agiwojciech Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 witam wszystkich, problem który opisuję powtarza się nie przy każdym uruchomieniu,lecz zdarza się to coraz częściej,po odpaleniu auta obroty samoczynnie się zwiększają do 1500-2000 obrotów,auto zachowuje się tak przy silniku ciepłym i zimnym,czy może mi ktoś doradzić co może być przyczyną
WOJTEK WOŁOMIN Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 podejrzewam że to nastawnik pompy wtryskowej
spetsnaz Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 zawór odcięcia paliwa - 028130135F, koszt około 130PLN (oryginał Bosch nr 0 330 001 042) dostaniesz w każdym IC. Teoretycznie zawór ten pracuje jedynie w pozycjach otwarty/zamknięty, więc nie może mieć wpływu na moc silnika. Działa na zasadzie cewki indukcyjnej. Problemy mogą wyniknąć jedynie przy uszkodzeniu mechanicznym zaworu lub elektrycznemu wiązki doprowadzającej do niego zasilanie. Podstawowym objawem uszkodzenia zaworu N109 jest nagły wzrost obrotów po odpaleniu auta (do ok. 2000rpm), w V.A.G.`u może być wyświetlany jeden z błędów: 17978, 00626, 01237. Powodem zmniejszonej mocy auta jest praca w trybie awaryjnym, w który przechodzi auto po wyświetleniu błędu. Zawór dokręcamy momentem 40Nm. Uszkodzenia zaworu N109 zdarzają się bardzo rzadko, przed wymianą sprawdź jego połączenie elektryczne. Odkręć nakrętkę, podkładkę mocującą pojedynczy przewód z tyłu pompy i oczyść styk. Więcej na temat: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_zawor_odcinajacy_paliwo-t46524.0.html;msg506683#msg506683
agiwojciech Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2008 dzięki za informacje,przy okazji wszystkiego dobrego w Nowym Roku
spetsnaz Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 dzięki za informacje,przy okazji wszystkiego dobrego w Nowym Roku lustereczko
Sztomel Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 spetsnaz a wydawało mi się, że jesteś już na tym forum tzw. "starym wyjadaczem" - oczywiście to pochlebne stwierdzenie ale powiedz mi i przy okazji koledze agiwojciech gdzie on ma szukać tego elektrozaworu N109 w silniku na pompowtryskach przy okazji dołączam się z życzeniami wszystkiego dobrego w Nowym 2009 Roku. Byłbym zapomniał, jeszcze jedno pytanie - skąd w roczniku 2000 silnik BKE ?
agiwojciech Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2008 przyznam się szczerze że nie bardzo orientuję się o co chodzi z tymi oznaczeniami ,więc wpisałem na chybił trafił
Sztomel Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 a ile masz kW lub KM wpisane w dowód rejestracyjny tzn. jaka moc silnika ?
Sztomel Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 no to wpisz sobie w profilu oznaczenie silnika AJM co dalej oznacza, że nie znajdziesz w nim elektrozaworu N109 bo również jest na pompowtryskiwaczach i ponawiam pytanie dla kolegi spetznaz
agiwojciech Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2008 dzięki za info i dosiego roku
Sztomel Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 wzajemnie i udanej imprezy Sylwestrowej [br]Dopisany: 31 Grudzień 2008, 16:20_________________________________________________Bym zapomniał, odnośnie Twojego problemu to szukałbym go raczej w uwalonym czujniku temperatury silnika G62 gdyż znam przypadki, że komp nie wykazywał żadnego błędu tego czujnika a powodował on takie same objawy jak u Ciebie i również na zimnym jak i ciepłym silniku; w silnikach na pompie wtryskowej faktycznie objaw ten w pierwszej kolejności wskazuje na zabrudzenie N109 ale w kilku przypadkach w tych silnikach okazał się nim właśnie G62 a nie N109, jeśli chodzi o G62/G2 to znajduje się on w Twoim silniku w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy od strony ściany grodziowej komory silnika pod pompą vacuum w tym miejscu : jeśli masz dostęp do vaga lub jeździsz na spoty to sprawdź wskazania temperatur w grupie 007 i zobacz jakie wartości są tam pokazywane.
agiwojciech Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2008 tą wersję potwierdza gość z serwisu bosha do którego dzwoniłem dzisiaj rano,
spetsnaz Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 no to wpisz sobie w profilu oznaczenie silnika AJM co dalej oznacza, że nie znajdziesz w nim elektrozaworu N109 bo również jest na pompowtryskiwaczach i ponawiam pytanie dla kolegi spetznaz hmm.. skucha.. zmyliło mnie błędne oznaczenie silnika i charakter usterki. Dziękuję za poprawkę Sztomel
sony46 Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Wtam, ma podobny problem w audi A4 B5 z silnikiem AFN. Przy opdalaniu samochodu na zimnym silniku jest wszystko ok, natomiast tuż po odpaleniu na ciepłym silniku wskazują obroty na 1500 i po 2-3 sekundach spadają do normalenj wartości. Dzisiaj nawet było tak jakby drobne zachłyśnięcie silnika. żadnego spadku mocy nie zauważyłęm - oprócz chwilowej przygazówki - czego może to być przyczyna?
Sztomel Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Adamie, przyczyną jest u Ciebie czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 lub usterka w jego obwodzie (kable, piny, wtyczka).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się