tomek899 Posted November 11, 2016 Posted November 11, 2016 Witam Jak hamuje z dużej prędkości to drzy mi kierownica i troche pedał hamulca Tarcze i klocki wymieniałem ok 5 tys temu ATE Co to może być ?
Mateuszek1001 Posted November 11, 2016 Posted November 11, 2016 Wymieniałeś ostatnio może koła ?, przełóż z tyłu na przód i spróbuj. Ewentualnie rozgrzałeś hamulce i wjechałeś w jakąś kałuże i tarcze sie pokrzywiły. Jeśli zmiana kół nie pomoże to prawdopodobnie tarcze do wymiany.
jaro36 Posted November 11, 2016 Posted November 11, 2016 sprawdz czy koła dobrze wyważone i czy czasem któraś felga nie jest krzywa..chociaż jeśli tylko przy hamowaniu to obstawiam tarcze ,moze któraś lekko zwichrowana,podnieś auto i obracaj kołem ,jeśli w którymś momencie mocniej przyciera o klocek to tarcza wykrzywiona..
Bruuuum Posted November 12, 2016 Posted November 12, 2016 (edited) Przy zakładaniu tarcz sprawdziłeś je minutnikiem? Na starych było bicie? Żeby przegrzać tarcze do tego stopnia, że od kałuży się skrzywią to trzeba by latać po torze z tarczami klasy ATE. Sprawdź tarcze minutnikiem, może być skrzywiona któraś piasta i być może już skrzywiła którąś tarczę. Najprędzej przednie koła. Edited November 12, 2016 by Bruuuum
iwadrian Posted November 12, 2016 Posted November 12, 2016 Co to jest minutnik ? No nie wiesz? Jak jajka gotujesz to czas odlicza Tak na serio to kolega ma pewnie tarczę skrzywioną którąś. miałem też przypadek w bmw 7, że kierownica drżała przy hamowaniu przez wybitą końcówkę drążka ale wtedy pedał nie drżał.
Bruuuum Posted November 12, 2016 Posted November 12, 2016 (edited) He he he. Czujnik zegarowy, lepiej? Tarcza z niskim przebiegiem nie powinna się sama z siebie skrzywić, co z tego jak wymieni krzywą tarcze, jak zaraz mu się znowu skrzywi od możliwe krzywej piasty. Edited November 12, 2016 by Bruuuum
Dev Posted November 12, 2016 Posted November 12, 2016 (edited) To jest czujnik zegarowy a nie minutowy. Minutowy jak go nazwałeś podaję wartość kątowa która nie.ma zastosowania podczas pomiaru tarcz czy Piast. Czujnik zegarowy mierzy wartości z dokładnością 0.01mm lub mniej. I ten idealnie się nadaje do pomiaru bicia piast. Edited November 12, 2016 by Dev
vendorr Posted November 20, 2016 Posted November 20, 2016 Witam Jak hamuje z dużej prędkości to drzy mi kierownica i troche pedał hamulca Tarcze i klocki wymieniałem ok 5 tys temu ATE Co to może być ? A jak hamujesz to wciskasz również sprzęgło?? Ja zauważyłem u siebie drobne wibracje podczas hamowania, gdy hamuje bez wciskania pedału sprzęgła jak hamuje wraz z wciśniętym sprzęgłem wibracji brak. Nie wiem w czym problem, a i przypadłość jest mało uporczywa więc póki co nie przejmuje się tym. PZDR VEN
pawelosinski83 Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 (edited) Luz na sworzniu wahacza lub drążku kierowniczym. Na codzień miałem lekkie pukanie na nierównościach, przy hamowaniu telepanie kierownicy a nawet czasem budy... Wymieniłem uwalony wahacz (dolny banan) i zero drgań przy hamowaniu. Edited November 21, 2016 by pawelosinski83
K4rtm4n Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Ja za to mam uczucie bicia hamulców jak lekko położę nogę na hamulcu i powoli wytracam prędkość , trzęsie, lecz kierownica ani drgnie auto hamuje nie zmieniając kierunku. Początkowo był nalot na tarczach, ponieważ auto długo stało nie jeżdżone i przy ostrzejszym hamowaniu non stop biło i trzęsło całą budą, aktualnie niby coraz mniej, tarcze już wyglądają jakby nie miały nalotu, ale bicie cały czas czuć, przez co czuje się niepewnie hamując. Co to może być ?
Fido Posted December 20, 2016 Posted December 20, 2016 (edited) Sprawdź luzy,zbieżność, wyważenie kół, zmianę kół z tylnych na przednie i napisz ponownie czy nadal to występuje. Edited December 20, 2016 by Fido
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now