ppatryk Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 (edytowane) Spis treści Wstęp Wyposażenie Fotografie Sezon 2015 Sezon 2016 Sezon 2017 Sezon 2018, 2019 Sezon 2020 Wishlist/To do list Poradniki/Manuale Cześć! Chciałbym Wam przedstawić moje Audi A4 B5 wyprodukowane w Ingolstadt w 1996 roku. Auto zostało znalezione i kupione w Niemczech w wakacje 2015 roku i przywiezione w lipcu przeze mnie do Polski. Autko ma silnik 1.8 125KM ADR (nie montowałem gazu jak wielu w tych silnikach). Przebieg przy zakupie wynosił ~166 tys. obecnie autko posiada przebieg ~179tys. (dane z 16.01.2017r.) 200 tys. (dane z 14.04.2020). Od razu po sprowadzeniu go do kraju został wymieniony rozrząd, pompa wody, filtr powietrza, oleju, paliwa, olej, termostat, płyn chłodniczy wraz z czyszczeniem układu. Takie podstawowe rzeczy, aby auto mogło spokojnie rozpocząć jazdę przez najbliższe tysiące. Nie jest to wypchana locha, ale stan jak z 1996 roku, a wyposażenie zawsze można dołożyć, co oczywiście jest w planach. Nie dzieje się tutaj tyle, nie lecą grube mody jak u niektórych, ale wszystko w swoim czasie. ?Wyposażenie - bieda/podstawowe, ale mam nadzieję, że z czasem uda mi się to zmienić. A oto one: Elektryczne lusterka Elektryczne szyby przód 2x poduszki powietrzne przód Climatronic ABS Centralny zamek 6 głośników Nokia Wyposażenie wg. kodów na wlepce w bagażniku: Wyposażenie wg. kodów na wlepce: X0A = program sprzedaży w Niemczech B0A = zestaw komponentów bez wymagań co do warunków terenowych C0V = stalowe koła 6J x 15, odsadzenie 45 (pięć otworów) G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przełożenia sport.) H6S = opony 195/65 R 15 V J1P = akumulator 220A (44 Ah) M51 = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa (92KW 1,8) 20V Q1A = standardowe przednie fotele 1AC = system antypoślizgowy (ABS) 1G2 = Koło zapasowe normalne (zamiast dojazdówki) (stalowe) 2PG = kierownica wyłożona pianką, 4-ramienna 6TB = Lusterko zew.(konwex),el.regulowane prawo kzl 6UA = Lusterko zew. plaskie,el.regul. lewo kzl T5Z = komponenty, dla bazowego silnika, część 058.B 3S0 = bez relingow i uchwytow dachowych 4UE = airbag kierowcy i pasażera z przodu OG1 = drążek zmiany biegów 8AD = radio "gamma" 8GD = 90-amperowy alternator 8RN = 8 aktywnych głośników 1LH = hamulce tarczowe z przodu 3FA = brak szyberdachu W planach od początku było bardzo dużo, ale przez długi czas mój status społeczny jako student na to nie pozwalał i pozostawało to wszystko jedynie w sferze marzeń. Obecnie sprawy mają się znacznie lepiej, a kwarantanna w tym wszystkim pomaga. Przez te kilka lat udało mi się kupić kilka rzeczy, ale nie wszystkie udało mi się zamontować, a wiele jest jeszcze do kupienia.Wishlist/To do list: Wyposażenie wg. kodów na wlepce: Podświetlenie nóg we wnętrzu przód oraz tył po otworzeniu drzwi oraz na tyle podświetlenie nóg na stałe jak w A6 C7 - to już zostało jakiś czas temu wykonane, aczkolwiek muszę przerobić instalację na ładniejszą i powycinać w siedzeniach miejsca na lampki, ponieważ tamto rozwiązanie, które wykonałem opierało się na taśmie dwustronnej, przez co szybko umarło, ale udało mi się osiągnąć zamierzony efekt. Oświetlenie stałe, które emitowało ok. 30% mocy światła nie rażące podczas jazdy, a po otworzeniu drzwi 100%. Mam gdzieś poradnik w fazie "work in progress" na pewno go odświeżę jak będę poprawiał, aby podzielić się tym z Wami. Oświetlenie boczków: podłoga + pozycja z lifta - boczki już leżą i czekają Pełny FIS - zamontowane Czteroramienna kierownica #polift - zamontowane Wymiana tunelu i konsoli środkowej wraz z climatroniciem #polift - leży i czeka na montaż Tylne boczki z głośnikami - leżą i czekają na montaż, ale są pod elektryczne szyby, więc muszę połączyć temat z szybami Elektryczne szyby tył Podświetlenie klamek wewnątrz z A6 C5 Podświetlenie dekorów jak w A6 C7 Podświetlenie klamek z zewnątrz (Jedynie przy zmianie na scyzoryk) Podgrzewane lusterka Dodatkowe gniazdo zapalniczki w schowku i bagażniku Środkowe światełko w podsufitce oświetlające tylną kanapę #polift Diody w podsufitce podświetlające wnętrze w nocy (jak w BMW e60) Podświetlane kratki nawiewu #polift - zamontowane (stworzyłem poradnik) Tylne lampy LED DEPO Red Smoke lub II #polift - zamontowane LED DEPO Red Smoke, ale będzie ich hybryda z II liftem Lusterka w kolorze nadwozia z prawym angielskim - zamontowane Przednie lampy #polift - wraz z adaptacją na bixenon. Leżą w piwnicy całe lampy z A6 C7 na bixie do przeszczepu. Obniżenie auta - 1BE, kit lub jakiś gwint Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia Przedni zderzak z halogenami #polift lub S4 Komplet kluczy w scyzoryku stworzony na podstawie tematu na forum - na razie został dołożony sterownik centralnego zamka Zmiana foteli na jakieś z lepszym trzymaniem bocznym i ogrzewaniem Montaż EDS Zmiana Felg na felgi z A3 8V - 8V0601025AE Stworzenie jakiegoś Car Audio Przyciemnienie tylnych szyb Tłumik dwururka Czujniki parkowania tył Sezon 2015 Sezon 2015 Dzień, w którym pierwszy raz zobaczyłem autko na żywo. (Traben-Trarbach, Niemcy: 12.07.2015): Niedługo po kupnie samochodu (Wrocław: 06.08.2015): Myjnia (Wrocław: 20.09.2015): Sezon 2016 Sezon 2016 Myjnia (Wrocław: 23.09.2016): (to niebieskie światło to postojówki ;P) Przebieg (Wrocław: 11.10.2016): Wymiana żarówek podświetlenia tablicy na zwykłe LED ze sklepu (Wrocław: 18.12.2016):(niedługo później dostały wody i przestały śmigać) Montaż lamp (Wrocław: 29.12.2016 - 01.01.2017): Lampy już od dwóch dni na samochodzie, ale dopiero wczoraj przyszła mi folia do przyciemnienia. Rzucam kilka fotek z przed i po, jutro zaktualizuję i dorzucę jeszcze zdjęcie zrobione w dzień z przyciemnionym paskiem. Sezon 2017 Sezon 2017 Montaż lamp (Wrocław: 29.12.2016 - 01.01.2017): Lampy już od dwóch dni na samochodzie, ale dopiero wczoraj przyszła mi folia do przyciemnienia. Rzucam kilka fotek z przed i po, jutro zaktualizuję i dorzucę jeszcze zdjęcie zrobione w dzień z przyciemnionym paskiem. Przebieg (Wrocław: 6.01.2017): Montaż kratek poliftowych (Wrocław: 13.01.2017): Montaż i tworzenie lampek LED na rejestrację (Wrocław: 23.01.2017): Sezon 2018, 2019 Sezon 2018, 2019 Niestety przez te dwa lata nic poza bieżącymi sprawami w audi się nie zmieniło. W dodatku prawie cały 2019 rok i część 2020 stała ze względu na mój wyjazd za granicę. Sezon 2020 Sezon 2020 Sezon niestety rozpoczął się u mnie dość późno ze względu na moją delegację, ale pewnie znów bym się za nic prędko nie zabrał gdyby nie kwarantanna. Kilka fotek podczas przejażdżki po mieście (30.04.2020): Zmiana kostki stacyjki, montaż poliftowej kierownicy i full FIS Moje tutoriale/manuale/DIY: A4 B5 Montaż podświetlanych kratek poliftowych do przedlifta A4 B5 WIP Montaż licznika VDO z FIS z przedlifta do przedlifta bez FIS A4 B5 WIP Zmiana kierownicy z przedliftowej na poliftową A4 B5 WIP Wymiana kostki stacyjki w przedlifcie Edytowane 2 Maja 2020 przez ppatryk
Randor Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 (edytowane) Audi muszę pochwalić za spalanie w trasie: <6l/100KM przy prędkości ok. 100 km/h oraz 7,5l/100KM przy 160-170 km/h Te spalanie to według komputera czy sprawdzałeś? Mi to raczej wygląda na spalanie 1.9 tdi. Moja łyka ok 7-7.5 przy 100 i ok 10-11l przy tych 160. Motor mam zdrowy i osprzęt sprawny, olej 5w40 LM. Wątpię żeby różnice w avant/sedan były tak duże. Fakt, że jeżdżę na 205/50 r17 ale na seryjnych 15 było praktycznie tyle samo +- 0.5l. Co do przebiegu to wszystko jest możliwe. Sam swoim struclem robię maksymalnie 8-9 tyś rocznie, a w rodzinie mam w124 89r który był kupiony bodaj jako 4 latek. W tej chwili ma coś ok 320 tyś nalatane. Żeby było śmieszniej silnik to 3.0d czyli raczej maszynka do latania w trasy. Buda już się rozchodzi ale przebieg autentyczny bo wiem ile auto jeździ. Wiem, że to przykłady bardzo rzadkie ale można trafić takie auto (i kto wie może ta srebrna strzała to jeden z nich:)). Tak czy inaczej bardzo ładna audiczka. Sam chciałbym mieć budę w takim stanie (bynajmniej z wyglądu i na zdjęciach). Edytowane 25 Grudnia 2016 przez Randor
ppatryk Opublikowano 25 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2016 (edytowane) Audi muszę pochwalić za spalanie w trasie: <6l/100KM przy prędkości ok. 100 km/h oraz 7,5l/100KM przy 160-170 km/hTe spalanie to według komputera czy sprawdzałeś? Mi to raczej wygląda na spalanie 1.9 tdi. Moja łyka ok 7-7.5 przy 100 i ok 10-11l przy tych 160. Motor mam zdrowy i osprzęt sprawny, olej 5w40 LM. Wątpię żeby różnice w avant/sedan były tak duże. Fakt, że jeżdżę na 205/50 r17 ale na seryjnych 15 było praktycznie tyle samo +- 0.5l.Co do przebiegu to wszystko jest możliwe. Sam swoim struclem robię maksymalnie 8-9 tyś rocznie, a w rodzinie mam w124 89r który był kupiony bodaj jako 4 latek. W tej chwili ma coś ok 320 tyś nalatane. Żeby było śmieszniej silnik to 3.0d czyli raczej maszynka do latania w trasy. Buda już się rozchodzi ale przebieg autentyczny bo wiem ile auto jeździ. Wiem, że to przykłady bardzo rzadkie ale można trafić takie auto (i kto wie może ta srebrna strzała to jeden z nich:)). Tak czy inaczej bardzo ładna audiczka. Sam chciałbym mieć budę w takim stanie (bynajmniej z wyglądu i na zdjęciach). Wiesz może dlatego, że jechałem na pusto. Brak bagażu i zawsze tylko z jednym pasażerem. Olej u mnie to 5w30 Mobil, akurat po świętach bd musiał wymienić. Edytowane 25 Grudnia 2016 przez ppatryk
ppatryk Opublikowano 25 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2016 5w40 motul albo lm Taki teraz będę zalewał. Zmieniać lepkość? Na takim jeździł do tej pory, zatem taki też został poprzednio zalany.
Randor Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) LM 5w40 to jeden z najlepszych olei i 100% syntetyk a nie ściema. Ja przy następnej wymianę spróbuje czegoś nowego. Albo wejdę w Xado 0w40 albo Millersa 5w50. Muszę to jeszcze dokładnie przemyśleć ale z racji tego, że jeżdżę przede wszystkim po mieście i często na niedogrzanym aucie wybiorę raczej pierwszą opcje. Obie firmy to absolutny top wśród olei. 5w30 do ADR, AEB itp to raczej mało odpowiedni olej (choć lepszy niż 10w40). Pomijam już fakt, że mobil to straszna kupa tak jak castrol. Tak z ciekawości. Ile pali Ci to auto w cyklu miejskim? U mnie zaczęły się jakieś jaja i potrafi spalić 15-16l przy normalnej jeździe. Moja 80 B4 2.8 quattro mniej łyka. Paranoja jakaś. Edytowane 26 Grudnia 2016 przez Randor
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Albo wejdę w Xado 0w40 albo Millersa 5w50 W jakim celu ta zmiana? To oleje do wysilonych silników, adr z pewnością taki nie jest. U mnie zaczęły się jakieś jaja i potrafi spalić 15-16l przy normalnej jeździe To zapni vaga bo spalanie powinno osylowac w 10litrach pb w cyklu miejskim. Edytowane 26 Grudnia 2016 przez uszol
ppatryk Opublikowano 26 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) W dniu 26.12.2016 o 12:48, Randor napisał: LM 5w40 to jeden z najlepszych olei i 100% syntetyk a nie ściema. Ja przy następnej wymianę spróbuje czegoś nowego. Albo wejdę w Xado 0w40 albo Millersa 5w50. Muszę to jeszcze dokładnie przemyśleć ale z racji tego, że jeżdżę przede wszystkim po mieście i często na niedogrzanym aucie wybiorę raczej pierwszą opcje. Obie firmy to absolutny top wśród olei. 5w30 do ADR, AEB itp to raczej mało odpowiedni olej (choć lepszy niż 10w40). Pomijam już fakt, że mobil to straszna kupa tak jak castrol. Tak z ciekawości. Ile pali Ci to auto w cyklu miejskim? U mnie zaczęły się jakieś jaja i potrafi spalić 15-16l przy normalnej jeździe. Moja 80 B4 2.8 quattro mniej łyka. Paranoja jakaś. No jeśli chodzi o miasto to jest masakra. Potrafi nawet dojść do 12l/100km przy normalnej jeździe. Poprzednia wymiana oleju była przy rozrządzie zatem mechanik zalał to samo co było wcześniej czyli 5w30 no i wybierając producenta nie wiem czym się kierował. Teraz wejdzie tylko jakiś LM lub coś podobnej półki. W dniu 26.12.2016 o 13:16, uszol napisał: W dniu 26.12.2016 o 12:48, Randor napisał: Albo wejdę w Xado 0w40 albo Millersa 5w50 W jakim celu ta zmiana? To oleje do wysilonych silników, adr z pewnością taki nie jest. W dniu 26.12.2016 o 12:48, Randor napisał: U mnie zaczęły się jakieś jaja i potrafi spalić 15-16l przy normalnej jeździe To zapni vaga bo spalanie powinno osylowac w 10litrach pb w cyklu miejskim. Ja dziś mam zamiar podłączyć u siebie. Edytowane 14 Kwietnia 2020 przez ppatryk
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Potrafi nawet dojść do 12l/100km przy normalnej jeździe Takie spalanie ciężko osiągnąć przy butowaniu do odciny na każdym biegu non toper - testowałem Coś masz yebnięte. No chyba, że adry bez klapek w kolektorze tak łykają. @Ppatryk Nim zalejesz 5w40 zapodaj płukanke, zrzuć miskę, wyczyść smoka bo zajedziesz pompe oleju. Przy okazji też warto sprawdzić czy pompa nie jest porysowana dwie dodatkowe m10 Edytowane 26 Grudnia 2016 przez uszol
Randor Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Albo wejdę w Xado 0w40 albo Millersa 5w50 W jakim celu ta zmiana? To oleje do wysilonych silników, adr z pewnością taki nie jest. O ile 5w50 to faktycznie olej już do jakiegoś 1.8t po małych modach to 0w40 jest ponoć bdb do zwykłego dupowozu, szczególnie zimą. Poza tym mam dobre dojście do olei xado. Myślę, że nawet 5w50 w zwykłym aucie jak ktoś lubi sobie latem poupalać nie zaszkodzi i nie spisze się gorzej od takiego 5w40. U mnie zaczęły się jakieś jaja i potrafi spalić 15-16l przy normalnej jeździe To zapni vaga bo spalanie powinno osylowac w 10litrach pb w cyklu miejskim. Vag podpinany na bieżąco i zero błędów. 10l w cyklu mieszanym jest ponoć osiągalne ale nie w miejskim. Z tego co wyczytałem te motory palą dość mało w trasie ale po mieście jest tragedia i 11-12 to norma przy spokojnej jeździe. Co do butowania to myślę, że bez problemu można dojść nawet do 20l. Co do płukani i zwalenia miski to również się pod tym podpisuje. Sam kupiłem auto zalane jakimś syfem 10w40 i motor miał od groma nagaru. Od razu zrobiłem płukankę i zalałem LM 5w40. Po 3 tyś znowu płukanka i nowy olej. Potem już normalnie. Miskę zwalałem mimo tego, że ciśnienie było ok. Jak się okazało 1/2 sitka w smoku już było zabite syfem. Wpisz sobie w google 1.8t oil sludge to zobaczysz co się dzieje z tymi motorami na kiepskich olejach. Edytowane 26 Grudnia 2016 przez Randor
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) 0w40 jest ponoć bdb do zwykłego dupowozu, Ponoć jak trzy razy zaklaskasz uszami, zapalisz światło w kuchni jednocześnie włączając mikrowele i nastawiając rosół w niedziele chwile po nieszporach to otworzy sie wyrywa w czasoprzestrzeni! 10l w cyklu mieszanym jest ponoć osiągalne ale nie w miejskim. Z tego co wyczytałem te motory palą dość mało w trasie ale po mieście jest tragedia i 11-12 to norma przy spokojnej jeździe. Co do butowania to myślę, że bez problemu można dojść nawet do 20l. Ty wyczytałeś, ja wiem. 20 litrów nie spali nawet lpg gdybys jebał go pod tesco na parkingu równą godzine albo i dwie. Edytowane 26 Grudnia 2016 przez uszol
Randor Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Wiem ile palą te auta bo mam z nimi styczność. Zejść poniżej 10l w cyklu mieszanym się nie da nawet jeżdżąc jak emeryt. 11-12l jeżdżąc po mieście to norma, a zimą może być nawet więcej. Tobie pali 12 przy butowaniu do odcięcia . Skończ pisać takie bzdury bo jeszcze ktoś w to uwierzy i zaraz będzie wysyp tematów typu "czemu mi tak dużo pali". Mam styczność z 3 ADR'ami i jednym ADP na co dzień. Wszystkie te auta potrafią spalić więcej niż zdrowe 1.8t przy spokojnej jeździe. Xado 0w40 nie jest pod żadnym względem gorszy od takiego LM 5w40 a przy minusowych temp sporo lepszy więc nie wiem o co Ci chodzi. Porównaj sobie karty produktów.
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 To naprawcie swoje adry albo nauczycie sie liczyć :-)
Randor Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Specjalnie dla Ciebie zwrócę specjalną uwagę na spalanie od dnia jutrzejszego:) Z liczeniem nikt nie ma problemów poza tym dwa z tych aut posiada full fis a z tego co wiem średnie spalanie ten komputer pokazuje "w miarę". Jeśli te silniki w wersji z klapkami w kolektorze faktycznie palą tak mało (w co nie wierze) to audi się bardzo mocno spisało to poprawiając. Swego czasu miałem 80 B4 z silnikiem 2.6 ABC. Są one znane z felernego plastikowego kolektora z klapkami. Z racji, że miałem z nimi problemy (dwie pękły i jakimś cudem znalazły się w komorze spalania) wymieniłem kolektor razem z komputerem na taki z końca produkcji (od 95r) który tych klapek był pozbawiony. W obu przypadkach różnicy w spalaniu nie było. Nie ma co tego ciągnąc bo nie od tego jest ten wątek raczej. EOT Co do B5 autora to kolego na glebę ją Do tego minimum 17.
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Kupowac 17 po to by za miesiąc sprzedać i szukać 17?
Randor Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Ne rozumiem co masz na myśli. Po co kupować 17 i je sprzedawać po to żeby kupić kolejne 17?
Randor Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Aha. No to już zależy od niego. Dlatego napisałem minimum 17. Ja zacząłem od 18 i po sezonie zmieniłem bo po moich drogach się nie dało po prostu. Pomijam już fakt, że na 225/40 auto nie miało siły jechać jak należy. Teraz na 205/50 i 17 z a8 auto skacze jak ping pong na gwincie po dziurach i nic się nie dzieje. Kwestia dróg i gustu.
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) 205/35/18 na 9j i lata tak samo jak na 195/65/15 6j... To czy masz efekt ping pong a zależy od gewinde, budżetowe tak maja. Edytowane 26 Grudnia 2016 przez uszol
Randor Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Nie rozumiesz o czym pisze. Nie chodzi mi o komfort tylko o to, ze jeszcze 17 nie załatwiłem a 18 ronala dwie przednie nadawały się do kowala po jednym sezonie. Nie powiesz mi chyba, że dla felgi i komfortu 205/35/18 = 205/50/17. Różnica w profilu kolosalna. Wiem jak zachowują się dobre gwinty i te budżetowe bo od kupna auta miałem z 8 modeli założonych. Zaczynałem od śmieci pokroju MTS czy FK AK (nie mylić z FK HighSport na wkąłdach Koni),a ostatnio miałem gwint AP i szybko zmieniłem go na Lowteca 9.1 bo było za miękko i przycierałem przy większym obniżeniu. Budą trzepie bo gwint jest sztywny i tak ma być. Różnice między 35 a 50 w profilu da się odczuć doraźnie po 10m. Edytowane 26 Grudnia 2016 przez Randor
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się