Luminary Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Witam, parę dni temu pojawił się dziwny, piszczący dźwięk dochodzący z tylnego prawego koła. Dźwięk pojawia się podczas skręcania w prawo przy większej prędkości po przejechaniu kilku kilometrów. Ostatnio nawet zapaliła się kontrolka od ABS ale po wyłączeniu i włączeniu silnika znikła. Trzy tygodnie temu zmieniałem koła na zimówki, czy może mieć to jakiś wpływ? Co może być winą tego piszczenia? Pozdrawiam.
Arek8888 Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Witam, mam podobny problem. Jak ciut za szybko wchodzę w zakręt w prawo to piszczy prawe tylne koło. Byłem u mechanika i powiedział, że to kwestia luzu na łożysku, i że podczas skręcania klocki hamulcowe trą o tarczę i stąd taki pisk. Powiedział, że to nic złego i że nie zlikwiduje luzu w łożysku żeby go nie spalić. Trochę mi się ta teoria nie podoba bo nie powinno piszczeć, ale nie mam innego w miarę zaufanego mechanika.
Cpt.Ryan Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 (edytowane) Chyba jedyne co moze piszczec, to lozysko.. albo hamulce.Moze rozkrec wszystko, wyczysc jakims siuwaksem. lozysko prysnij WD-40, tarcze z klockiem też, wtedy nic nie bedzie piszczało Jesli lozysko ma luz, to nalezy je wymienic, ani to nie jest trudne, ani drogie, a lepiej nie zwlekac. Edytowane 24 Listopada 2016 przez Cpt.Ryan
Arek8888 Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 W moim przypadku parę miesięcy temu wymieniałem tarcze oraz łożyska. Został ustawiony luz przez mechanika i ten twierdzi, że z łożyskiem jest wszystko w porządku. Aha no i jeszcze zauważyłem, że czasem hamulce piszczą podczas hamowania. Chyba trzeba zrobić tak jak powiedział kolega wyżej. Rozebrać i przeczyścić, może mocowanie klocka się naruszyło i trzeba poprawić.
bandyta928 Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 poruszaj tylnym kolem jak nie ma luzu to nie lozysko
Arek8888 Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Jest delikatny luz na obu kołach, ale tak według mechanika powinno być.
karaluch8 Opublikowano 28 Listopada 2016 Opublikowano 28 Listopada 2016 (edytowane) Zdejmij zaslępke, bolec zabezpieczający, dokręc maksa kluczem. Później popuśc, złap palcami i dokręć tyle ile możesz palcami. Jeśli nie możesz trafic dziurką w zabezpieczenie to możesz minimalnie jeszcze dociągnąć kluczem nakrętke. Edytowane 28 Listopada 2016 przez karaluch8
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się