kamil-vag Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Jakie grupy logować w TDI PD ? 1. Logi najlepiej umieszczać na forum w postaci linków, ułatwi to użytkownikom pracę i przeglądanie ich. Wskazane korzystać z tej strony: http://vaglog.pl/. Program VAG-COM czy VCDS zapisuje logi w postaci plików .csv. Logi zapisują się domyślnie w folderze Logs w katalogu programu czyli np. Dysk C > Ross Tech > VCDS Lite > Logs lub Dysk C > Ross Tech > VAG-COM > Logs 2. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku temp. minimalna 80C, czyli 90C na wskaźniku w aucie. Powyłączane zbędne odbiorniki (Radio,Podgrzewanie szyby itp) 3. Przed rozpoczęciem logów zapisujemy błędy jakie są w sterowniku i kasujemy je. Dodatkowo jeśli podczas wykonywania logów dynamicznych auto przejdzie w tryb awaryjny (straci odczuwalnie na mocy / Notlauf / Check - ikonka silnika i spirala) będzie konieczne zgaszenie i uruchomienie ponownie silnika (lub skasowanie błędów), w innym wypadku logi wykonane w trybie awaryjnym będą bezużyteczne. LOGI STATYCZNE (08 - Measuring Blocks/Bloki Pomiarowe) - Wykonujemy na rozgrzanym silniku przez ok 60s dla każdej z grup. Bez dotykania pedału gazu. LOGI BASIC SETTINGS (04 - Basic Settings/Nastawy Podstawowe) - Wykonujemy na rozgrzanym silniku przez ok 60s dla każdej z grup. Bez dotykania pedału gazu. LOGI DYNAMICZNE (08 - Measuring Blocks/Bloki Pomiarowe) - Wykonujemy na rozgrzanym silniku na trzecim/czwartym biegu od 1400-4000 obr/min trzymając gaz wciśnięty cały czas na 100% (w podłodze) w podanym zakresie obrotów. Należy bezwzględnie pamiętać, przy próbie, o bezpieczeństwie w ruchu drogowym waszym oraz innych uczestników ruchu. Użytkownicy skrzyni automatycznej muszą się pilnować by skrzynia nie zredukowała biegu podczas wykonywania pomiaru (kickdown). Statycznie Logujemy Grupy (Pojedynczo): 001 004 013 018 023 Dodatkowo, można na zimnym silniku, po nocy zalogować statycznie grupę 007 - odnośnie wskazań z czujników temperatury.Nastawy Podstawowe Grupy (Pojedynczo): 003 011 W Basic Settings - silnik może sam zwiększać obroty oraz będzie migać kontrolka świec żarowych.Dynamicznie Logujemy Grupy (Pojedynczo): 001 003 004 008 010 011 Dynamicznie Logujemy Grupy (Razem): 001 + 004 003 + 011 011 + 010 003 + 008 + 011 OD POPRAWNOŚCI WYKONANIA LOGÓW BĘDZIE ZALEŻEĆ DIAGNOZA WASZEGO PROBLEMU - TAKŻE STARAJCIE SIĘ ZROBIĆ TO JAK NAJDOKŁADNIEJ. Obejrzyjcie te filmiki w celu oswojenia się z wykonywaniem logów: Opis kolegi Sztomel odnośnie wykonania logów dynamicznych:"...logi dynamiczne przeprowadza się pod pełnym obciążeniem silnika czyli wbijasz 3 bieg i stabilizujesz obroty na poziomie 1500 RPM a następnie będąc na półkilometrowym odcinku prostej, płaskiej drogi wciskasz energicznie pedał gazu całkowicie do podłogi i jednocześnie klikasz na ikonkę "start" by rozpocząć logowanie. Ciągniesz cały czas na tym 3 biegu z pedałem w podłodze aż silnik osiągnie 4200 obrotów i wtedy klikasz na "stop" a następnie "Done/Close" by zamknąć log dynamiczny wybranej grupy. Jeśli w trakcie logowania poczujesz zamulenie silnika to nie ciągnij dalej tylko zakończ log bo i tak nie osiągniesz tych 4200 obrotów z powodu aktywnego trybu awaryjnego. Taki log będzie i tak wartościowy ale przed logowaniem następnej grupy musisz zgasić i ponownie uruchomić silnik aby obecny tryb awaryjny zresetować. Wejdź sobie na stronę http://vaglog.rtnet.pli tam podając swój adres e-mail utworzysz sobie własne konto i na to konto wklejaj sobie Twoje logi w takim formacie w jakim zapisał go VAG-COM a logi zostaną automatycznie przekonwertowane do ładnych czytelnych wartości w rameczkach a następnie linki z tych logów wklejaj na forum." Możecie sobie sami wstępnie przeanalizować zapisane odczyty korzystając z tego tematu: https://a4-klub.pl/index.php?/topic/382269-wymagane-wartosci-w-blokach-pomiarowych-dla-19-tdi-pd/ Tu odnośnie diagnostyki pompowtryskiwaczy: https://a4-klub.pl/index.php?/topic/382742-diagnostyka-pompowtryskow-vag-comvcds/ Edytowane 25 Stycznia 2017 przez kamil-vag 2
Dev Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Wg mnie podczas logowania dynamicznego lepiej jest gdy włączamy w aucie wszystkie odbiorniki aby maksymalnie obciążyć motor. Przydaje się też log 007.
kamil-vag Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2017 Przydaje się też log 007. Jest opisane Wg mnie podczas logowania dynamicznego lepiej jest gdy włączamy w aucie wszystkie odbiorniki aby maksymalnie obciążyć motor. Dev, wszelkie serwisówki itp podają aby: Warunki sprawdzania: Temperatura silnika musi wynosić co najmniej 75 °C. Wszystkie odbiorniki elektryczne, jak np. światła i ogrzewanie tylnej szyby, muszą być wyłączone. Jeśli samochód jest wyposażony w klimatyzację, klimatyzacja musi być wyłączona. Grupy wskazań 004 i 011 przy pełnym obciążeniu Wskazówka: W celu sprawdzenia przyspieszyć samochodem z pedałem przyspieszenia wciśniętym do końca. Wartości pomiarowe muszą zostać odczytane lub wydrukowane po osiągnięciu prędkości obrotowej 3000 obr./min. (potrzebna pomoc 2 osoby). Przestrzegać zasad bezpieczeństwa, dotyczących jazdy próbnej Możliwe, że i przy dynamicznych, lepiej jest jak auto jest dodatkowo obciążone... ale czy to nie zakłóca wyników pomiaru ? Większa dawka, dłuższy czas wtrysku, większe obciążenie alternatora itp... ?
lukaszooo Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Kiedyś był temat FAQ diagnostyki, w tym wątki nie ma nawet 10% tego co było opisane tam.
kamil-vag Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 To był ten temat: https://a4-klub.pl/topic/11318-diagnostyka-silników-tdi-logowanie/ i ten sam tu: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=53752 Możliwe, że ktoś przeedytował tytuł itd i przeniósł do innego działu... lukaszooo, atakujesz mnie jakbym robił coś złego, albo była to moja wina, że nie ma tematów itd... Staram się wstawiać coś ciekawego, sensownego co przyda się użytkownikom forum... Miał to być krótki temat odnośnie tego co logować w TDI PD i myślę, że tyle wystarczy... o głębszej diagnostyce można poczytać w podlinkowanym wyżej temacie...
lukaszooo Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Nikogo nie atakuje, temat jest opisany na wylot i trzeba tylko zadbać aby tą wiedze po juz chyba 3 zmianie forum na nowo wydobyć.
Miki95 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 (edytowane) Panowie, chce zrobić logi dynamiczne żeby odczytać co się z turbo dzieje nie tak. Robiąc wszystkie dynamiczne wychodzi 10 powtórzeń, mam zalogować: Dynamicznie Logujemy Grupy (Pojedynczo): 001 003 004 008 010 011 Dynamicznie Logujemy Grupy (Razem): 001 + 004 003 + 011 011 + 010 003 + 008 + 011 czy wystarczy zrobić jakieś konkretne, np. raz 011 i (011+010). Bo nie chcę robić bałaganu co chwile na ekspresówce (10 razy przyśpieszać i zwalniać). Edytowane 14 Czerwca 2018 przez Miki95
kamil-vag Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2018 Mi zawsze najwięcej mówi 003+008+011 i taki wystarcza by wstępnie ocenić turbo. Do tego możesz dać BS 011 żeby zobaczyć jak szybko reaguje turbo... 1
jacenteusz Opublikowano 9 Maja 2022 Opublikowano 9 Maja 2022 W jaki sposób uważać by w przypadku AUTOMATA nie zmieniło biegu? Hmmm...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się