Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Czy jest jakieś zagrożenie jeżdząc bez gazu w obiegu ?


Pawlo 2004

Rekomendowane odpowiedzi

Siema!

Pytanie dokładnie takie jak w temacie :)

Pytam bo ja na tą chwile nie mam gazu w obiegu klimatyzacji i słyszałem opinie, że moge tak zakatować sprężarke klimatyzacji jeżdząc bez gazu.

Tak więc jak to jest koledzy. Prosze o wasze zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie ma czynnika chłodzącego w układzie sprężarka się nawet nie włączy. Nie ma wiec opcji, że popsujesz od tego sprężarkę. Steruje tym zawór wysokiego/niskiego cisnienia (nie pamietam który). Gorzej gdybyś miał czynnik w układzie, ale zużyty olej - wtedy możesz rzeczywiscie uszkodzić spreżarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy (w Octavii) nie tyle nie miał gazu co było go za mało - i sprężarka siadła - czy od tego, nie wiem, ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zagrożenie, wielokrotnie było opisywane 'dlaczego'

Jesli z jakiegoś powodu nie możesz naładować, nie załączaj w ogóle klimy.

Ale chyba prościej wydać tę 100 na czynnik, przedtem sprawdź szczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma czynnika w układzie, sprężarka sie nie załączy. A jeżeli masz nawet szczelny układ i nie będziesz używał klimy przez dłuższy czas, to może się rozszczelnić. Uzupełnienie czynnika jest sporo tańsze niż późniejsza naprawa. Mój znajomy w nowym vw jetta nie używał klimy w czasie zimy i na wiosnę już jej nie odpalił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 sprężarka pracuje cały czas, nie ma rozpinanego sprzęgiełka i przy pustym układzie szybko sie zatrze.

No właśnie tak też słyszałem ze w B6 spręzarka pracuje cały czas, Mam pęknętą tą aluminiową rurke która wchodzi do osuszacza i musze ją gdzieś kupić a na Allegro nie moge znaleźć :confused4:

Moze mi ktoś podać nr katalogowy tych rurek bo chyba jest różnica pomiędzy np 2.5TDI a 1.9TDI. Niechciałbym kupić złej a ETKI nie posiadam :(

PS. Skąd moge wyrwać ETKE tak przy okazji :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz jakiś schemat tych rurek? bo są tam 2 które wchodzą do osuszacza, ja potrzebuje ta cieńszą. Chyba ze obydwie mają taki sam nr.

Niwe mam zamiaru ich kupić w ASO ale chce mieć nr zeby na allegro ktoś mi nie wciśnął od np. B5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr 10 kolego.

Na samym dole przy osuszaczu jest złamana, albo dam ją do pospawania, są magicy którzy spawają aluminium i wtedy kosztowałoby mnie to jakieś 30zł za naprawe albo kupić na Allegro koszt jakieś 150-200zł.

Chyba zaryzykuje i dam do pospawania, tak bede mniej stratny :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak cena całekiem miła :>

A jest jakaś różnica w tych rurkach między benzyniakiem a dieslem lub między 1.9 a 2.5TDI??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy w nowym vw jetta nie używał klimy w czasie zimy i na wiosnę już jej nie odpalił...

hmmm a np w starszych modelach do '99 w zimie klima sie nie załacza, a na wiosne działa jak nalezy :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dwojga złego lepszy pusty ale szczelny układ, niż jeżdżenie z rozszczelnionym, łapiącym wilgoć z powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...