Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

zły kąt koła b6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

problem jest tego typu,ze prawe przednie kolo ma zly kat, co czuc podczas jazdy, sciaga lekko w prawo i widac po oponie, myslalem ze to zbieznosc,ale ta jest dobra, badanie pokazalo ze kat nie jest w tolerancji, poprzednie badanie(ok 2 lata wstecz) i ustawianie zbieznosci po wymianie wahaczy wyszlo ksiazkowo

auto nie mialo żadnych kolizji,mechanik u ktorego stołuje sie wie co robi, duze doswiadczenie,wiedza, ufam mu, ale tu nie widzi nic co mogloby wplynac na kąt, zaczelismy od zrotnicy ale wymiana tej nic nie dala, jest identycznie

jakies pomysly? bo jak nie to skonczy sie jakims piłowaniem otworow

Opublikowano

Ale który kąt masz nie w normie, bo koło możesz mieć odchylone w pionie, albo np kąt wyprzedzenia koła może być zły. Najłatwiej pojechać na geometrię komputerową(u mnie koszt koło 30-40zł) i Ci powiedzą co i jak.

Opublikowano (edytowane)

w pionie, bylem na geometrii komputerowej i pokazalo mi wlasnie ze w pionie jest poza tolerancja, nie mam teraz wydruku bo jest u mechanika

Edytowane przez gordi123
Opublikowano

Dobry mechanik jeśli proponuje "jakieś piłowanie otworów" :D Ciekawy jestem których :D Koło może się położyć w negatyw m.in. na skutek siadającej sprężyny czy amora. W pozytyw już nieco trudniej, ale nie ma siły- jeśli kiedyś wyszło książkowo, a teraz kąt poleciał tak że aż tnie oponę, to coś jest uszkodzone albo zużyte.

Opublikowano

wewnetrzna strona opony jest podcieta, wahacze byly wymienianie pewnie nie dalej jak 25 tys temu, zadnych stukow,cisza

gosc wie duzo, diagnozy jego zawsze byly sluszne, wie co mowi i robi. nie nadzialem sie jeszcze, a ok 10 lat robie u niego i chyba z 15 aut z mojego otoczenia znam, ktore serwisuje, na pewno prowadze auto z wiekszym zaufaniem niz do ASO ktore jest niedaleko

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli było ok a teraz jest nie ok to na zmianę kąta PK z przodu w b6 ma znaczenie zwrotnica/łożysko, górne wahacze (wybite/zużyte gumy na nich) ewentualnie dolny prosty wahacz oraz sanki zawieszenia.

amory / sprezyny / mocowanie amora nie ma nic do tego.

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Jeżeli było ok a teraz jest nie ok to na zmianę kąta PK z przodu w b6 ma znaczenie zwrotnica/łożysko, górne wahacze (wybite/zużyte gumy na nich) ewentualnie dolny prosty wahacz oraz sanki zawieszenia.

amory / sprezyny / mocowanie amora nie ma nic do tego.

Z rozpędu napisałem jak jest przy pojedynczym wahaczu i kolumnie - ale racja, na wielowahaczu amor i sprężyna tego nie spowodują...

Opublikowano

Takie kąty często się przestawiają jak wjedziesz w porządną dziure. Szczała dostanie i się przestawia.

Opublikowano

wahacze byly wymienione, zwrotnica rowniez i jest identycznie,

łożysko ktore? jezeli chodzi o to w zwrotnicy bylo razem z nowa(używaną)

sanki,ale to wtedy chyba powinny dwa koła sie przestawic

Karaluch8 gdzie sie przestawiaja, bo w b8 niema gdzie, bez uszkodzen zwrotnicy czy wahaczy,a to jest wykluczone, felga nie jest kwadratowa,a mam profil 50, wiec felga tez by byla uszkodzona

Opublikowano

ława zawieszenia jest na tulejach które maja owalne otwory - kat pochylenia koła ustawia sie własnie popuszczajac 4 sruby ławy i przesuwajac ją prawo/lewo przestawiasz kąt poch.koła - czyli musisz z drugiej str.koło połozyc aby z tej nie poprawnej poszło w tolerancje -rozumiesz....?? jak juz kąt mamy ustawiony -bierzemy sie za kąt poch.oci tylnej potem zbierznosc osi tylnej i na koniec zbierznosc kół przednich. ogolnie ci co robią geometrie to leniuchy - zbierznośc i won... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...