Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bujanie przód-tył bez drgań.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam raczej dość popularny problem. Przy hamowaniu przy niskich prędkościach (przy dużych nie czuję tego) czuję efekt żabki czyli bujanie lekkie przód tył. Normalnie powiedziałbym krzywe tarcze ale nie mam żadnych drgań kierownicy ani pedału hamulca. Ładnie płynnie buja.

Hamulce przód ATE wymienione 1.5 roku temu.

Tył wymieniłem teraz i dalej to samo, koła zmieniłem na zimowe i dalej to samo.

Wygląda wszystko, że ATE się zwichrowały. Auto przy hamowaniu nie ściąga itp. Teraz pytanie czy tarcze mogą być krzywe bez drgań kierownicy, pedału oraz tylko przy niskich prędkościach ?

Opublikowano

Witam, mam raczej dość popularny problem. Przy hamowaniu przy niskich prędkościach (przy dużych nie czuję tego) czuję efekt żabki czyli bujanie lekkie przód tył. Normalnie powiedziałbym krzywe tarcze ale nie mam żadnych drgań kierownicy ani pedału hamulca. Ładnie płynnie buja.

Hamulce przód ATE wymienione 1.5 roku temu.

Tył wymieniłem teraz i dalej to samo, koła zmieniłem na zimowe i dalej to samo.

Wygląda wszystko, że ATE się zwichrowały. Auto przy hamowaniu nie ściąga itp. Teraz pytanie czy tarcze mogą być krzywe bez drgań kierownicy, pedału oraz tylko przy niskich prędkościach ?

Czesc kolego jesli cie dobrze zrozumialem to mamy ten sam problem i gdzies na forum wyczytalem ze trzeba zespawac sanki bo to blad konstrukcyjny i tak maja nasze b5 z tym ze ja to pukanie czy bijniecie czuje z tylu a sanki sa z przodu wiec tez czekam na jakies wskazowki

Opublikowano

Mam podobny objaw, przy czym na zimny wozie nie występuję (lub minimalnie), im więcej hamuję (układ rozgrzany) tym mocniejszy efekt "żabki". Wiem, że mam problem z jednym czujnikiem ABS z tyłu - minimalnie krzywa koronka - obstawiam to, ale słuszność teorii sprawdzę po wymianie tarcz tył.

Zrób loga prędkości kół (do 25 km/h) i porównaj ze sobą.

Nachodzi mnie też taka myśl, że skoro problem leży po stronie ABS/czujników (teoria), to sprawdzić to można wyłączając ABS.

Opublikowano

Ale czy jeśli abs by łapał to nie czułbyś "mrowienia" na pedale ? ja zawsze czuję jak abs zaczyna działać. Wczoraj pojechałem na autostradę i nic, nie rzuca nie trzepie nie drga. Natomiast dojeżdżam do skrzyżowania i żabka. Nie jest jakaś mocna ale czuć.

Opublikowano (edytowane)

ABS chrupnie czasem przy dojeżdżaniu i zawsze ABS wchodzi w awarię powyżej ~150 km/h

A wiążę to z ABS bo wiem o krzywej koronce ABS z tyłu

Edytowane przez maciucha512
Opublikowano

ABS chrupnie czasem przy dojeżdżaniu i zawsze ABS wchodzi w awarię powyżej ~150 km/h

A wiążę to z ABS bo wiem o krzywej koronce ABS z tyłu

ABS chrupie przy skrzyżowaniu, bo czujnik jest za daleko od koronki. Mozna to łatwo sprawdzić, podłączając vaga, i podnosząc każde koło, i kręcąc, patrzeć które koło pokazuje np od 5km/h. A powinno - 1, 2, 3km/h itd. Wtedy dobić czujnik i po problemie.

Opublikowano

Czyli przy dojeżdżaniu do skrzyżowania ABS, może pusczać hamulec bez "chrupania" ? zawsze jak miałem problem z czujnikami to czułem na pedale i słyszałem abs. Natomiast tutaj w moim przypadku tylko buja przód tył. Pojechałem na autostrade hamowałem i żadnych wibracji drgania nic. Tylko przy małych prędkościach czuć bujanie przy hamowaniu.

Opublikowano

Nie no jesli na pedale nie czujesz ze abs dziala to nie to. Takie bujanie to moze byc brak okladziny klockach xd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...