Randor Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Witajcie. Mam problem z cewką i czas na jej wymianę. Jeździłem dwa lata na nowej Helli ale ostatnio sobie padła bez powodu i auto nie paliło tak jak trzeba. Obecnie jeżdżę na oryginalnej Boscha ale z racji, że ma ona 20 lat i jest cała spękana chciałbym ją wymienić. Wiem tylko, że cewki firmy Huco to podobno straszna kaszana i potrafią padać z dnia na dzień. Oryginalne cewki kosztują tyle i cały samochód więc muszę wybrać coś z zamienników. Niestety Beru chyba nie produkuje cewek do naszych ADR bo takiej znaleźć nie mogę. Co powiecie o NGK? Nowa w granicach 500zł więc dość tanio. Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Randor
k232 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) A co to znaczy, ze nie pali tak jak trzeba? Odpala ale długo kreci? Zmieniałeś czujnik temp? Kup sobie oryginalny czujnik temp ten na 4 piny i zapomnij o cewce, cewkę to jedz na szrot i sobie kup na podmianke, wpakujesz 500 zł i skąd wiesz ze to Ci cos pomoże? Edytowane 7 Stycznia 2017 przez k232
Randor Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Cewka mi całkowicie padła. Na początku w losowych momentach auto zaczynało pracować na 2 lub 3 cylindry. Wystarczyło zgasić auto i odczekać. W końcu zrobiłem dłuższą trasę i padła całkiem 200km od domu. Dobrze, że w bagażniku miałem starą oryginalną. Po podmiance jak ręką odjął. Auto pali na strzała i od tamtej pory (miesiąc) żadnych więcej takich cyrków nie było. Nie chce jeździć na tej starej bo jest już styrana do tego stopnia, że w miejscu montażu fajek popękał plastik przy ich zdejmowaniu. Poza tym czuje, że auto na tej helli póki działała jak należy pracowało lepiej. Według mnie nie ma sensu kupować używanej oryginalnej bo większość to już stare trupy za które krzyczą po 250-300zł. Co ma z tym wszystkim wspólnego czujnik temp? Z tego co pokazuje vag czujnik wskazuje poprawnie. Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Randor
k232 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Było kilka przypadkow na forum, ze auto słabo paliło, trzeba było kręcić długo, po wymianie czujnika temp auto całkiem inne ?
Randor Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Pisząc, że auto nie paliło jak trzeba miałem na myśli złą kulturę pracy a nie samo odpalanie. Od kupna samochodu pali mi od strzała, nawet teraz jak są mrozy. Kiedy cewka zaświrowała też odpalał dosyć szybko tylko nie pracował na wszystkie gary. Ewidentnie cewka. Nie wiem tylko jaką teraz kupić. Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Randor
k232 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Napisz do dzika z forum to Ci na pewno cos podpowie i od razu sprzeda.
Randor Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2017 Pisałem. Już wczoraj. W weekendy zapewne nie odpisuje. W międzyczasie chciałem doradzić się kogoś więcej. Według mnie prócz NGK nic w tej cenie nie kupię.
k232 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Ngk powinno być git, ja bym zaczekał co dzik powie ?
TomaszMkII Opublikowano 24 Lutego 2019 Opublikowano 24 Lutego 2019 Czytam wątek w napięciu do końca i zonk ;D Tak się złożyło że dzisiaj mi się ujawniło to samo. Silnik pracował książkowo na obu paliwach, aż tu nagle po 5km od ruszenia szarpnął kilka razy na benzynie w trakcie przyspieszania, myślałem że się przyciął zawór "klap wirowych" bo już mi się zdarzało że się zawiesił. Dojechałem do następnego skrzyżowania, przy ruszaniu to samo. Przy stałej prędkości jako tako jechał ale przy dodaniu gazu mocniejszym niż muśnięcie od razu szarpanie. Na gazie kompletny dramat. Od razu obstawiłem układ zapłonowy. Po kilku kilometrach podpiąłem pod VAGa i STAGa, nie ujawniły się żadne błędy. Ujawniłem jedynie nieprawidłowe wskazania czujnika temperatury powietrza dolotowego, niedawno wymieniłem sprawny na sprawny jak się okazało. Kupiłem na sztukę toprana no i pokazuje -15/-25 kiedy na podwórku mamy +8. Odpiąłem go całkiem żeby się pojawił stan "na sztywno", 19,5*C. Nic się nie zmieniło ad szarpania. Jakby co podmienię na oryginalnego Boscha. Zresetowałem ECU benzyny, zakręciłem gaz żeby wyeliminować wyciek gazu podciśnieniem, przejrzałem dolot, przewody podciśnienia i odmę. Jedyne co do głowy przychodzi to CEWKA... poprzedni właściciel też miał awarię ale wymienił zepsutą na starą oryginalną no i widocznie właśnie jeden z obwodów zakończył częściowo kadencję. Przy okazji wymienię świece na NGK BKUR6ET-10. Tylko jest zagadka jaką cewkę kupić... Najlepiej z przewodami od razu. Za NGK 600zł plus przewody 180. Niestety to jest połowa wartości mojego samochodu
k232 Opublikowano 24 Lutego 2019 Opublikowano 24 Lutego 2019 Ja się długo zastanawiałem nad cewką SKV ale jednak znalazłem dobrą oryginalną używaną.
TomaszMkII Opublikowano 24 Lutego 2019 Opublikowano 24 Lutego 2019 To samo zrobił poprzedni właściciel i teraz ja mam do wymiany cewkę...
k232 Opublikowano 24 Lutego 2019 Opublikowano 24 Lutego 2019 (edytowane) Myślę, że tą skv można kupić , zawsze jest 2 lata gwarancji a jest jeszcze na nią względna cena.. Edytowane 24 Lutego 2019 przez k232
TomaszMkII Opublikowano 16 Marca 2019 Opublikowano 16 Marca 2019 Już nie mam problemu z cewką i co kupić bo drogo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się