Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam ,
mam mały problem z moją Audi a4 b5 1.8t quattro AEB 1996. Od jakiegoś czasu brakuje mu trochę mocy. Do 120 km/h jest w miarę OK , po wyżej silnik jakby "nie miał mocy". Ostatnio chciałem pojechać szybciej i przy 160 km/h silnik przestał ciągnąć do przodu. Nie wymagam od 20 letniego samochodu katalogowych prędkości ale coś jest nie tak.
Zrobiłem LOGI (pierwszy raz w zyciu) dynamiczne i statyczne.Ze względu ,gdyż nie znalazłem nigdzie poradnika od A do Z jakie grupy śledzić dla AEB więc posłuchałem się "Stadardowo rób grupy:
dynamicznie:
002+007 - http://vaglog.pl/log-002_007_Qzj7a43.html
002+013 - http://vaglog.pl/log-002_013_1fFk9K8.html
003+025 - http://vaglog.pl/log-003_025_G7zx2.html
statycznie:
001- http://vaglog.pl/log-001_V8k1SS8.html
003- http://vaglog.pl/log-003_26G9YC.html
004- http://vaglog.pl/log-004_m6mI2.html
013- http://vaglog.pl/log-004_m6mI2.html
Jeżeli czegoś brakuje to proszę pisać.
Z góry dziękuje

Edytowane przez Bobi3
Opublikowano

Auto po programie.

Zapłon trochę na ostro lub coś ma zły wpływ na stukowce.

Dobrze by było zapiąć manometr i zmierzyć ciśnienie doładowania bo mam wrażenie, że jest problem właśnie z boostem.

Opublikowano (edytowane)

Auto po programie.

Zapłon trochę na ostro lub coś ma zły wpływ na stukowce.

Dobrze by było zapiąć manometr i zmierzyć ciśnienie doładowania bo mam wrażenie, że jest problem właśnie z boostem.

Tak już kupiłem. Jakiś ostry ten program? Czuje jak zwykłe 150km. Boost łapie 0,6b ale dopiero od około 3 tysi obrotów w górę (zamontowałem sobie wskaźnik boosta). Co mogę zrobić w tym wypadku?

Edytowane przez Bobi3
Opublikowano

Łapie 0,6 a zadane ma przynajmniej z 1bara. Turbo, weste-gate, nieszczelność trzeba sprawdzać.

Opublikowano (edytowane)

Odgrzewam , wymieniłem ECU bo miał uszkodzony ROM (nie wyglądał jakby miał coś lutowane)  , wymieniłem świece , sprawdziłem szczelność i dalej silnik stuka tyle ,że teraz od 3,5 tysiąca. Ciśnienie oleju jak sprawdzałem to było ok. Czy to może być uszkodzona przepływka- źle mierzy ?

http://vaglog.pl/log-003_025_3le8qh.html

http://vaglog.pl/log-002_013_7CjLPt.html

 

Edytowane przez Bobi3
ten sam link
Opublikowano
18 minut temu, Bobi3 napisał:

dalej silnik stuka tyle ,że teraz od 3,5 tysiąca

 

19 minut temu, Bobi3 napisał:

Czy to może być uszkodzona przepływka- źle mierzy

dorzuć logi na podstawie których będzie można to stwierdzić 

Opublikowano

Dołożony drugi link , miałobyć tak od początku ale nie ogarnąłem.

Opublikowano (edytowane)

jezeli jest szczelnosc dolotu,to ja bym zajrzal do katalizatora,mozliw ze on jest calym winowajca

aj niedoczytalem ze zmieniles ecu,wiec stuki jedynie szukac przyczyny cewki swiece ,lancuch od napinacza nie halasuje?

 

Edytowane przez Viksc
Opublikowano

Nie znam tak na pamięć wszystkich wartości ze wszystkich silników ale wydaje mi się że w tym ECU jest seria. Jeśli tak to przepływ jest za wysoki.  Przepływka jest orginalana? Bo najczęściej nieoryginalne tak robią. Zawyżony przepływ może być przyczyną stuków, które defakto jakieś super tragiczne nie są.
Napisz jakie wartości masz w 008.

Opublikowano

Dzięki Wam za odpowiedź. Zaloguje grupę 008 wieczorem. Katalizatora nie mam , jest DP. Łańcucha nie słyszę na razie . Nie sprawdzałem jaka siedzi przepływka ,słuszna uwaga - sprawdzę czy oryginał. Stuki nie są duże ale wydaje mi się ,że powinno ich w ogóle nie być dlatego walczę z tym.  Ciężko sprawdzić cewki bez wymiany kompletu. Świece zmieniałem 3tyś km temu. Na szczęście stukanie jest dopiero od 3.5 tysiąca więc da się jeździć tak ,żeby nie uszkodzić silnika. 

Opublikowano

Coś mi w głowie świerczało o tych magicznych 3500 i znalazłem. Aczkolwiek nie do końca rozumiem :P

Przechwytywanie.JPG

Opublikowano
W dniu 21.09.2017 o 08:51, zwonko napisał:

Nie znam tak na pamięć wszystkich wartości ze wszystkich silników ale wydaje mi się że w tym ECU jest seria. Jeśli tak to przepływ jest za wysoki.  Przepływka jest orginalana? Bo najczęściej nieoryginalne tak robią. Zawyżony przepływ może być przyczyną stuków, które defakto jakieś super tragiczne nie są.
Napisz jakie wartości masz w 008.

dorzucam grupe 008

http://vaglog.pl/log-008_002_YoQ298.html

Opublikowano (edytowane)

008 ładne aż za ładne więc nie dawno skasowałes błędy. Trzeba pojeździć chwilę (40km) i nie kasować.

Najlepiej załatwić przepływki do podmiany i powtórzyć 002

Sprawdzałem też w angielskiej wersji i tam pisze że przytrzymanie na kilka sekund ponad 3500 uruchamia diagnostykę czujnika spalania stukowego

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Ja nie mam żadnych błędów od 2 tysięcy kilometrów :) . A wożę ,ze sobą często laptopa więc przy okazji sobie podłączę zawsze podłącze. Jak miałem uszkodzoną DV to miałem stuki aby turbina weszła do gry więc myślę ,że stukowce działają wcześniej.  Przepływka jest ta sama w AEB-ie z 96r co z 99r?

 

Opublikowano

nie ta sama

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...