Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Przeładowanie 575, uwalony przepływomierz (?) - prośba o analizę logów


marecki_78

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

dopiero zaczynam moją przygodę z logami więc proszę o wyrozumiałość. Poniżej opis problemów jakie ma mój kolega.

Błedy:

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

po skasowaniu już nie powrócił.

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

- powraca cały czas..

Pełne logi są w PDF tutaj http://users.uhc.com.pl/~marekm/a4/Logs_summary-1.pdf.

Poniżej ekstrakt logów:

Grupa3:

f2b8db9676d7bab5m.png

GRUPA 3 Basic Settings:

d90fc80ea9f91df1m.png

GRUPA 3 statyczna:

a23fabc66f7bc56cm.png

Grupa 008:

56967568152d4387m.png

Grupa 11:

776d37fff17229a6m.png

Z rzeczy które zauważyłem:

  • samochód jest niedogrzany - 80-81 stopni to za mało - czyli termostat do zmiany
  • przepływomierz był zmieniany 2 lata temu na jakąś podróbkę , cały czas przepływomierz mierzy o jakieś 20-30% więcej niż powinien (znaczy że jest uwalony ???)
  • N75 bedzie czyszczony, [l/i]

Zdaje się że do czyszczenia N75 i turbina... ale tak naprawdę pytanie mam podstawowe czy przepływka jest do zmiany ? Czemu ona mierzy więcej?

Według mnie najpierw przepływka do zmiany, potem N75 do czyszczenia, ew. kierownice turbiny do rozruszania albo turbina do czyszczenia.

Co o tym sądzicie ??

Proszę o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic ale to absolutnie nic nie rob z przeplywomierzem. IMHO - jest dobry.

Proponuje sprawdzic czy sztanga kierownic sie porusza...Wyczysc turbine... kierownice VTG stoją dęba...

Na moje oko przeladowanie jest tak duze ze sprezarka jest pelna sadzy.

Pro forma mozna by jeszcze podmienic N75 z innego auta - ale to na 99% winne są kierownice VTG.

Po czyszczeniu zapraszam ponownie z kpl. logow. :wink4:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuuu, ale przeladowanie. Wyciągaj turbo do czyszczenia, bo za chwile możesz nie mieć co czyścić. Tak jak pisał poprzednik, przepływkę na razie zostaw w spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic ale to absolutnie nic nie rob z przeplywomierzem. IMHO - jest dobry.

Proponuje sprawdzic czy sztanga kierownic sie porusza...Wyczysc turbine... kierownice VTG stoją dęba...

Z racji Sylwestra rozruszaliśmy tylko sztangę (3 sesje: 50 razy góra/dół i 10 km butowania ) -> trochę sadzy wywaliło z układu. Niedługo trzeba będzie poczyścić całą turbinę. Dodatkowo czyściliśmy przepływomierz. Samochód odzyskał moc ale tylko za 1 h... bo potem wrócił bład:

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) -> na stałe.

Dzieki za rady...

Bedziemy badać kabelkologię ...

Tak czy siak zakazałem koledze PSJ.

Grupy 003, 008, 011 są tutaj:

9e748d81b8529f38m.jpg

Widać że doładowanie lepsze teraz walka z usunięciem błędu przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widać to zajeździłeś lub za bardzo wyczyściłeś przepływomierz. Teraz to chyba tylko nowy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widać to zajeździłeś lub za bardzo wyczyściłeś przepływomierz. Teraz to chyba tylko nowy :hi:

Jeśli kabelkologia będzie w porządku to będziemy zmuszeni to zrobić. Co ciekawe po delikatnym czyszczeniu przepływka działała... nawet sporo lepiej a dopiero po 1 h cos padło . Kumpel myśli że może jednak kabelkologia bo wcześniej też tak miał..

Zobaczymy, dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biorac wartosci lmm to albo padl albo wtyczka wypieta .. innej opcji nie przewiduje ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biorac wartosci lmm to albo padl albo wtyczka wypieta .. innej opcji nie przewiduje ... :wink4:

wartość 550 dla LMM świadczy o ''zniszczonej'' przepływce :wink4: na 100% jak jest podpięta...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biorac wartosci lmm to albo padl albo wtyczka wypieta .. innej opcji nie przewiduje ... :wink4:

wartość 550 dla LMM świadczy o ''zniszczonej'' przepływce :wink4: na 100% jak jest podpięta...

Pozdrawiam

nie koniecznie.zamkniety egr i nieszczelny dolot zrobia to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biorac wartosci lmm to albo padl albo wtyczka wypieta .. innej opcji nie przewiduje ... :wink4:

wartość 550 dla LMM świadczy o ''zniszczonej'' przepływce :wink4: na 100% jak jest podpięta...

Pozdrawiam

nie koniecznie.zamkniety egr i nieszczelny dolot zrobia to samo

tak, ale nie w powyższym przypadku, gdzie turbo ładnie ładuje(prawie idealnie zgodnie ze specyfikacją)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...