fusse Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Witam, auto to passat b5 awx, problem z overboostem i trybem awaryjnym. wiec tak,co ustalilem, sztanga chodzi w pelnym zakresie, sprawdzalem to ręką oraz podczas obserwacji, zaniepokoilo mnie tylko czas jak szybko zaciągana jest sztanga do maksymalnego polozenia. wg mnie za dlugo sie podciągała, wiec wzialem sie za przegląd podcisnien ktore powymienialem wszystkie na nowe. podczas oględzin znalazlem jeden problem ,wezyk tzw atmosferyczny idący od n75 byl przelamany i niedrożny przez to (sprawdzalem ) , czy to moglo być problemem overboostów? nie mialo gdzie podcisnienie uchodzić? to bylo pierwsze pytanie. a teraz co do pracy sztangi: podając podcisnienie prosto z vacu pompy na gruszę od turbo, sztanga chodzi bardzo szybko (szybko sie przyciąga i szybko opada po zdjeciu wezyka, praca w pelnym zakresie) , lecz podając gruszce podcisnienie juz przez zawór n75, sztanga przyciąga sie ospale. tak jak na tym filmie; wg mnie powinna chodzic jak na tym filmie (po podaniu podcisnienia prosto z vacupompy tak wlasnie pracuje): jak wg was powinna pracować ? czy n75 moze byc zjebane w ten sposób,ze dziala powoli (spore opory smaru na tloczku w zaworze? ) ? wyjebalem egr ( wyjebalem trójnik z vagu pompy, wiec cale podcisnienie idzie tylko na n75) podmienilem zawór n75 z n18 i poprawy za duzo nie ma, wezyki tez wymienione wszystkie. nie wiem jeszcze czy moja dzisiejsza praca cos pomogla, warunki na drodze nie pozwalaja na sprawdzenie.
kamil-vag Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Najlepiej pracę turbiny było by widać na logach statycznych i dynamicznych Masz możliwość wykonania ich ?
fusse Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2017 Jest mozliwosc,ale dynamicznych w tym sniegu nie zrobie.ogolnie na procedurze czy recznie sciagajac wezyk sztanga pracuje jak na pierwszym filmie. ogolnie to przeladowywala na maksa, bylem pewien ze to zawalone turbo i sztanga stoi, ale chodzi bez zaciec w pelnym ruchu dlatego wzialem sie za te podcisnienia i n75
Ralen Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 sprawdź ile masz podciśnienia na gruszce turbiny. Powinno być ok 0.60Jak bedzie OK to kierownice masz do czyszczenia, a jak nie to vacuum do sprawdzenia i zaworek.
fusse Opublikowano 8 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2017 Nie mam vacuometra,moze cos w tygodniu zalatwie,ale podcisnienie z vacumpompy jest zdecydowanie wyzsze jak te ktore juz przeszlo przez zawor. Dlatego pytam,czy zawor moze sie zepsuc w ten sposob ze slabo puszcza?tloczek wewnatrz ciezko prscuje? Dalem podcisnienie prosto z pompy na grusze i chodzi super, a normalnie to ospale jak na filmie.
Ralen Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Podciśnienie na Vacuum zawsze będzie wyższe i może być go akurat tyle ze turbo bezpośrednio będzie wstawać OK, ale po wpięciu reszty osprzętu już tego podciśnienia nie wystarczy.Może być też tak że masz przypchany zaworek.
kamil-vag Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 A sprawdziłeś króciec pompy Vacum czy nie jest luźny ?
fusse Opublikowano 9 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2017 króciec ok, pompa boscha, okazalo sie,ze jednak mam vakuometr, zapomnialem,ze przy synchro gazników w motocyklu są vakuometry zaraz za pompą jest 0,8, na wezyku do gruszki 0,7bar, wiec jest ok, dzisiaj sie przejechalem i z tego co zauwzylem na vagu (naprawde nie bylo gdzie zrobic loga chocby na 3 biegu) to cisnienie jest juz ok. mam pewną teorie co bylo zjebane być moze , mianowicie przelamany byl przewód atm (ten od n75 do trójnika i do filtra powietrza) przez co był niedrożny i w momencie kiedy podcisnienie mialo znikać spadać, nie mialo gdzie ujść przez co sztanga od turbo byla ciągle zassana do góry i powodowala przeladowanie. a przelamany byl w ten sposób,ze poprzedniemu wlascicielowi przetarł sie wlasnie ten przewód , więc go przeciął na pół i połączyl silikonowym wezykiem i to wlasnie ten wezyk się skrecil i przełamał/zblokował. takie troche druciarstwo, choć zamysł był dobry. na dzien dzisiejszy wydaje mi sie,ze jest ok, w tygodniu potwierdze. jest good, nie robilem logów, ale w drodze do roboty, poszedl do 160 bez zająkniecia, czyli notlaufa nie ma. przyczyna wg mnie niedrożny przewód atm. polecam tez odlaczyc ten egr, wkoncu koniec tego muła. do mojego 200konnego a4b5 jeszcze mu sporo brakuje, ale jest lepiej : )
Ralen Opublikowano 10 Stycznia 2017 Opublikowano 10 Stycznia 2017 No to masz odpowiedź Doby zamysł? stary przestań... druciarstwo... Pół metra wężyka kosztuje marne grosze . Serio nie mogę uwierzyć ze komuś było szkoda go po prostu wymienić
kamil-vag Opublikowano 10 Stycznia 2017 Opublikowano 10 Stycznia 2017 W każdym TDI, którego miałem, pierwsze co to powymieniałem wężyki na nowe... te 10 - 15 lat to dla gumy zdecydowanie za długo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się