Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje całego auta na postoju/biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Po pierwsze chciałem się przywitać ze wszystkimi,

Od wiosny 2016 jestem posiadaczem S4 b8 sedan manual, doprowadził mnie ten samochód już do nie jednej gorączki ale się nie poddaję, bo wiem że o te samochody trzeba dbać i odwdzięczą się długą jazdą.

Auto kupiłem w salonie VW/Audi w Krakowie z przebiegiem ok. 185tys./ produkcja koniec 2009 roku

Gdy auto odpalę rano po całej nocy i chodzi na troszkę wyższych obrotach, drgania są całkowicie nie wyczuwalne.

Dopiero po zejściu na dół zaczyna całe auto wibrować, nie są to jakieś mega wibracje. widać drgania na drążku zmiany biegów.

(jak otworzę maskę to też widać że silnik drży)

Zauważyłem ostatnio, że drgania są bardzo wyczuwalne przy przytrzymaniu silnika na okolo 1100 obrotów.

Na biegu jałowym jak dodam gazu przykładowo na 3500 obrotów i puszczę wskazówka obrotomierza zwalnia lekko przy tych 1100 obrotów.

Dodam ze podczas jazdy nie ma mowy o żadnych wibracjach/trzęsieniach.

Zacznę od tego, że 3 miesiące po zakupie po jednym wyścigu padło sprzęgło i dwumas.

Wymieniłem wszystko na oryginalne.

Doczytałem ze dwumas może być powodem wibracji lecz po wymianie, nic się nie zmieniło.

Wymieniliśmy świece, wszystkie cewki, odme silinka, mechanik wyczyścił nagar na zaworach, sprawdzili pompy paliwowe, po podłączeniu do komputera i sprawdzeniu pracy silnika nie ma nic nie pokojącego.

Obejrzał poduszki silnika, które mówi że są suche i nie wyglądają żeby było coś nie tak,

Co sądzicie koledzy.

Z góry dziękuję za pomoc

Opublikowano

Witam,

Po pierwsze chciałem się przywitać ze wszystkimi,

Od wiosny 2016 jestem posiadaczem S4 b8 sedan manual, doprowadził mnie ten samochód już do nie jednej gorączki ale się nie poddaję, bo wiem że o te samochody trzeba dbać i odwdzięczą się długą jazdą.

Auto kupiłem w salonie VW/Audi w Krakowie z przebiegiem ok. 185tys./ produkcja koniec 2009 roku

Gdy auto odpalę rano po całej nocy i chodzi na troszkę wyższych obrotach, drgania są całkowicie nie wyczuwalne.

Dopiero po zejściu na dół zaczyna całe auto wibrować, nie są to jakieś mega wibracje. widać drgania na drążku zmiany biegów.

(jak otworzę maskę to też widać że silnik drży)

Zauważyłem ostatnio, że drgania są bardzo wyczuwalne przy przytrzymaniu silnika na okolo 1100 obrotów.

Na biegu jałowym jak dodam gazu przykładowo na 3500 obrotów i puszczę wskazówka obrotomierza zwalnia lekko przy tych 1100 obrotów.

Dodam ze podczas jazdy nie ma mowy o żadnych wibracjach/trzęsieniach.

Zacznę od tego, że 3 miesiące po zakupie po jednym wyścigu padło sprzęgło i dwumas.

Wymieniłem wszystko na oryginalne.

Doczytałem ze dwumas może być powodem wibracji lecz po wymianie, nic się nie zmieniło.

Wymieniliśmy świece, wszystkie cewki, odme silinka, mechanik wyczyścił nagar na zaworach, sprawdzili pompy paliwowe, po podłączeniu do komputera i sprawdzeniu pracy silnika nie ma nic nie pokojącego.

Obejrzał poduszki silnika, które mówi że są suche i nie wyglądają żeby było coś nie tak,

Co sądzicie koledzy.

Z góry dziękuję za pomoc

Siemka. Kolego i jak doszedłeś od czego te wibracje

Opublikowano

mam to samo poradziłeś sobie z tym

Opublikowano

ja bym sprawdził wtryski, ew. zalał jakiś dobry środek do ich czyszczenia

nie miałem z tym problemów, tylko doradzam

Opublikowano

Chetnie też dowiem się co to może być bo mam podobnie. Po nocy chwilę telepie silnikiem ale gdy coś pochodzi lepiej i zanika jak zejdzie z ssania. Ale silnik 3.2fsi. Raz zalalem środek archoil pmax i cały zbiornik chodziło elegancko więc podejrzenia są na wtryski niestety silnik z bezpośrednim może mieć to wpływ nagary itp czyszczenie zaworów nie wyczysci komory 

Opublikowano (edytowane)

Miałem podobnie, winna okazała się poduszka pod silnikiem

Edytowane przez SynKopa
Opublikowano

ja mam co prawda 2.0 tfsi ale problem mam ten sam :) wszystko juz sprawdzane i powymieniane na nowe i dalej drzy. wku*** strasznie. ogolnie ja juz sie chyba poddaje bo mozna tak pol auta wymienic i ch**.

ogolnie ja jeszcze sprawdze sprzegielko alternatora bo cos tam lekko slychac i to tez powoduje drgania , ktore sie przenosza na napinacz caly pasek no i wal korbowy - zobaczymy czy to pomoze.

ew. za luzny napinacz lancucha.

poduchy mam nowe x4. a drgania tylko na biegu jalowym :) btw czytalem na forach zagr. ze problem znany i lubiany. maskara. czasami to mi sie wydaje, ze seicento mialo lepsza kulture pracy niz te tfsi...

Opublikowano

Czołem

Udało Ci się to ogarnąć? Co jest/było powodem 

Opublikowano
53 minuty temu, Karl93 napisał:

Czołem

Udało Ci się to ogarnąć? Co jest/było powodem 

mam to samo, juz dawno przestałem sie tym przejmowac

Opublikowano
4 godziny temu, Dev napisał:

mam to samo, juz dawno przestałem sie tym przejmowac

Aż nie możliwe, że nikt temu nie podołał :o

najgorsze jest to zawibrowanie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania

 

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, Dev napisał:

mam to samo, juz dawno przestałem sie tym przejmowac

Dev,Napisz do mnie na priv, ja nie mogę 

Edytowane przez Karl93
Opublikowano
20 minut temu, Karl93 napisał:

Dev,Napisz do mnie na priv, ja nie mogę 

Nie mam pw

Nr do mnie masz w podpisie

Opublikowano
8 minut temu, Dev napisał:

Nie mam pw

Nr do mnie masz w podpisie

Nie mogę namierzyc tego numeru, nie widzę podpisu, może podać? Dzięki z gory

Opublikowano
2 minuty temu, Karl93 napisał:

Nie mogę namierzyc tego numeru, nie widzę podpisu, może podać? Dzięki z gory

693456699

Opublikowano

Nie wiem, czy to co napiszę Ci pomoże, tym bardziej, że dotyczy innego samochodu, ale pewnie nie zaszkodzi sprawdzić. 

Miałem niedawno podobną sytuację w drugim samochodzie ( A3 3.2). Na jałowym chodził nierówno. Winnym okazał się ... akumulator. Co ciekawe, normalnie zapalał, było ładowanie,  jedynym dodatkowym objawem było lekkie pulsowanie oświetlenia wnętrza i losowe gaśnięcie podświetlenia... drzwi. Natomiast jeżeli chodzi o silnik to ... właśnie tak dziwnie wibrował, jakby wypadały zapłony, ale bez błędów w kompie. 

I nawet jak akumulator naładowałem prostownikiem było dokładnie tak samo. Jeśli masz jakiś interfejs może zrób sobie wykres napięcia w instalacji w zależności od obrotów, sprawdź co się dzieje bo to jak się okazuje rzutuje czasami na rzeczy, których kompletnie byśmy się nie spodziewali. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...