WYSKUN 16 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 Panowie, jak wiadomo w 1.8t jest łańcuch i napinacz wałków i nie jeden już go wymieniał. Ciekawe czemu audi nie wprowadziło np takiego rozwiązania jak tu http://vlep.pl/a4fogz.jpg To jest jakiś 3 litrowy silnik toyoty. Żadnego łańcucha, żadnego napinacza, Żadnego grzechotnika z rana Ot ciekawostka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k232 90 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 Jak sama nazwa mówi " toyota" .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Guzicki 0 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 w silnikach audi takze znajdziesz takie zastosowanie od dawna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszlsw 2 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 stare 2.5 takie miały i nowsze 3.0tdi tez mają. W 1.8T masz zmienną faze napinaczem. w 1.8T psuje sie tylko to robisz raz porządnie wymieniasz na czas olej i chodzi długie lata. Nie chce przytraczać przykładów jakie naprawy robi sie w nowych audi, to koszt takiego napinacza to czasem połowa robocizny:D Tak że takie stare 1.8T można uznać za mega udaną konstrukcję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WYSKUN 16 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 co robi dokladnie ta zmienna faza rozrzadu? wieksza moc przy wyzszych obrotach jak VTEC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sous1111 1 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 Prawdopodobnie jest to zrobione tylko dla ekologii, więc ta niby "zmienna faza rozrządu" działa tylko przy rozgrzewaniu się silnika i spokojnej jeździe. (Informacje zaczerpnięte z tematu o napinaczu z tego forum) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeyerBrown 30 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Jak to jest takie "zuo" tj., że wpływa to tylko na ekologię, to usuńcie te zmienne fazy ze swojego silnika! Tak, wiem - nie da się i pewnie wiele osób twierdzących, że to ustrojstwo zrobione tylko dla zadowolenia ekooszołomów ubolewa nad tym Tymczasem propagandowe, ekhm, szkoleniowe materiały VAG-a mówią jasno: Zmiana faz rozrządu Przebieg wymiany ładunku w cylindrach ma zasadniczy wpływ na moc i moment obrotowy silnika oraz na skład spalin. Zmiana faz rozrządu pozwala dopasować ten przebieg do aktualnego stanu pracy silnika. W tym silniku zmiana faz rozrządu odbywa się przez przestawianie wałków zaworów dolotowych, a więc przez zmianę czasu otwarcia i zamknięcia tych zaworów. Pozwala to zwiększyć moment obrotowy w dolnym i środkowym zakresie prędkości obrotowej oraz moc w górnym zakresie. Ponadto zmiana faz rozrządu wpływa na działanie wewnętrznej recyrkulacji spalin. (źródło: SSP341: Silnik 4.2l V8 5V) PS. Niektóre jednostki, jak np. 3.0 V6 ASN, robią dobrze ekologom po całości, bo w nim również wydechowe zawory mają zmienne fazy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się