golfagn Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Witam, mam zamiar założenia podgrzewacza płynu chłodniczego. Będzie to gotowy zestaw wpinany w wąż przed parownikiem (mam LPG) albo blokiem silnika, włączany poprzez przekaźnik i włącznik w kabinie.Termostat będzie wyłączał grzałki po przekroczeniu temp płynu 50' C. Aktywacja układu po przekręceniu kluczyka.I tu mam pytanie: jaką moc grzałki wybrać- 500 czy auto pociągnie 660W bez problemu. Pojemność silnika 2.4L a do pracy mam 3km i nie chcę zagłodzić akumulatora, alternator nie wiem, podają 120 i 140 niby. Myślę, że max czas pracy to będzie 5 minut. Akurat, żeby oskrobać szyby.Na czas nagrzewania nie będę włączał radia/ksenonów/odmrażacza tylnej szyby.I czy ma ktoś pomysł, żeby układ włączał się automatycznie jak temp spadnie poniżej ok 10 stopni? Tez użyć termostatu jakiegoś?Poglądowe zdjęcie układu: Gdzie najlepiej podłączyć termostat ze zdjęcia? Do obudowy grzałki czy do jakiejś rurki z płynem chłodniczym zamocować/bloku silnika? Mile widziane podpowiedzi na temat montażu itp. Zimno na dworze i chcę to załatwić w kilka minut
.Pablo. Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Mam takie coś zamontowane u siebie tylko ze ja kupiłem sam moduł ze świecami sterowanie zrobił mi szwagier. Teraz kilka błędów w twoim planie. Podgrzewacz powinien załączyć się dopiero po uruchomieniu silnika te świece żarowe ciągną dużo prądu. Ja w diesla mam 120Ah ty masz dużo mniej w benzyniaku. Jak podgrzewacz walczysz bez silnika zagotuje miejscowo płyn. Termostat powinno się wpiąć w wyznaczone miejsce na obudowie podgrzewacze i tu minus termostat mierzy temp obudowy nie płynu chłodzącego wiec na tak krótkich odcinkach będziesz sterować go wyłącznikiem on/of.Ogólnie urzadzonko fajne ale przy mniejszym aku trzeba się pilnować bo w mroźny dzień może odmówić posłuszeństwa. A i z tego co pamiętam wymóg był taki ze alternator musial mieć prąd ładowania min 90A. Ps nie kombinuj ze sterowaniem tego w zależności od temp otoczenia gra nie warta zachodu.
golfagn Opublikowano 1 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2016 Dzięki za odpowiedź, oczywiście zestaw będzie działał na włączonym silniku. Po przekręceniu kluczyka dopiero będzie możliwość włączenia. Źle to opisałem. Jedyna niewiadoma to jakiej mocy dać grzałkę- słabsza czy mocniejszą. To sterowanie temperaturą to taka opcja z nudów na zimowe wieczory A swoją drogą polecasz to urządzenie? Jest zauważalna poprawa czasu nagrzewania silnika?
adadur Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Widzialem taki uklad w A4b5 sciagnietym ze skandynawi. Wtedy mnie zainteresowalo i troche poczytalem. Tam tego typu instalacje sa bardzo popularne ale budowa i idea ich jest inna. Po pierwsze sa to uklady ze masz gniazdko elektryczne we wnetrzu i podpinasz sie pradem. Uklad sterujacu zaleznie od temp. wlacza podgrzeaanie bądź nie i jedna wazna rzecz ktorej u ciebie mi brak, uklad ten ma dodatkowa pompe plynu aby wymusic jego obieg. Auro w ten sposob ma wstepnie podgrzany silnik i po uruchomieniu w mrozy ma o wiele lżej bo i olej tez troche sie podgrzeje no i szybko cieplo w kabinie. Wada tego taka ze to uklad do podlaczenia czy na posesji czy w garazu wiec nieco inna idea niz opisujesz. Zaleta tak ze nie obcisza aku. Tapatalk Edytowane 2 Grudnia 2016 przez adadur
golfagn Opublikowano 2 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2016 Miałem taki podgrzewacz w jakimś aucie, ale chyba 3x mocniejszy Ale, że mieszkam w bloku to użyteczność zerowa. Dlatego teraz szukam takiego samowystarczalnego.
wtk Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Jeśli chciałbyś to zautomatyzować to proponuje dołożyć jakiś mikrokontroler ( np AVR) z kilkoma czujnikami i przekaźnikami i wtedy można by wiele sterować i mierzyć. A uruchomienie czegoś takiego wydaje się być bezpieczne dopiero wtedy gdy układ (AVR) wykryłby ładowanie. Zeby nie tworzyć dużego obciążenia/udaru dla alternatora przekaźniki można by załączać sekwencyjnie (w różnych odstępach czasu) lub niektóre wyłączać - żeby i grzać i ładować.Oczywiście wszystko automatycznie. Możliwości jest wiele. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez wtk
.Pablo. Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Dzięki za odpowiedź, oczywiście zestaw będzie działał na włączonym silniku. Po przekręceniu kluczyka dopiero będzie możliwość włączenia. Źle to opisałem. Jedyna niewiadoma to jakiej mocy dać grzałkę- słabsza czy mocniejszą. To sterowanie temperaturą to taka opcja z nudów na zimowe wieczory A swoją drogą polecasz to urządzenie? Jest zauważalna poprawa czasu nagrzewania silnika? Nie pamiętam mocy jaka ma moja grzałka ale różnica w grzaniu się silnika zauważalna i to bardzo. Na twoim miejscu zrobił bym możliwość włączenia tylko ba uruchomionym silniku. Zabezpiecza to aku i nie zagotuje płynu. U mnie kiedyś syn się bawił w aucie i wszystkie przyciski włączal po koleji ja potem wsiadłem do auta włączyłem zapłon i coś przy aucie dlubalem i gdybym miał wzięte tylko pod zapłon to aku by szybko padł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się