Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI - Dawka paliwa a odpalenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z odpalaniem zimnego ahu im zimniej tym gorzej, ale do rzeczy zauważyłem ze jak dawka jest np. 1mg/na skok (czyli duża) to auto pali o wiele lepiej, ale auto nie pracuje równo na biegu jałowym szarpie, oraz spada z obrotów nierównomiernie i do tego dużo pali ale czuć ze jest tez mocniejsze.Na ciepłym pali luks. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi?? licha pompa czy komprecha??? oleju nie pobiera.

Opublikowano

Dawka ma wpływ na odpalanie.

Zwiększ dawkę startową, w adaptacjach grupa 005 ustaw na max

Jaki masz kąt wtrysku?

Sprawdzałeś czy paliwo się nie cofa, czy świece są w porządku, czujnik temperatury...?

Opublikowano

Dawka startowa jest na max, kąt wtrysku był 41 przestawiłem na około 54,czujnik temperatury sprawdzony, świece grzeją i prąd tez dochodzi podpinałem żarówkę w momencie grzania świec.Paliwo tez uważam ze się nie cofa założyłem nawet pompkę ręczną przed filtrem paliwa razem z zaworkiem zwrotnym, zmieniłem wszystkie przewody i te na wtryskach również.Od kąt pamiętam tak jest z tym odpalaniem chyba ze się nastawnik przesunie ale wtedy nierówno pracuje.A moze on jest zabrudzony i dlatego takie chocki klocki ???

Opublikowano

Wykręć świece podłącz pod akumulator i sprawdź czy grzeją do czerwoności. Sprawdzanie na żarówkę mówi tylko o tym że przez świece płynie prąd.

Po wykręceniu świecy będziesz widział czy grzeje do czerwoności.

Mógłbyś też sprawdzić kompresję

Opublikowano

Sprawdzałem poprzez wykręcanie i grzały od czubka zaczynają . Żarówką sprawdzałem czy prąd dochodzi w ogóle do nich, .Jedyne co zostało to kompresja i pompa, ale czemu pali na przestawionym nastawniku.Wtryski również sprawdziłem. Chyba ze jeszcze przepływka.

Opublikowano

Zmierz kompresję, bez pomiaru możemy tylko gdybać

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, adamek1994 napisał:

To w takim razie morze być tak ze oleju nie bierze i słaba kompresja jednocześnie ??  zrobiłem logi grupy 000,001,013 na zimnym przy odpalaniu.

http://vaglog.pl/log-000_013_001_Ei29R41.html

   

Kolego ...Logi robi się na rozgrzanym silniku min.80*C loguj po kolei a nie wszystko na raz 

Szukaj na forum jest ładnie opisane jak i co logować dla Twojego TDI ...A dobrze by było byś opisał co to masz za silnik ...:decayed:

Edytowane przez OLIVER
Opublikowano

jak jest bardzo zimno grzej do pykniecia przekaźnika a nie do zgaśnięcia kontrolki jest mu dużo łatwiej załapać.  Prawdopodbnie wtryski ci leja lub pompa słaba (może jedno i drugie), przynajmniej tak podejrzewam, Wtryski trzeba sprawdzać na maszynie bo to patrzenie na kompie przy ahu to nic nie daje. Nasze sprzęty maja już troche za soba. Soro masz takie dawki to cisnienie na pompie jest bardzo duże i albo otworki sa bardzo wyrobione we tryskach i sikaja sobie zamiast rozpylac albo pompa jest taka słaba że ledwo pyla, wybierz jedno lub oba

Opublikowano

Z tym że wtryski już wykręcałem były u porządnego mechanika od pomp i wtrysków  i nie lały jak ze strzykawki. Pompy nie sprawdzałem być może ze ona niedomaga, ale to by były problemy na gorącym silniku a jak jest ciepły to pali może nie idealnie ale na 95%. Ze świecami tez kombinowałem na odłączonym czujniku temp grzały b.długo. Po czym poznać ze pompa zużyta wtryskowa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...