Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakiej marki EGR 1.9 TDI


Gastovski

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam możliwości niestety odkręcić 1 z 3 śruby mocującej turbine do kolektora bo nie mam czym. Żadna nasadka moja nie pasuje a to 12 tylko że torxowa. Z geometrią daje sobie spokój narazie. Kolektor ssący wyjąłem i wypaliłem ale słabo wyszło mimo że z 0,5 benzyny poszło, i tak musiałem śrubokrętem skrobać. EGR wywalony, zaślepiony, metalowa kulka w rurce od podciśnienia siedzi i będę składał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to szukaj jakiegoś zakładu i daj do piaskowania, w środku będzie jak nówka.

Wypalanie średnio daje rade, ewentualnie wymoczyć go w płynie do czyszczenia kominków, sadza i nagar łatwiej będzie odchodził.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sciagasz kolektor to wypadaloby tez wloty w glowicy wyczyscic, tylko nie wyszystkie na raz tylko te gdzie zawor jest zamkniety, potem wydmuc**jesz resztki, przekrecasz walem tak zeby nastepny zawor byl otwarty itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor wyczyszczony. Od głowicy też . Najbardziej 2 środkowe były zasyfione. Wszystko poskręcałem i działa ale..... Silnik chodzi twardziej. I czasami przy większych obrotach słychać pisk ?!! Mam nadzieje że to nie turbina ?

Podpiąłem pod VAG i zero błędów. Mimo zaślepionego EGR mam coś takiego :

http://www104.zippyshare.com/v/mrHkewiO/file.html

Te pofalowania to dodawanie gazu

Edytowane przez Gastovski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cslkowicie wywaliles egr? Pozaslepiales blaszkami? Czy tylko kulke w, wezyk. Ogolnie bez blaszki jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy żeby zwalić kolektor ssący konieczne jest wyjecie turbiny i jej elementów ?

Silnik mam identyczny jak tu -

nie, zwalałem w 1z bez ruszania czegokolwiek więcej przy silniku, ale dobry bit t40 i klucz którym można go przekręcić, w moim przypadku 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR całkowicie zaślepiony.

Uszczelka kupiona na allegro została wydmuchana dosłownie więc postanowiłem użyć z obu stron blachy miedzianej wyżarzonej i jest bardzo dobrze. Blacha idealnie się układa.

Zostawiłem rurkę która idzie z EGR do wydechu , blaszki miedziane na tyle obciąłem nożyczkami że nawet upierdliwy diagnosta na badaniu nie powinien się przyczepić.

Auto chodzi żwawo, nic się nie dzieje z silnikiem także operację uznaję za udaną i zakończoną.

Edytowane przez Gastovski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na badaniu nikt nie będzie Ci tam zaglądał. Jedyne co to zawartość poszczególnych substancji w spalinach będzie przekroczona. A to akurat można sprawdzić łatwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jakie wrażenia po miesiącu jazdy bez EGRa? Jakieś odczuwalne zmiany na plus lub minus czy bez zmian?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma panowie ktoś z was wymiary tych zaślepek do egr od afn-a? Mam mozliwosc wypalenia na laserze takowych tylko wymiarów nie mam. Z kwasiaka dobrze byloby takowe wypalić?i jaka grubość najlepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego:

http://www.bazarek.pl/produkt/7016597/069131547d-oe-069131547d-uszczelka-zaworu-egr-silniki-ahf-asv-alh-audi-a2-a3-a4-a6-vw-new-beetle-passat-jetta-transporter-szt-vw-oe-vw-oe-vw-888404.html

To do uszczelki, ale przecież zaślepka będzie miała takie same wymiary. Upewnij się, czy numer OE pasuje do Twego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bedzie chyba to. Dzięki. Tylko jakiej grubosci te zaślepki iwypalic i czy ze zwykłej blachy czy kwas?

Tak zeby tą rurke od egr zostawić.niech wygląda że jest jak w orginale heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym próbował wepchnąć blachę około 3 - 5mm, bo najważniejsze to żeby nie była za cienka, a to czy kwasówka czy zwykła to już moim zdaniem mniej ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze z kwasiaka jak bedzie to nie wypali tak szybko tego nawet jak cieńsza blaszka np.2-3mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wydechowy przynajmniej 4mm:

6147421_f8bcidza.png

ssący wystarczy 1.5-2mm

tą sobie możesz łatwo wymierzyć odkręcając zawór

Edytowane przez Trzesio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dzięki,wymiary te same co kolega wyzej tylko w długości minimalna roznica ale to nic.wypale sobie i jeszcze pomyśle czy zaślepiać czy nie bo w sumie jak narazie sprawny egr jest ale warto miec juz zaślepki wrazie co.

A na wydechowy 1.5mm gruba zaślepka z kwasiaka/nierdzewki nie starczy?kwasiaka chyba nie wypali wydaje mi sie a chciałbym tą rurke z egr zostawic wrazie co,bo jak dam 4mm to raczej nie skrece tego juz,bynajmniej tak wydaje mi sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jakie wrażenia po miesiącu jazdy bez EGRa? Jakieś odczuwalne zmiany na plus lub minus czy bez zmian?

A no bardzo dobrze. Nic się nie dzieje złego. Spalanie w trasie 3 os. załadowany, 100/130 km/h pali jakieś 4,5 L. W mieście różnicy nie odczuwam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście 4.5L w te mrozy? W trasie też? Chyba cały czas z przepasci i jak teściowa dodatkowo pcha z tyłu :D

Takie spalania to lato a zamiast stopy, trzeba mieć pędzel do golenia i muskać pedał gazu.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisał, że na trasie 4,5 litra :) Pomijając fakt, że mój AFN na zgaszonym silniku tyle pali :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...