Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekaźnik pompy paliwa - nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam taki problem, oddałem auto na wymianę rozrządu i wszystkich płynów i filtrów,

wszystko było ok, przez 1 dzień aż wracałem z pracy trochę butowałem auto i zapaliła się kontrolka silnika,

Vag pokazał błąd przekaźnika pompy paliwa, parę razy auto jeszcze odpaliło aż zaczęło szarpać na drodze i silnik zgasł,

Pytanie czy przyczyną mogły być źle zrobione wymiany części?

Uszkodzona może być pompka albo przekaźnik czy ten błąd może mieć więcej przyczyn?

A jeszcze mi się przypomniało,

rano miałem rozładowany Aku,

Miałem już jechać do elektryka na pomiary i po nowy aku ale jak podszedłem

do auta to słyszę że wisko się kręci a auto zamknięte, pytanie dlaczego tak się może dziać

Edytowane przez Toskańczyk
Opublikowano (edytowane)

podszedłem do auta to słyszę że wisko się kręci a auto zamknięte, pytanie dlaczego tak się może dziać

Pierwsze słyszę , by w zamkniętym samochodzie z wyłączonym silnikiem obracało się wisko, chyba że wiało od przodu ze 100 na godzinę :P

Może załącza się elektryczny wentylator, trzeba posprawdzać podłączenia (kostki ) czujników temperatury w układzie chłodzenia i ich kabelki, może czegoś nie podpięli albo zrobili to niedokładnie , albo uszkodzili wiązkę , dostała się wilgoć z solą i głupieje :decayed:

Co do pompy paliwa to wyjmij bezpiecznik nr 28 ( ze skrzynki bezpiecznikowej na lewym końcu deski rozdzielczej ) i podłącz na krótko z aku (przez dodatkowy bezpiecznik 15 A) zasilanie :

yvu4uma7.jpg

Tak jak na tym rysunku:

Bezpiecznik_28_do_pompy_paliwa_1.png

Zasilanie możesz sobie podłączyć też z gniazda zapalniczki ( dodatkowy bezpiecznik już niekonieczny ).

Sprawdzisz sobie w ten sposób czy pompa działa i będziesz mógł się przejechać w celu potwierdzenia czy jest OK.

Na drugim styku bezpiecznika po włączeniu stacyjki powinno się pojawiać na ok. 2-3 sek. napięcie , a po uruchomieniu silnika powinno być cały czas.

Jeżeli go tam nie ma lub pojawia się nie zawsze po włączeniu stacyjki , albo zanika podczas jazdy , to prawdopodobnie wina przekaźnika pompy paliwa ( znajduje się on w obudowie ECU pod maską ) :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Auto trafiło na warsztat, diagnoza - zalane przekaźniki przez uszkodzoną obudowę ecu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...