Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN przejście z 10W40 na 5W40


Glecik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

Wiem że temat wałkowany i ile ludzi tyle opinii. Przybliżę sytuację AFN w moich rękach około 90 tyś km zawsze na Motulu 10W40, od wymiany do wymiany 12 tyś km znikało około 200 ml oleju więc było super. Obecnie mieszkam poza miastem i dojazdy do pracy z poprzednich 5-6 km zwiększyły się do 25 km w jedną stronę . Olej zmieniony na Valvoline Maxlife Diesel i spalanie oleju od wymiany do wymiany około 1l . Dodatkowo dwa razy w miesiącu trasa około 400 km w jedną stronę i wtedy potrafi przez te 800 km butowania na autostradzie z prędkościami 180 km/h wypić nawet 300-400 ml na wyjazd . Od jakiegoś czasu myślałem że wejść na olej 5W40 Motul 8100, jednak po przejściu na tego Valvoline i takim spalaniu oleju zaczynam się zastanawiać co zrobić ? Wrócić do Motula 10w40 , zmienić na 5w40 Motula bez płukanki czy płukać ? Proszę o porady co dalej robić z moim AFN.

PS. obecnie przebiego blisko 300 tyś km wg licznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1. trasy zwieszkaja zuzycie oleju tym bardziej takei predkosci jak na 1.9tdi wiec to jest normalne, nei radzilbym ci go tak palowac bo to dla niego nei zdrowe

po 2. 10w40 w ogole nie powinien miec miejsca w 1.9tdi jaki przebieg by nie byl

po 3. przed wymiana plukanke chociaz raz na kilka wymian zawsze warto zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przechodziłem z 10w40 na Motula 5W40 u mnie w zasadzie oleju brał może szklankę od wymiany do wymiany, mowa o AFN

ale kolega jeżdził na Mobilu i było Ok a mówi że jak załał motula to zaczął mu olej znikać też w AFN

Teraz do nowszej budy zalałem LM bo mimo wszystko nie byłem aż tak zadowolony z Motula jeśli chodzi o pracę silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodząc z 10w40 na 5w40 robiłeś płukankę czy po prostu zalałeś syntetykiem ? Rozważam też przejście na LM . Pytanie czy zużycie oleju około 1l na 10 -12 tyś km nie powiększy się dramatycznie ? Silnik dookoła praktycznie suchutki delikatnie poci się spod pokrywy zaworór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przechodząc zrobiona została płukanka chyba LM, jeśli z silnikiem jest wszystko w porządku to powinno być tylko lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak wezme pol litra wiecej od wymiany do wymiany to cos sie stanie ? 5w zawsze lepiej ochroni silnik i w zime i w lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiąc płukankę spuszczam olej , zalewam świeży 5w z płukanką po kilkunastu minutach pracy znowu spuszczam i zalewam już ostatecznie olej tak ? Obserwacje wskazane co 500 - 1000 km dobrze myślę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plukanke zalewasz do oleju starego, zostawiasz auto do zagrzania na postoju do 15 minut, wszystko zlewasz i zalewasz swiezy olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg Ciebie warto podjąć ryzyko i przejść na syntetyk ? Jeżeli to tak to jaki ? Liqui Moly Top Tec 4100 czy może Motul 8100 X-Cess ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przechodzilem z 10w na 5w nie robiąc płukanki,po 1,5tys km zalałem profilaktycznie cerateca. Nastepna wymiana jak bedzie to moze zrobie płukanke. Ja przechodziłem z elfa 10w40 na lm Diesel synthoil 5w40. Póki co (odpukac) nie zauwaylem zeby znikał olej.

Twój Tdi powinien chodzic na 5w40 z norma 505.00 (jesli sie myle niech ktos poprawi) i mysle ze napewno nie zaszkodzi taka zmiana a raczej ulży motorowni przy rozruchu w zime.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wg Ciebie warto podjąć ryzyko i przejść na syntetyk ?

To nie jest ryzyko,lej syntetyk i się nie zastanawiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przechodziłem z 10 w na 5 w i przynajmniej silnik mi sie uszczelnił bo na 10 w to masakra. Ciekło ciągle spod uszczelek na spodzie silnika. Jażdzę na valvoline durablend ale teraz jest zastąpiany allclimate. Nie robiłem płukanki , ale jak będę zmieniał olej to może kupie płunaknę.

Edytowane przez jospethe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo z 10w40 potrafi sie robic woda w wyzszych temp, traci lepkosc - jest zupelnie odwrotnie jak mit mowi ze niby jest gestrzy

a cerateca tez polece, od biedy moze byc tanszy mos2 do oleju, ale tylko od liqui moly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepiej zrobić płukankę i zalać syntetyk czy po prostu zalać syntetyk i po 1 tyś - 2 tyś km dolać tego cerateca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalej plukanke bo nie zaszkodzi a moze tylko pomoc, tylko stosuj ja zgodnie z ulotka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przechodziłem z 10 na 5 (motul) bez płukanek i niebawem dobiję 12k na tym i pora będzie wymienić :) Oleju jak brał tak bierze, ale raczej nie sam silnik przy procesie spalania, lecz gdzieś od spodu ulany lekko. Ponoć miała być to miska, bo ciekło gdzieś tam. Zrobione, a nadal gdzieś mokre i bliżej frontu. Obstawiam na uszczelnienie wału gdzieś tam przy rozrządzie, więc no :D na razie mikołaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary silnik powinieneś zalać 15W40 albo 20W50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary silnik powinieneś zalać 15W40 albo 20W50

Nie siej już zamętu :grin: Bo ktoś sobie to weźmie do serca :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary silnik powinieneś zalać 15W40 albo 20W50

Nie siej już zamętu :grin: Bo ktoś sobie to weźmie do serca :decayed:
Bo jest podpięty temat odnośnie oleju do tdi, a chłopaki zakładają nowe, może chcą usłyszeć coś innego[emoji1]

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...