Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI - przy rozruchu wywala kontrole przegrzania silnika


cabanmat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Odkąd przyszły minusowe temperatury, podczas rozruchu silnika często wywala mi monit przegrzania silnika.

Stan płynu chłodzącego w normie.

Co może być nie tak ???

Zerknijcie sami....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator słaby,u mnie jeszcze pisało na większym wyświetlaczu "STOP Check coolant!. Taki komunikat pojawi ci się nawet bez odpalania,wystarczy przekręcić kluczyk i odczekać chwilę.

Edytowane przez udiyane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm akumulator wyciągnięty spod prostownika :/

tez tak miałem jak było za mało płynu w chłodnicy i pokazywało własnie przegrzenie auta dolałem i problem znikł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaeger :):):) + spadek napięcia i takie komunikaty to norma

a tak na marginesie nawet jak jest -16 to i tak słabiutko pali .


Hmm akumulator wyciągnięty spod prostownika :/

tez tak miałem jak było za mało płynu w chłodnicy i pokazywało własnie przegrzenie auta dolałem i problem znikł

Przecież pisze,że poziom płynu ma w normie , czytasz czy zgadujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak w Golfie V, spowodowane było jakimś nalotem na tych prętach (drutach) czujnika poziomu płynu.

Wystarczyło poskrobać te pręciki czujnika i problem zniknął.

Sprawdź czy da się wyjąć czujnik poziomu płynu i spróbuj oczyścić te pręciki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko pokazywało -16 bo stoi pod wiatą, realnie na zewnątrz było wtedy ponad -20 stopni

Hmm... autko jest u nas już 5lat, zrobiło u nas 100tyś km... do świec żarowych jeszcze nie było zaglądane... chyba czas je sprawdzić kawałkiem kabla i żarówką 12V :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda na "iskrzenie" w przypadku sprawdzania świec żarowych, jest bardzo myląca.

Co do samego błędu to można by sprawdzić i wyczyscić sam czujnik jak to napisał paweu1

Od siebie napisze że wiązka do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... jeden koniec multimetru na minus akumulatora a drugi na końcówkę świecy... jak mają opór do 1ohma to spoko, jak więcej to do wymiany.

Ale wiązka od czego do sprawdzenia ?

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązka czujnika płynu chłodzącego.

Jak będzie przerwa to tak jakbyś nie miał płynu w zbiorniczku i chyba taki sam błąd pokaże na blacie?

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób mostek na wtyczce do czujnika płynu, pojeździj dwa dni i wszystko będzie jasne, czy winny jest czujnik, czy wiązka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego problemem jest odpalanie, wez kup swiece a nie zastanawiaj bo pewnie z jedna grzeje i to licho, moj ma przejechane 408tys (minimum bo tyle pokazuje licznik) i przy -24 odpalal z jednego do poltora obrotu, czyli deczko gorzej niz w okolicach -10. I zero wachan obrotow i kulenia. Wstyd takie cos pokazywac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...