Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi bierze olej


BiloneG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Przez 10tys km audi zjadło ok. 2.5 litra oleju. Auto dymi na biało na wolnych obrotach. Co może być przyczyną i jakie ewentualnie koszty naprawy. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki styl jazdy? To, że dymi na biało przy takiej temperaturze jak teraz jest normalne. Na LPG mi dymi nawet po trasie na biało, po prostu para. Oleju nie ubywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubie wcisnąć pedał gazu...To, że zimno to racja, ale z tym olejem jest problem, bo przez 10tys km dolałem 2.5 litra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz dokładnie silnik, ile przebiegane i na jakim oleju.

Jak nie gubisz oleju a tyle przepalasz to powinieneś dymić na czarno.

Zaglądałeś do turbo ?.

W układzie masz 3,5 litra oleju czyli w interwale wymiany oleju dolejesz 3,75 litra to znacznie za dużo.

Spalanie gazu wyzwala wyższe temperatury niż benzyna ale znam takie te silniki, które max. biorą 1,5 litra na 10/12 tys.km i to na 10W40 taki zalewają serwisy niemieckie /do tych leciwych jednostek/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 turbo ANB

252tys przebiegu

Olej jaki jest to: Valvoline Maxlife 10w40

do turbo nie zaglądałem. Ogólnie jestem mało zorientowany w tych sprawach i liczę, że ktoś mi pomoże :mellow:

Niedługo muszę wymienić olej i może ktoś doradzi jaki wlać.

 

Edytowane przez BiloneG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego wycieku ? trochę sporo oleju znika po 10 tys. Jakby to była wina turbo choćby nawet pierścieni to na pewno by kopcił jak kolega wyżej wspomniał "na czarno", na niebiesko, a że biały dym to standard, zwykła para. Są jakieś braki mocy ? Radziłbym zaglądnąć w okolice chłodnicy filtra oleju (przy bloku pod kolektorem ssącym) oraz odmę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zrobiłem trochę zdjęć i może to wam coś pomoże.

IMG_20170117_112638.jpg

IMG_20170117_112716.jpg

IMG_20170117_112747.jpg

IMG_20170117_113435.jpg

Panowie zrobiłem trochę zdjęć i może to wam coś pomoże.

IMG_20170117_113442.jpg

IMG_20170117_113509.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrzygane , ale nie na 2.5l /10000km :/ Poza tym znakowałbys teren mocno przy takich ubytkach. chyba że znakujesz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelnienie turbiny, wali olejem w wydech i przez to dymi na bialo, uszczelnienie pokrywy wraz z napiaczem, simeringi z przodu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, bandyta928 napisał:

uszczelnienie turbiny, wali olejem w wydech i przez to dymi na bialo, uszczelnienie pokrywy wraz z napiaczem, simeringi z przodu silnika

Jeśli twoja diagnoza jest trafna to jaki byłby koszt ewentualnej naprawy?

36 minut temu, edraven napisał:

Obrzygane , ale nie na 2.5l /10000km :/ Poza tym znakowałbys teren mocno przy takich ubytkach. chyba że znakujesz? 

Nie, nie znakuje. 

Edytowane przez BiloneG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim 1.8 bez turbo też miałem tak obrzygane od spodu szczególnie półosie i skrzynie i przyczyną był simering chłodnicy oleju, jak wcześniej już pisałem o tym. Nie widać wycieku od strony filtra oleju ? a co do uszczelki zaworów i pod napinaczem to też bym obstawiał widać że się poci spod pokrywy zaworowej tym także trzeba byłoby się zająć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest przypadkiem wywalona uszczekla pod klawiaturą???? To samo było u mnie i chcieli mi turbo wymieniać a okazało się, że 200zł wystarczyło na naprawę bo też mi brał podobnie oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo , wymieniłem uszczelkę chłodniczki bo na pewno puszczała olej - temat poruszany już na tym forum nie raz + manuale w googlach .
Czekam na cieplejsze dni na wymianę uszczelek pod napinaczem ,  stamtąd mam raczej główny wyciek -  jak poszukasz też znajdziesz manuale.

Miałem wymienianą pół roku temu uszczelkę pod klawiaturą , nie robiłem tego sam tylko oddałem do zakładu u siebie w Rzeszowie (dość popularny, niby b. dobry)  żeby zrobili to dobrze + zlokalizowali wyżej wspomniany wyciek.

Uszczelkę klawiatury wymienili, ale co do wycieku to powiedzieli tylko "leje z tyłu silnika" i tyle - zamiast od razu wymienić tamte uszczelki to teraz 2gi raz robota  :) Tym razem planuję zrobić to sam i pytanie - czy można zostawić tą półroczną uszczelkę i wymienić tylko uszczelki napinacza, czy jak już ściągnę dekiel to lepiej wymienić wszystko (czyli uszczelkę pokrywy + uszczelki napinacza) ???


 

Edytowane przez mat36cichy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mat36cichy napisał:

czy można zostawić tą półroczną uszczelkę i wymienić tylko uszczelki napinacza, czy jak już ściągnę dekiel to lepiej wymienić wszystko (czyli uszczelkę pokrywy + uszczelki napinacza) ???

Zależy można i tak i tak. Jak chcesz zostawić uszczelkę klawiatury to zaopatrz się w sylikon wysokotemperaturowy do takich napraw. Ja osobiście założył bym nową uszczelkę pokrywy 30 zł ale bynajmniej pewność że 3 raz nie będziesz musiał rozbierać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...