Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t głupie rozwiązanie techniczne?


WYSKUN

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jak wiadomo w 1.8t jest łańcuch i napinacz wałków i nie jeden już go wymieniał. Ciekawe czemu audi nie wprowadziło np takiego rozwiązania jak tu

http://vlep.pl/a4fogz.jpg

To jest jakiś 3 litrowy silnik toyoty.

Żadnego łańcucha, żadnego napinacza,

Żadnego grzechotnika z rana :decayed:

Ot ciekawostka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare 2.5 takie miały i nowsze 3.0tdi tez mają. W 1.8T masz zmienną faze napinaczem. w 1.8T psuje sie tylko to robisz raz porządnie wymieniasz na czas olej i chodzi długie lata. Nie chce przytraczać przykładów jakie naprawy robi sie w nowych audi, to koszt takiego napinacza to czasem połowa robocizny:D Tak że takie stare 1.8T można uznać za mega udaną konstrukcję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co robi dokladnie ta zmienna faza rozrzadu? wieksza moc przy wyzszych obrotach jak VTEC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jest to zrobione tylko dla ekologii, więc ta niby "zmienna faza rozrządu" działa tylko przy rozgrzewaniu się silnika i spokojnej jeździe.

(Informacje zaczerpnięte z tematu o napinaczu z tego forum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest takie "zuo" tj., że wpływa to tylko na ekologię, to usuńcie te zmienne fazy ze swojego silnika! :P

Tak, wiem - nie da się i pewnie wiele osób twierdzących, że to ustrojstwo zrobione tylko dla zadowolenia ekooszołomów ubolewa nad tym :grin:

Tymczasem propagandowe, ekhm, szkoleniowe materiały VAG-a mówią jasno:

Zmiana faz rozrządu

Przebieg wymiany ładunku w cylindrach ma zasadniczy wpływ na moc i moment obrotowy silnika oraz na
skład spalin. Zmiana faz rozrządu pozwala dopasować ten przebieg do aktualnego stanu pracy silnika.
W tym silniku zmiana faz rozrządu odbywa się przez przestawianie wałków zaworów dolotowych, a więc
przez zmianę czasu otwarcia i zamknięcia tych zaworów. Pozwala to zwiększyć moment obrotowy w dolnym
i środkowym zakresie prędkości obrotowej oraz moc w górnym zakresie.
Ponadto zmiana faz rozrządu wpływa na działanie wewnętrznej recyrkulacji spalin.

(źródło: SSP341: Silnik 4.2l V8 5V)

PS. Niektóre jednostki, jak np. 3.0 V6 ASN, robią dobrze ekologom po całości, bo w nim również wydechowe zawory mają zmienne fazy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...