Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie grupy logować w TDI PD za pomocą VAG-COM / VCDS ?


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

 

Jakie grupy logować w TDI PD ?

1. Logi najlepiej umieszczać na forum w postaci linków, ułatwi to użytkownikom pracę i przeglądanie ich. Wskazane korzystać z tej strony: http://vaglog.pl/. Program VAG-COM czy VCDS zapisuje logi w postaci plików .csv. Logi zapisują się domyślnie w folderze Logs w katalogu programu czyli np. Dysk C > Ross Tech > VCDS Lite > Logs lub Dysk C > Ross Tech > VAG-COM > Logs
2. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku temp. minimalna 80C, czyli 90C na wskaźniku w aucie. Powyłączane zbędne odbiorniki (Radio,Podgrzewanie szyby itp)
3. Przed rozpoczęciem logów zapisujemy błędy jakie są w sterowniku i kasujemy je. Dodatkowo jeśli podczas wykonywania logów dynamicznych auto przejdzie w tryb awaryjny (straci odczuwalnie na mocy / Notlauf / Check - ikonka silnika i spirala) będzie konieczne zgaszenie i uruchomienie ponownie silnika (lub skasowanie błędów), w innym wypadku logi wykonane w trybie awaryjnym będą bezużyteczne.

  • LOGI STATYCZNE (08 - Measuring Blocks/Bloki Pomiarowe) - Wykonujemy na rozgrzanym silniku przez ok 60s dla każdej z grup. Bez dotykania pedału gazu.
  • LOGI BASIC SETTINGS (04 - Basic Settings/Nastawy Podstawowe) - Wykonujemy na rozgrzanym silniku przez ok 60s dla każdej z grup. Bez dotykania pedału gazu.
  • LOGI DYNAMICZNE (08 - Measuring Blocks/Bloki Pomiarowe) - Wykonujemy na rozgrzanym silniku na trzecim/czwartym biegu od 1400-4000 obr/min trzymając gaz wciśnięty cały czas na 100% (w podłodze) w podanym zakresie obrotów. Należy bezwzględnie pamiętać, przy próbie, o bezpieczeństwie w ruchu drogowym waszym oraz innych uczestników ruchu. Użytkownicy skrzyni automatycznej muszą się pilnować by skrzynia nie zredukowała biegu podczas wykonywania pomiaru (kickdown).

Statycznie Logujemy Grupy (Pojedynczo):

  • 001
  • 004
  • 013
  • 018
  • 023

Dodatkowo, można na zimnym silniku, po nocy zalogować statycznie grupę 007 - odnośnie wskazań z czujników temperatury.

Nastawy Podstawowe Grupy (Pojedynczo):

  • 003
  • 011

W Basic Settings - silnik może sam zwiększać obroty oraz będzie migać kontrolka świec żarowych.

Dynamicznie Logujemy Grupy (Pojedynczo):

  • 001
  • 003
  • 004
  • 008
  • 010
  • 011

Dynamicznie Logujemy Grupy (Razem):

  • 001 + 004
  • 003 + 011
  • 011 + 010
  • 003 + 008 + 011

OD POPRAWNOŚCI WYKONANIA LOGÓW BĘDZIE ZALEŻEĆ DIAGNOZA WASZEGO PROBLEMU - TAKŻE STARAJCIE SIĘ ZROBIĆ TO JAK NAJDOKŁADNIEJ.
Obejrzyjcie te filmiki w celu oswojenia się z wykonywaniem logów:

 

Opis kolegi Sztomel odnośnie wykonania logów dynamicznych:
"...logi dynamiczne przeprowadza się pod pełnym obciążeniem silnika czyli wbijasz 3 bieg i stabilizujesz obroty na poziomie 1500 RPM a następnie będąc na półkilometrowym odcinku prostej, płaskiej drogi wciskasz energicznie pedał gazu całkowicie do podłogi i jednocześnie klikasz na ikonkę "start" by rozpocząć logowanie. Ciągniesz cały czas na tym 3 biegu z pedałem w podłodze aż silnik osiągnie 4200 obrotów i wtedy klikasz na "stop" a następnie "Done/Close" by zamknąć log dynamiczny wybranej grupy. Jeśli w trakcie logowania poczujesz zamulenie silnika to nie ciągnij dalej tylko zakończ log bo i tak nie osiągniesz tych 4200 obrotów z powodu aktywnego trybu awaryjnego. Taki log będzie i tak wartościowy ale przed logowaniem następnej grupy musisz zgasić i ponownie uruchomić silnik aby obecny tryb awaryjny zresetować. Wejdź sobie na stronę http://vaglog.rtnet.pli tam podając swój adres e-mail utworzysz sobie własne konto i na to konto wklejaj sobie Twoje logi w takim formacie w jakim zapisał go VAG-COM a logi zostaną automatycznie przekonwertowane do ładnych czytelnych wartości w rameczkach a następnie linki z tych logów wklejaj na forum."

Możecie sobie sami wstępnie przeanalizować zapisane odczyty korzystając z tego tematu: https://a4-klub.pl/index.php?/topic/382269-wymagane-wartosci-w-blokach-pomiarowych-dla-19-tdi-pd/
Tu odnośnie diagnostyki pompowtryskiwaczy: https://a4-klub.pl/index.php?/topic/382742-diagnostyka-pompowtryskow-vag-comvcds/

Edytowane przez kamil-vag
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie podczas logowania dynamicznego lepiej jest gdy włączamy w aucie wszystkie odbiorniki aby maksymalnie obciążyć motor.

Przydaje się też log 007.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przydaje się też log 007.

Jest opisane ;)


Wg mnie podczas logowania dynamicznego lepiej jest gdy włączamy w aucie wszystkie odbiorniki aby maksymalnie obciążyć motor.

Dev, wszelkie serwisówki itp podają aby:

Warunki sprawdzania:

  • Temperatura silnika musi wynosić co najmniej 75 °C.
  • Wszystkie odbiorniki elektryczne, jak np. światła i ogrzewanie tylnej szyby, muszą być wyłączone.
  • Jeśli samochód jest wyposażony w klimatyzację, klimatyzacja musi być wyłączona.

Grupy wskazań 004 i 011 przy pełnym obciążeniu

Wskazówka:

  • W celu sprawdzenia przyspieszyć samochodem z pedałem przyspieszenia wciśniętym do końca.
  • Wartości pomiarowe muszą zostać odczytane lub wydrukowane po osiągnięciu prędkości obrotowej 3000 obr./min. (potrzebna pomoc 2 osoby).
  • Przestrzegać zasad bezpieczeństwa, dotyczących jazdy próbnej

Możliwe, że i przy dynamicznych, lepiej jest jak auto jest dodatkowo obciążone... ale czy to nie zakłóca wyników pomiaru ? Większa dawka, dłuższy czas wtrysku, większe obciążenie alternatora itp... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś był temat FAQ diagnostyki, w tym wątki nie ma nawet 10% tego co było opisane tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był ten temat: https://a4-klub.pl/topic/11318-diagnostyka-silników-tdi-logowanie/ i ten sam tu: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=53752 

Możliwe, że ktoś przeedytował tytuł itd i przeniósł do innego działu...

 

lukaszooo, atakujesz mnie jakbym robił coś złego, albo była to moja wina, że nie ma tematów itd... :P Staram się wstawiać coś ciekawego, sensownego co przyda się użytkownikom forum...

Miał to być krótki temat odnośnie tego co logować w TDI PD i myślę, że tyle wystarczy... o głębszej diagnostyce można poczytać w podlinkowanym wyżej temacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie atakuje, temat jest opisany na wylot i trzeba tylko zadbać aby tą wiedze po juz chyba 3 zmianie forum na nowo wydobyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chce zrobić logi dynamiczne żeby odczytać co się z turbo dzieje nie tak. Robiąc wszystkie dynamiczne wychodzi 10 powtórzeń, mam zalogować:

Dynamicznie Logujemy Grupy (Pojedynczo):

  • 001
  • 003
  • 004
  • 008
  • 010
  • 011

Dynamicznie Logujemy Grupy (Razem):

  • 001 + 004
  • 003 + 011
  • 011 + 010
  • 003 + 008 + 011 

 

czy wystarczy zrobić jakieś konkretne, np. raz 011 i (011+010). Bo nie chcę robić bałaganu co chwile na ekspresówce (10 razy przyśpieszać i zwalniać).

Edytowane przez Miki95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zawsze najwięcej mówi 003+008+011 ;) i taki wystarcza by wstępnie ocenić turbo. Do tego możesz dać BS 011 żeby zobaczyć jak szybko reaguje turbo... 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób uważać by w przypadku AUTOMATA nie zmieniło biegu? Hmmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...