Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap z 1.6 na 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam kupilem ostatno silnik 1.8 turbo o oznaczeniach AEB za grosze dlatego postanowiłem zrobić jego remont. I teraz kilka pytan zaczniemy od dołu tłoki wygladaja tak jak na zdjeciu na cylindrach nie widac jakiś rys ale po nalaniu ropy na te tłoki przez noc wszystko spłynęło wiec pytanie szlif i nowe pierscienie czy coś wiecej ? Od dołu jeszcze wymiana pompy oleju. I ruszać coś wał czy zostawic w spokoju?Mysle jeszcze o wymianie panewek na wale.

Teraz głowica też dodam tu jej zdjecie wiem ze nikt nie jest wróżbitą i ze zdjęcia nie wywróży mi czy coś nie tak jest, ale po zdjęciu pokrywy zaworów i czujnika położenia wałka rozrządu spotkałem dwie interesujące mnie rzeczy. a wiec te plastikowe osłony co sa na walku byly popękane i reszta plastiku byla w środku. A ta blaszka co jest w czujniku polozenia wałka rozrządu byla po gnieciona czemu tak mogło sie stac? Oczywicie głowica pojdzie do regeneracji zeby zrobili wszystko co trzeba. Jeszcze pytanie czy orginalne łapy silnika od 1.8 t podejdą w miejsce po 1.6 czy czeka jakies przerabianie ? Jak ktoś podpowiedział by na co warto jeszcze zwrocic uwage przy remoncie tego silnika albo ma jakies inne sugestej to bede wdzieczny

gan35iwf.jpg

fl252pb8.jpg

7thzck5h.jpg

p2te9a7h.jpg

2d75ng23.jpg


Ktoś Coś ?

Edytowane przez Audikomaniak
Opublikowano

Remont tej jednostki to wydatek ok 5k. Sam dół to panewki za 500zł, do tego śruby do panewek chyba po 30 zł szt a jest ich 8. To są jednorazowe śruby jak do głowic więc wymienić trzeba a przez takie koszty remont całej jednostki jest bardzo drogi. Zmierzyć trzeba tuleję wskaźnikiem zegarowym, ale patrząc po nagarze to silnik bierze olej więc regeneracja bloku i szlif wału a to ok 1200zł. Możesz też zobaczyć czy tłok luźno lata w cylindrze i ile jest tego luzu bo po zdjęciu widać że tuleja jest trochę za "luźna" jak na ten tłok. Sam robiłem remont mojego silnika i wyglądał tak samo jak Twój - wszędzie nagar i luźne tłoki. Ja odżałowałem na początku naprawę główną i musiałem drugi raz rozbierać silnik. Rozrząd to 700zł - napinacz nowy, rolka i pasek. Sprawdź jak wygląda łańcuch i napinacz łańcucha, tylko ostrożnie bo kruchy ten plastik może być co się łańcuch ślizga, a bez specjalnego ściągacza to i tak nie zdejmiesz. Szkoda że nie widziałeś i słyszałeś jak pracuje, bo może jeszcze masz szklanki do wymiany a to kolejne 500zł. Znając silniki 1.8t w Polsce to używany z niepewnego źródła to szrot murowany. Jak coś to pisz, pomogę.

Opublikowano

Nie zakladajac nowego tematu kilka pytan jeszcze mam czas goni wiec trzeba gromadzic czesci na swap. Obecnie mam silnik 1.6 i teraz pytanie zwrotnice i półosie też musze zmieniać ? Lapy silnika 1.8 beda pasowały tam gdzie 1.6 mial czy jakies przerobki potrzebne ?

Opublikowano

Takze robilem swao z 1.6 ADP na AEB. Skrzynia od 1.8t ma mocowanie przegubow na sruby m10x48x1.5 a z 1.5 na m8x48x1.5. Lapy sa t2 samo, jak i wiekszosc podespolow. .. ja w swoim aeb mam problem z odpalaniem na zimnym. Gdh juz odpali to chodzi cicho i posiada swa kulture. Tylko juz brakuje ki pomyslow gdzie szukac przyczyny slabego odpalania.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...