Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne zgrzyty podczas przyspieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy wymianie trzeba sciagnac dwa walki rozrzadu, wiec trzeba sciagac pasek rozrzadu.

Ja wymieniłem łańcuszek i napinacz bez rozpinania rozrządu jedynie uniosłem wałek wydechowy.

Koszt w moim przypadku to:

łańcuszek 110zł (stary był rozciągnięty względem nowego)

napinacz używany oryginalny 300zł (ciężko trafić na taki w dobrym stanie)

Od wymiany zrobiłem 45tyś i wszystko OK

Ale przy wymianie samego napinacza nie trzeba ściągać paska rozrzadu prawda?

Jak sprawdzic stan lancucha i napinacza po sciagnieciu pokrywy zaworow?

Opublikowano

Poczytalem troche na forum passata i wiekszosc przypadkow napinacza objawia sie niezłym klekotem na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. Trochę nie do końca pasuje pod nasze dolegliwości.

Tutaj link do jednego z tematów

http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-50277.html

Inna sprawa, jakiś czas temu na naszym forum czytalem o przypadku brzęczenia i okazało się, że poluzowała się jakaś klapka/blaszka przy turbinie i wystarczyło ją dokręcić.

Opublikowano

Inna sprawa, jakiś czas temu na naszym forum czytalem o przypadku brzęczenia i okazało się, że poluzowała się jakaś klapka/blaszka przy turbinie i wystarczyło ją dokręcić.

ehhh co tu gdybać odpiąć wtyczkę i sprawa się rozjaśni.


Ale przy wymianie samego napinacza nie trzeba ściągać paska rozrzadu prawda?

nie nie trzeba, tylko że łańcuszek pewnie też jet rozciągnięty.


Jak sprawdzic stan lancucha i napinacza po sciagnieciu pokrywy zaworow?

niestety bez wyciągania nie sprawdzisz czy nie jest rozciągnięty

Opublikowano (edytowane)

Ciezko mi sprawdzić mimo odpinania wtyczki bo to brzdęknięcie przy przyspieszaniu nie występuje stale tylko jednego dnia jest drugiego nie ma. I nawet jak jest to nie przy kazdym przyspieszaniu. Potrafi 10 razy byc cisza a potem 2-3 razy z rzedu cicho brzdęknie.

Edytowane przez Stg
Opublikowano

Ciezko mi sprawdzić mimo odpinania wtyczki bo to brzdęknięcie przy przyspieszaniu nie występuje stale tylko jednego dnia jest drugiego nie ma. I nawet jak jest to nie przy kazdym przyspieszaniu. Potrafi 10 razy byc cisza a potem 2-3 razy z rzedu cicho brzdęknie.

Odpuść temat, u mnie bzykało głośno i praktycznie za każdym razem i było tak od momentu kupna auta, i ja z tym jeździłem ok 10 tyś. Co więcej klekotało trochę na wolnych po rozgrzaniu auta. W miedzy czasie sprawdziłem ciśnienie oleju i zajrzałem pod pokrywę zaworów.

W miedzy czasie śledziłem portale aukcyjne w poszukiwaniu używki, trafiła się to wymieniłem i jest ok.

Opublikowano (edytowane)

Na wolnych obrotach po rozgrzaniu nic sie nie dzieje. Tylko zdarza się,że po zgaszeniu rozgrzanego silnika i odpaleniu zanim ostygnie lub odpaleniu doslownie po chwili potrafi klekotać (inny zupełnie dzwiek od tego brzdękania), jakby zawory grały. Po dodaniu gazu zwykle przechodzi, a czasem dopiero po przejechaniu kawałka drogi. Zwykle było to niezbyt głośne klekotanie, ale wyraźne, a ze 3-4 razy zdarzyło się znacznie głośniej, prawie jak diesel. Tu się zastanawiam nad pompą oleju lub popychaczami zaworów.

Ps. poprzedni właściciel miał zalany olej castrol 5w30, ja przy czyszczeniu smoka i michy dałem płukankę liqui moly pro line i zalałem Millers 5w40.

Edytowane przez Stg
Opublikowano

Tylko zdarza się,że po zgaszeniu rozgrzanego silnika i odpaleniu zanim ostygnie lub odpaleniu doslownie po chwili potrafi klekotać (inny zupełnie dzwiek od tego brzdękania), jakby zawory grały.

O tym zapomniałem napisać i u mnie też tak było, po zmianie już nie występuje.

Opublikowano

Jednak jest to co się obawiałem czyli napinacz ;/ poleci ktoś jakiś sklep z tym ? orginalne używane czy coś, i jeszcze jedno jak mam odpiętą tą wtyczke to tego nie słychać co się będzie działo jak będę jechał z wypięta wtyczką ?

Opublikowano

U mnie pewnie też początek końca napinacza w takim układzie. Sam jestem ciekaw gdzie można szukać używki. Obecnie na allegro znalazlem jedno ogłoszenie z napinaczem od 1.8t 180km za 799zl. Wszystkie nówki z allegro to podróby mimo, iż w podają, że ori.

Taki ciekawy cytat w jednym ogłoszeniu z "ori" kompletem (na zdjęciu aukcji oczywiscie pudelko ori):

Z UWAGI NA FAKT ŻE NIE JESTEŚMY OFICJALNYM DYSTRYBUTOREM GRUPY VAG, NASZE CZĘŚCI MAJĄ NIECZYTELNE ZNAKI TOWAROWE ( LOGO ) ORAZ OPAKOWANIA ZASTĘPCZE.

Albo w aso albo powolne szukanie używki.

Opublikowano

Jak uzywke to tylko z silnika ktorego mozna posluchac albo ze sprawdzonego zrodla. Z alledrogo nie wiesz co pchasz do silnika, potem koszty urosna i tak bedzie trzeba kupic nowy.


a i tak nie wiadomo ile to wytrzyma, to samo sie tyczy zamiennikow


Ja zakladalem uzywany napinacz z adr do aeb, wytrzymal pol roku. Wiecej zachodu i roboty.

Opublikowano

Jednak jest to co się obawiałem czyli napinacz ;/ poleci ktoś jakiś sklep z tym ? orginalne używane czy coś, i jeszcze jedno jak mam odpiętą tą wtyczke to tego nie słychać co się będzie działo jak będę jechał z wypięta wtyczką ?

Po czasie pojawi się check na desce innych objawów nie zaobserwowałem (podobno może ciut więcej palić)

Jeszcze tylko dodam że po oględzinach i porównaniu napinaczy który był u mnie a tym co zamontowałem bardzo możliwe że w moim przypadku pomogła by jedynie wymiana samego łańcuszka.

Opublikowano

Ehh dowiedziałem się od poprzedniego właściciela, że wymieniał napinacz razem z rozrządem nie dlatego że coś terkotało tylko wydawalo mu sie, ze juz swoje ma nalatane. Wstawil zamiennnik. Teraz ma nalatane okolo 30 tys od wymiany i zaczyna brzęczeć.

Opublikowano

Ehh dowiedziałem się od poprzedniego właściciela, że wymieniał napinacz razem z rozrządem nie dlatego że coś terkotało tylko wydawalo mu sie, ze juz swoje ma nalatane. Wstawil zamiennnik. Teraz ma nalatane okolo 30 tys od wymiany i zaczyna brzęczeć.

Jest pewny że wymieniał ten napinacz? może chodziło mu o ten od paska rozrządu?

Może tylko łańcuszek rozciągnięty?

Opublikowano

Faktycznie chodziło mu o ten od paska :) Da się jakoś zdiagnozować czy to sam łańcuszek czy tylko poprzez wymianę go?

Opublikowano

Podobno serwis potrafi ale i tak trzeba łańcuszek wyjąć.

Ja bym zrobił tak:

Wymiana łańcuszka i testy.

Jeśli dalej problem to wymiana napinacza.

Opublikowano

Ok, dzięki za rady.

Opublikowano

Na moje to na pewno nie będzie napinacz i łańcuch. Miałem z tym przygody i oczywiście skończyło się na wymianie napinacza za 2400zł i łańcuch za 100zł. Jakby napinacz Ci nie domagał to na zimnym silniku powinieneś słyszeć dziwny dźwięk z jego okolic. I na pewno to by było słyszalne przy niższej prędkości obrotowej silnika.

Opublikowano

A co się u Ciebie w rezultacie okazało? U mnie od 5 dni doszło jeszcze gwizdanie turbo przy mocniejszym przyspieszaniu :/

Opublikowano (edytowane)

Ja miałem napinacz do wymiany, ale moje dźwięki i te z internetu (jeżeli chodzi o napinacz) nie przypominają mi nic z Twoimi dźwiękami. Przedewszystkim jakbyś miał napinacz do roboty to miałbyś objawy zaraz po odpaleniu, na ciepłym trochę mniej i na gorącym w ogóle. Biegi Ci dobrze wchodzą? To że tułbo to może zbieg okoliczności.

Edytowane przez dexter90
Opublikowano

Ja mam pewność że to coś od napinacza, ponieważ gdy odpiąłem kostkę to zgrzyt ustał. Auto dziś oddane do mechanika na dniach napisze co ile i za co :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...