Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odma - co i jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja po wyminie turbiny na hybryde, założeniu centralnego IC i wyczyszczeniu odmy i syfu który byl w rurze która wchodzi do tipa założyłem taki ło Oil Catch :) jak się to będzie sprawdzać nie wiem ale mam nadzieję że nie będzie dziadostwa w turbinie i IC. Mogłem założyć filtrek na odme a w tipie zaślepic ale nie wiem czy tak można?? 

IMG_20200104_212433-1024x1365.jpg

Opublikowano

Witam podepne się do tematu, u mnie silnik cały na nowo poskładany wszystko co się dało nowe ale zaworek był stary , i robiło mi się masło założyłem nowy i odma i Odma wszystko już jest nowe co się tylko dało węże itp itd wszystko jest nowe, żona robi 30km dziennie i mam też masło w odmie i co dziwne to to masło nie wydobywa się z pod pokrywy zaworowej tylko z przewodu odpowietrzającego skrzynie korbową, olej wcześniej liqui moli 10w60 z racji iż motor zakuty i zrobione trochę koni, odmę mam podpiętą do tipa nie mam eżera czy jakoś tak to się nazywa. Ma ktoś jakiś pomysł ??

IMG_20200207_211039.jpg

IMG_20200207_210957.jpg

IMG_20200112_184446.jpg

Opublikowano (edytowane)

Jak znajdę fotki to pokaże Ci jak to zrobiłem u siebie. Ogólnie jak byś nie czyscil tej odmy i tak syf idzie do tipa i na turbo. Skrapla sie woda w tej metalowej rurce przy silniku miesza się z syfem i pięknie to wciąga turbo. Myślałem żeby zaślepic w tip ten otwór i odme puścić przez taki filterek ale podobno w tych silnikach ma być odma podłączona bo cos tam by nie grało. Ja założyłem taki separator odmy i jest oki. Kiedyś jak będzie cieplej wymienie tylko te przewody na lepsze. 

IMG_20200207_100914-1728x2304.jpg

IMG_20200207_101327-1296x1728.jpg

Edytowane przez Mariox37
Opublikowano

Jak odłączyć odmę od układu, żeby wykluczyć, że to odma jest winowajcą kopcenia auta? 


Ostatnio wziąłem się za wyczyszczenie odmy, szczególnie ze względu na dużą ilość syfu w rurce nr 9 (06b103213g)
Przy okazji wymieniłem też zaworek nr 6 (035103245g), tak na wszelki wypadek.
Dałbym sobie rękę uciąć, że auto wcześniej nie kopciło, ale w sumie 100% pewności nie mam bo auto od długiego czasu stało nie jeżdżone
Dym co prawda jest nie wielki i pojawia się na chwile po prze gazowaniu silnika (testowałem tylko na ciepłym), po chwili stania na wolnych obrotach dym znika. 
Filmik pokazujący dym:

 

Ostatni raz kiedy gazowałem trochę auto na postoju to gdy odpowietrzałem układ chłodzenia po wymianie rozrządu (chciałem go szybciej nagrzać, żeby włączyły się wentylatory) i jestem na 99% pewny, że wtedy auto nie kopciło.
Do tego natrafiłem na taki wątek na innym forum:

Cytat

Witam, wiem że odgrzewam starego kotleta ale szukając odpowiedzi w sprawie dymienia na niebiesko w 1.8T trafiłem na ten temat i chciałem coś dopisać.
Moje auto również dymiło na niebiesko oraz paliło ok 2litry oleju na 6tyś (filmik poniżej) i byłem wkurzony że będe musiał wymieniać turbinę lub robić głowicę.
http://youtu.be/OxooTvVif7A
Byłem na hamowni i auto po wymianie DV oraz N75 (brak katalizatora) uzyskało 176.1KM i 259.2Nm (fabrycznie AJL ma 179KM i 235Nm) i dymiło na rolkach podobnie jak auto kolegi strikerbest.
2013f.jpg

Wynikało z tego że silnik jest w dobrej kondycji, tylko dlaczego dymi? Rozkręciłem rurę od IC z której poleciało trochę wodnistego czarnego oleju (jak wodniste opary z odmy) jednak cały komplet odpowietrzający skrzynie korbową mam nowy oprócz jednego zaworu który wchodzi w wąż między turbinę a filtr powietrza.

92nh.jpg

Więc go odłączyłem a rurę odpowietrzającą połączyłem z przewodem gumowym a końcówkę włożyłem do puszki po piwie wink.gif (wejscie do węża od turbiny zaślepiłem)
acbv.jpg
Jeżdziłem tak przez ok 2 tygodnie a dymienie zanikało aż praktycznie ustało, wyciągnąłem pyszkę po piwie (była sucha, bez oleju) i zamontowałem nowy zawór.
Moim zdaniem kiedy turbina ostro zasysała powietrze z filtra zawór od odpowietrzenia skrzyni korbowej nie zamykał się i wysysało opary z olejem ze skrzyni korbowej.
No i tyle, więc myślę że jest to tania i kolejna możliwość zdiagnozowania silnika.
Jedyne co mogę dodać od siebie to to że wszystkie zawory w 1.8T które są od nowości trzeba wymieniać, zaczynając od DV przez N75 a kończąc na tym zaworze który nawet nie wiem jak nazwać heh. Pzdr.



Dlatego myślałem czy nie odłączyć odmy z układu, ale nie jestem pewny na 100% jak to zrobić - wystarczy wyjąć króciec nr 36 (06B133989A) z rury przy filtrze powietrza, dziurę w dolocie zaślepić, a odme puścić gdzieś wężykiem do słoika/na glebe? 
A może po uszczelnieniu układu wyszły niedomagania innego zaworka? Ezektora?
Czekam na jakieś sugestie 
 

Opublikowano

Sprawdź separator odmy. Masz jeszcze kata?

Opublikowano

@przem8 pełna seria

Mówisz o tym czarnym "grzybku"? Jak go sprawdzić? 

Opublikowano
3 godziny temu, sebool12 napisał:

Mówisz o tym czarnym "grzybku"? Jak go sprawdzić? 

Tak. Jak zatkasz króciec z jednej strony, obojętnie który, to wciągając powietrze przez drugi membrana ma zamykać przepływ. Musisz słyszeć jak pracuje zaciągając powietrze. Jesli nic się nie dzieje to jest niesprawny.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam, zamierzam się przybrać, do wymiany, czyszczenia odmy w 1,8t (AMB - czytałem, że coś się różni, ale chyba wszystko pasuje od BFB) w A4 B6.
Tak więc dobrze, by było gdyby ktoś opisał wszystko, co wymienić, na co zwracać uwagę i jakie mogą być problemy.
Czy trzeba wyciągać całą odmę, czy można zostawić tą rurkę od separatora w dół ??

Tak więc od góry należy rozkręcić separator. Po stronie turbiny wszystko wygląda prosto i jest łatwy dostęp, czy z tej strony trzeba coś wymieniać, czy wystarczy zobaczyć, czy jest czysto ?? Po drugiej stronie sprawa wygląda nieco gorzej. Wyczytałem, że trzeba zdemontować przepustnicę z rurą, oraz bagnet oleju (tego nie wiem jak zrobić), później nie wiem jak zdemontować kolanko z silnika, czy one siedzi na wcisk, czy jakoś jest przymocowane, w którym miejscu trzeba rozłączyć trójnik od strony zaworu odpowietrzającego ?? Dalej nasuwa się pytanie, czy to rurkę pionową należy tylko odkręcić, czy trzeba ją wyciągać ze wszystkim, wyżej trójnik należy wyjmować z pokrywy zaworów (jak tak, to czy jest on tylko wciskany?? ).  Zapewne trzeba wszystko wyciągać, ale jak to porozpinać, żeby było łatwiej. 

Dodam, że nie mam masła na bagnecie, ale odma jest zapocona przy kolanku dolnym i na separatorze u góry, rurki raczej są całe, więc tutaj nasuwa się pytanie, co należy wymienić, a co wyczyścić. Pewnie najlepiej wsadzać części oryginalne. Tak więc do wymiany jest separator , zawór odpowietrzający 035103245G, pewnie kolanko dolne również trzeba wymienić (nie wiem czy oringi są w zestawie), dodatkowo kilka nowych opasek się przyda, ale czy warto wymieniać coś jeszcze ?? czy coś jest podatne na uszkodzenia podczas demontażu ??

Nie wiem czy napisałem wszystko, może ktoś dokładniej to rozwinie. z góry dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano
W dniu 28.10.2020 o 17:37, k830713 napisał:

Witam, zamierzam się przybrać, do wymiany, czyszczenia odmy w 1,8t (AMB - czytałem, że coś się różni, ale chyba wszystko pasuje od BFB) w A4 B6.
Tak więc dobrze, by było gdyby ktoś opisał wszystko, co wymienić, na co zwracać uwagę i jakie mogą być problemy.
Czy trzeba wyciągać całą odmę, czy można zostawić tą rurkę od separatora w dół ??

Tak więc od góry należy rozkręcić separator. Po stronie turbiny wszystko wygląda prosto i jest łatwy dostęp, czy z tej strony trzeba coś wymieniać, czy wystarczy zobaczyć, czy jest czysto ?? Po drugiej stronie sprawa wygląda nieco gorzej. Wyczytałem, że trzeba zdemontować przepustnicę z rurą, oraz bagnet oleju (tego nie wiem jak zrobić), później nie wiem jak zdemontować kolanko z silnika, czy one siedzi na wcisk, czy jakoś jest przymocowane, w którym miejscu trzeba rozłączyć trójnik od strony zaworu odpowietrzającego ?? Dalej nasuwa się pytanie, czy to rurkę pionową należy tylko odkręcić, czy trzeba ją wyciągać ze wszystkim, wyżej trójnik należy wyjmować z pokrywy zaworów (jak tak, to czy jest on tylko wciskany?? ).  Zapewne trzeba wszystko wyciągać, ale jak to porozpinać, żeby było łatwiej. 

Dodam, że nie mam masła na bagnecie, ale odma jest zapocona przy kolanku dolnym i na separatorze u góry, rurki raczej są całe, więc tutaj nasuwa się pytanie, co należy wymienić, a co wyczyścić. Pewnie najlepiej wsadzać części oryginalne. Tak więc do wymiany jest separator , zawór odpowietrzający 035103245G, pewnie kolanko dolne również trzeba wymienić (nie wiem czy oringi są w zestawie), dodatkowo kilka nowych opasek się przyda, ale czy warto wymieniać coś jeszcze ?? czy coś jest podatne na uszkodzenia podczas demontażu ??

Nie wiem czy napisałem wszystko, może ktoś dokładniej to rozwinie. z góry dzięki za odpowiedzi.

Hmm, no wymieniasz to co będzie uszkodzone w sumie ? kolanko siedzi na wcisk, wystarczy wysunąć wsuwkę i przy wyjmowania uważaj bo jest tam ala podkładka która może być w ciężkim stanie. Trójnik do pokrywy jest nałożony i skręcony opaską jedynie, trojnik w którym jest zaworek również wyjmij cały czyli 3 opaski i sprawdź zaworek czy sprawny no i trojnik czy nie dziurawy(u mnie był). No w sumie to jeśli masz czas to najlepiej rozbierz cały układ a najwygodniej, wręcz przyjemnie, robi się to po zdjęciu kolektora, gdzie przy okazji możesz sobie posprawdzać podciśnienia ?? (mówię na podstawie bfb, mam nadzieje układy się nie różnią)

BC4BCA90-EFB5-4260-8A89-849526A00CBC.png

Opublikowano

Witam , zauwazylem w swoim 1.8T a4 b5 że nie mam zaworka odmy tylko goły wąż włożony w trójnik czy ktoś może mi powiedzieć czy ma on jakieś znaczenie? Chodzi o Zaworek na zdjęciu pod nr 6

odma.png.5d766f4da148813fd581ee8c0e22e1af.png

Opublikowano

Demontowales czy na oko stwierdziles że nie ma zaworka? Zaworek jest w trojniku i go nie widać. Ten zaworek ma bardzo duże znaczenie. 

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Demontowales czy na oko stwierdziles że nie ma zaworka? Zaworek jest w trojniku i go nie widać. Ten zaworek ma bardzo duże znaczenie. 

przem8 dzięki za szybką odpowiedź.

Wymieniałem ezektor i tak od niego przy okazji zabralem się do czyszczenia wężyków i zauwazylem ze ktoś w Niemczech zrobił taki zabieg że w trójnik włożył plastikowa rurkę później nieoryg wężyk który od niego idzie do ezektora i patrząc po schemacie odmy widzę że tam powinien być taki zaworek i go nie ma i stąd pytanie czy zrobić to na ori czy zostawić i jakie są skutki uboczne że go nie ma.

Opublikowano (edytowane)

Musi być ten zaworek i to tylko ori. Bez niego nieprawidłowo działa odma, mogą być problemy z doładowaniem, wolnymi obrotami itp. Uszkodzony zaworek robi problemy to nie mam pojęcia jak to jeździ bez.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Jezdzi dobrze ma moc i rowno pracuje , tyle że mam problem tego typu że padł mi silnik 4ty cyl 2bar a 3ci 6bar kompresja i bardzo kopcił np. Jak auto rozgrzane chodzilo na jalowym puszczała bąka niebieskiego i jak schodziła z obrotów,  wymieniłem silnik kompresja super moc jest tylko kopcenie nie ustało i tak myślę czy to nie jest wina odmy , dodam że silnik który włożyłem testowałem chodził dobre 3h i nie było żadnych objawów dymienia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...