Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Jak podłączyć domykanie szyb z alarmu (schemat) ?


denveco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi: serdecznie forumowiczów. Orientuje się ktoś gdzie w tym wykresie mam się podłączyć pod domykanie szyb?? Aby w chwili włączenia alarmu gdy zamyka się centralny zamek aby także zamykały się szybki i szyber??

1040e07da39eb32b.jpg

P.S. Mam nadzieję że widać schemat mimo wcześniejszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solarek4 wczesniej tez znalazlem obe te tematy ale dalej nic z tego nie kumam :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sterowania wykorzystujesz dwa przewody: pomarańczowy i fioletowy.

W zależności czy zamykasz czy otwierasz auto na tych przewodach pojawia się napięcie (minus).

Jest to niskoprądowe wyjście sterujące.

Nie wiem jak obecnie u Ciebie działa centralny i czy masz już te przewody podłączone, ale jeżeli nie, to musisz w instalacji auta znaleźć dokładnie takie same dwa przewody jeżeli chodzi o funkcję zamykania i otwierania zamka centralnego (bierzesz probówkę z żaróweczką, podłączasz do masy i w progu od strony kierowcy dotykasz każdego przewodu - trafiony powinien otworzyć/zamknąć centralny).

Dodatkowo jest przewód, który steruje zamykaniem drzwi oraz szyberdachu i jeżeli chcesz mieć dodatkowo jego zamykanego to pod ten przewód musisz podpiąć pomarańczowy przewód z centralki. Fioletowy pod otwieranie.

Nie wiem też jak jest zaprogramowana centralka - czy podaje masę na te przewody krótki czy długi czas - u Ciebie musi być ten dłuższy po to, żeby oprócz zamykania centralnego zamknęły się też szyby i szyberdach.

To wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszr pewnie w progu kierowcy nie tylko są kable od centralnego. Tam idzie nie mała wiązka kabli i szukać tego właściwego kabla. Ten alarm który ja posiadam nie ma "funkcji komfort" dlatego trzeba by było rozwiązać to w inny sposób. Owszem w swoim alarmie mam kable koloru pomarańczowego (zamknij) oraz filetowego (otwórz) i sądze że owe kable są podlączone gdzieś do centralnego zamka. Wiec wg. mnie żeby zamykały się szybki musiał bym dodatkowo podpiąć się w filetowy kabel który idzie od alarmu gdzieś tam dalej (pewnie do centralki c.z.) do kabelka który zamyka szybki i dach po przytrzymaniu kluczyka. I jest też kolejna zagadka. Impuls z alarmu który jest podany na centralny zamek też pewnie nie jest za długi i trwa może z 3 sekundy. Tyle czasu wystarczy na maknięcie samochodu przez centralny zamek. Jednak na zamknięcie szyb i dachu potrzeba minimum tych 10 sekund. Wieć te 3 sekundy starczy na zamknięcie szyb i dachu w ok 33,3%. No i dalej nic nie wiem :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieć te 3 sekundy starczy na zamknięcie szyb i dachu w ok 33,3%. No i dalej nic nie wiem :wallbash:

Centralki są programowalne ze względu na dwa rodzaje zamków centralnych: pneumatyczne i elektryczne.

Przy tych pierwszych potrzebny jest długi impuls, przy tych drugich krótki.

Nie wiem jak jest w tym alarmie, ale może po przytrzymaniu przycisku włączenia alarmu na przewód zamykania puszczany jest sygnał do momentu zwolnienia przycisku co pozwala na domknięcie szyb.

Co to za alarm ? Masz jakąś instrukcję do tego lub jest gdzieś w internecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Powiem" Ci tak, po przytrzymaniu przycisku w pilocie alarmu załancza się alarm oraz zamyka się centralny. Nazwy alarmu nie podam z wiadomych względów. Co do długości impulsu nawet na centralke pneuamatyczną impuls nie jest na tyle wystarczający by zamknąć całkowicie szyby i dach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Powiem" Ci tak, po przytrzymaniu przycisku w pilocie alarmu załancza się alarm oraz zamyka się centralny. Nazwy alarmu nie podam z wiadomych względów. Co do długości impulsu nawet na centralke pneuamatyczną impuls nie jest na tyle wystarczający by zamknąć całkowicie szyby i dach.

To napisz mi na PW tą nazwę.

Co do impulsu to nie wiem - musisz zapytać producenta.

Podejrzewam, że jeżeli nie ma funkcji domykania szyb to będziesz musiał dokupić moduł:

http://www.allegro.pl/search.php?sg=0&string=modu%C5%82+domykania+szyb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pod który przewód i w której kostce mam podpiąć się, żeby mi się domykały szyby. Mam alarm z funkcją komfort wyjście -200mA 25s. Pomocy samochód rozgrzebany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sterowania wykorzystujesz dwa przewody: pomarańczowy i fioletowy.

W zależności czy zamykasz czy otwierasz auto na tych przewodach pojawia się napięcie (minus).

Jest to niskoprądowe wyjście sterujące.

Nie wiem jak obecnie u Ciebie działa centralny i czy masz już te przewody podłączone, ale jeżeli nie, to musisz w instalacji auta znaleźć dokładnie takie same dwa przewody jeżeli chodzi o funkcję zamykania i otwierania zamka centralnego (bierzesz probówkę z żaróweczką, podłączasz do masy i w progu od strony kierowcy dotykasz każdego przewodu - trafiony powinien otworzyć/zamknąć centralny).

Dodatkowo jest przewód, który steruje zamykaniem drzwi oraz szyberdachu i jeżeli chcesz mieć dodatkowo jego zamykanego to pod ten przewód musisz podpiąć pomarańczowy przewód z centralki. Fioletowy pod otwieranie.

Nie wiem też jak jest zaprogramowana centralka - czy podaje masę na te przewody krótki czy długi czas - u Ciebie musi być ten dłuższy po to, żeby oprócz zamykania centralnego zamknęły się też szyby i szyberdach.

To wszystko.

masz opisane-działaj :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...