcje wtrysków powinno się badać na ciepłym silniku ?

Ogólnie korekcje w Audi nie są jednostajne tylko się bardzo zmieniają. Po trasie pokazuje korekcje zbliżone 0 albo 0,1 0,3.

Mam zdjęcie na tel jak tydzień temu wszystko było prawie na 0 na postoju. Nie mogę go tu wkleić

Już wiadomo co jest grane. To nie są PD lecz EGR. Zaślepilem go i auto przestało szarpać. Kupię nowy EGR WAHLERa bo czytałem że taki tez był montowany jako ori. Conajmniej na 2 lata powinien być spokój :P

Po zaślepieniu EGR turbo bardziej słychać, a przy 3 tys obrotów czasami jakby ktoś na harmonijce grał :P dlatego postanowiłem ze nowy EGR i wszystko tak jak fabryka dała.

Edytowane przez wsk809
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szkoda Ci kasy w inwestowanie ;)?
Zaślep go, zostaw i zapomnij o temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zimę będzie niedogrzany, w lato z kolei będzie wyższa temperatura w bloku. No i defakto turbo tez trochę dostaje po tyłku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...