mr-honest Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Witajcie. Pisałem do Was już z problemami z moim a4 b5 1.6. Przypominając chodzi o falujące obroty czy to ciepłym, czy na zimnym silniku. Problemy z odpaleniem czy to na ciepłym czy na zimnym silniku (raz na jakiś czas). Wczoraj na przykład 5 razy kręciłem i za każdym razem auto gasło. Po dodaniu gazu wchodził na obroty, po czym po jego puszczeniu gasł. Zauważyłem też że lekko ubywa płynu chłodniczego, z pół cm na jakieś 1500 km. Poniżej załączam zdjęcie z błędami: https://zapodaj.net/5e46f6a40dc10.jpg.html Czy ktoś z Was miał takie objawy i błędy? Jeśli tak to co pomogło ?
tomekch973 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 (edytowane) 1- Pompa SAI Pompa powietrza wtórnego 17831 P1423 - System wtrysku powietrza wtórnego, bank 1 - niedostateczny przepływPompa powietrza wtórnego - SAI (Secondary Air Injection)Ta pompa jest po to aby zaraz po uruchomieniu samochodu, silnik spełniał normy czystości spalin (u ciebie - EURO 4) .Pompa ta ma za zadanie dostarczenie dodatkowej ilości tlenu do kolektora wydechowego w celu utlenienia niespalonych w komorze węglowodorów co również powoduje szybsze nagrzewanie się katalizatora i dopalanie spalin , załącza się zawsze na zimnym silniku. Rozwiązanie: Sprawdź bezpiecznik tej pompy (nr. 42 - [30A]) , szczelność połączeń, szczelność "kombi-zaworu" Jeśli w tym miejscu nie ma bezpiecznika to znajduję się on w lewym podszybiu tam gdzie komputer (razem z przekaźnikiem) 2 .Komputer sterujący elektroniką silnika zablokowany Możliwe przyczyny: zwarcie przewodówusterka immouszkodzenie komputera 3. Czujnik temperatury silnika Rozwiązanie: Po wymianie czujnika powinny skończyć się problemy z falowaniem obrotów 4. Przepływomierz powietrza. Rozwiązanie: Wymiana na nowy Widzę że większość błędów wynika z chwilowego braku prądu. Zanim cokolwiek wymienisz lub zrobisz w aucie skasuj błędy i daj info jakie powróciły Edytowane 29 Grudnia 2016 przez tomekch973
mr-honest Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2016 Dzięki za szybkie odpowiedzi. Poleciałem teraz szybko do samochodu i skasowałem wszystkie błędy. Co prawda nigdzie nie jechałem, odpaliłem tylko samochód żeby pochodził i pokazało się takie coś: https://zapodaj.net/814a87c554dea.jpg.html
tomekch973 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 (edytowane) Czyli brak błędów Jak auto teraz sie zachowuje?Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka Edytowane 29 Grudnia 2016 przez tomekch973
mr-honest Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2016 Niby brak ale nadal czuć że trochę telepie silnikiem na wolnych a i falowanie ciężko ocenić czy odpalanie bo to nie za każdym razem się dzieje...
tomekch973 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 sprawdz obroty vagiem w blokach pomiarowych i napisz jakie masz
mr-honest Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2016 Byłem u mechanika i błędy się ponowily. Wymienil czujnik temperatury i niby mniej obroty skakaja. We wnętrz jakby mniej tez drgania bylo czuć ale nie wiem czy to nie efekt placebo
tomekch973 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 jeśli błedy powróciły to próbuj rozwiązań tych co podałem wyżej. Co do przepływki - zakładaj tylko orginał boscha. Na zamiennikach dopiero zaczynają się cuda
mr-honest Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2016 A czy przeplywomierz może mieć wpływ na odpalanie/gasniecie po odpaleniu?
tomekch973 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 (edytowane) Jeśli gaśnie zaraz po odpaleniu to błąd w immo czyli błąd 17978. Jak przekręcisz kluczyk to miga kontrolka immo na liczniku ? Jeśli tak to mogła poluzować się lub paść cewka immo. Spróbuj też odpalić auto innym kluczykiem w celu wykluczenia pestki w kluczyku. Co do przepływki to służy ona do pomiaru ilości zasysanego przez silnik powietrza jest ona instalowana w rurze dolotowej w celu podania info do sterownika silnika jaką dawkę paliwa ma podać w danej chwili aby silnik pracował prawidłowo. Gdy wartość będzię nieprawidłowa najczęściej auto traci moc, wolno wkręca się na obroty, pogarsza się kultura pracy silnika, dlatego też może szarpać silnikiem Odepnij kostkę przepływomierza i odpal auto, powinien pracować prawidłowo na wolnych obrotach Spróbuj wyczyścić kostkę od przepływki, jak nie pomoże to wymiana na ori bosch, najlepiej nowy. Edytowane 31 Grudnia 2016 przez tomekch973
mr-honest Opublikowano 31 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2016 (edytowane) Wymienil mi wczoraj mechanik czujnik temperatury silnika. Wchodzę dzis w kompa i nadal pokazuje błąd 16500... Za to na razie nie pokazuje bledu przeplywomierza... Z kluczykiem faktycznie sprawdzę. A mechanik to niby znachor od grupy vw. Wymienil czujnik a nadal pokazuje jego błąd. Powiedziałem mu że gdzies czytalem iż należy montować tylko oryginalne kupione w aso a ten mi mówi ze mi wsadzil za 65 zł i mintuje ich na pęczki i nie ma problemów. Już mnie nerwy biorą Panowie. Może zna ktoś godnego polecenia mechanika z okolic Olkusza, plus minus Katowice, Kraków? Załączam tutaj film jaki nagrałem. Jak mu lekko gazuje na odpalonym to obroty lubia spasc poniżej 900,tak jakby chcial zgasnac. Akurat nie widać żeby gasł ale chodzilo mi o pokazanie o co mniej więcej chodzi. Jak widać na filmie czesto jak odpalam obroty spadaja ponizej 900 i wlasnie nieraz dzieje sie tak ze całkowicie spadna i zgasnie. Jak mu przygazuje trzyma się na obrotach, puszcze gaz i spada calkiem i gasnie. Do tego telepie nim w tym czasie. Przejechalem 15 km, Auto jest już rozgrzane a wskazowka temperatury plynu chlodzacego i oleju nadal nisko sie trzyma. Tutaj link: Edytowane 31 Grudnia 2016 przez mr-honest
tomekch973 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 wygląda że immo w porządku także podmienianie kluczyków bez sensu. Po 15 km auto powinno być dogrzane a temp oleju i plynu chłodzącego ani drgnie. Czujnik temp oleju wymienia się tylko na ori - załóż na próbę nawet używkę. Jakoś nie ufam zamiennikom, na własnej skórze przekonałem się że chytry traci 2 razy. Dla pewności sprawdziłbym jeszcze termostat. Spróbuj mocno dogrzać auto i zobacz czy wskazówki się podniosą.
mr-honest Opublikowano 31 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2016 A z tymi obrotami co byś obstawial?
tomekch973 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 (edytowane) Ogarnij pierw problemy z temp płynu chłodzącego i temp oleju. - Bardzo możliwe że to rozwiązanie twoich problemów. Obstawiam czujnik temp. silnika - zmień na orginał powinno pomóc. koszt ok 110 zl Jak masz dostep do vaga to sprawdz: https://www.youtube.com/watch?v=g1FWtCTmFmQ Edytowane 1 Stycznia 2017 przez tomekch973
mr-honest Opublikowano 1 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2017 Dzięki wielkie. Zaraz to sprawdze i pokaze wyniki. Nie wiesz czy oryginał kupię w dowolnym sklepie motoryzacyjnym czy jedynie wycieczka do aso?
tomekch973 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 raczej w sklepie nie kupisz. http://www.sklep.motorpol.pl/sklep/ Wchodzisz na ten adres wpisujesz numer czesci i zamawiasz, najlepiej jak bys mial stary czujnik i spisal z niego numery. Za ok 2-3 dni powinien byc u ciebie
mr-honest Opublikowano 1 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2017 Z tym numerem może być kiszka bo ten cały mechanik nie oddał mi starego ale będę jutro o to walczył.
tomekch973 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 (edytowane) najlepiej jak bys mial numer, a jesli nie to będziemy innaczej kombinować Edytowane 1 Stycznia 2017 przez tomekch973
mr-honest Opublikowano 1 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2017 No więc tak... Z tego co dziś zaobserwowałem, temperatura oleju i silnika zaczęła się podnosić na zegarach. Auto postało z 15 min na wolnych obrotach i temperatura silnika doszła do ponad 90 stopni, po czym opadła do jakichś 85. Mimo wszystko miałem problem z odpaleniem na zimnym. Tzn odpalił, ale obroty spadły do jakichś 200 - 300 - mimo to utrzymał się i nie zgasł, zaczęło nim telepać i w końcu wszedł na tą okolicę 900. Poniżej załączam filmy ze zmianami w sekcji Silnik (nie mam full wersji programu): A tutaj fotka z błędami z dzisiaj: https://zapodaj.net/bb97e8ae7a934.jpg.html Zaczął palić jak smok. 12.5 litra na 100 km gdzie wcześniej przy tej samej jezdzie palił max 9.4 a normalnie 8 z groszami. Juz zaczynam mieć konkretne nerwy na to auto...
tomekch973 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 (edytowane) G62 (temperatura silnika dla komputera) odczytujemy w [01 – Engine] potem [Meas. Blocks – 08] i log grupy 007. G2 (temperatura silnika dla zegarów) odczytujemy w [17 – Instruments] potem [Meas. Blocks – 08] i log grupy 003 co do błędów to nadal stawiam na czujnik temp i przeplywke albo dziure w dolocie Edytowane 1 Stycznia 2017 przez tomekch973
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się