Radza28 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Witam... mam problem z moją A4 1998 Avant Combi 1,9 TDI. Po przekręceniu kluczyka żeby odpalić auto pojawia się sygnał dzwiękowy jak przy zaświeceniu rezerwy i na chwilę pozostaje znaczek hamulca ręcznego i jakaś pomarańczowa lampka z dwoma wężykami( co kolwiek ona oznacza) po czym odpalam auto i chodzi normalnie. dym z rury wydechowej jest niewielki... po czym mija 1-1,5 minuty i samochód zaczyna kopcić... a z rury wydechowej słychać lekkie gwizdanie...wcześniej też tak miałem że lekko gwizdał ale tak nie kopcił... czy to ma związek z turbo??? proszę o pomoc...
Radza28 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2009 szarego... ale nigdy tyle nie było... no i wiadomo że straszny smrud ropą...
efcio Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 jak jasne spaliny to obstawiam turbo ale poczekaj na komenty innyvh uzytkownikow
Radza28 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2009 Koszt naprawy? aż strach zapytać...
grzes1150 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Na początku nie gwizda bo część spalin przy zimnym motorze leci na nowo do kolektora ssącego i po lekkim zagrzaniu się EGR przymyka spaliny i wtedy z rury słychać delikatny świst turbawki. A katalizator masz??? bo ja obstawiam że nie i w takim przypadku ma prawo puszczać szary dym - zaznazam szary nie biały. A na te kontrolki i piszczenie w zegarach polecam podpiąć Vaga i sprawdzić czy są błędy. Dobrym rozwiązaniem było by też zrobienie logów statycznych i dynamicznych. [br]Dopisany: 02 Styczeń 2009, 13:25_________________________________________________Bez paniki!!! Jeśli dymek jest szary to obstawiam na 99% to nie turbina
Radza28 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2009 nie ma katalizatora... a zrobienie logów statystycznych i dynamicznych? możesz ciut wyjaśnić? no i jaki to jest koszt?
grzes1150 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Co do kata to wiedziałem jeszcze raz bez paniki. Zrobienie logów statycznych i dynamicznych polega na podpięciu po kompa i pełnej diagnostyce silnika na postoju i podczas jazdy. Polecam poczytać w dziale Diagnostyka Vag albo tam zapytaj czy ktoś z twojej okolicy nie ma laptopa, interfejs i program Vag com i by ci tego nie zrobił.
Radza28 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2009 ok:) spoko... tylko nie wiem czy jeździć autem czy nie... co mi to da po podłączeniu? wyjaśni się troche spraw z tym kopceniem itd? pewnie po takim zabiegu potrzebna jest ludzka ingerencja w silnik? jeśli wyjdzie coś nie tak oczywiście... a dym jest szary...
spetsnaz Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Witam... mam problem z moją A4 1998 Avant Combi 1,9 TDI. Po przekręceniu kluczyka żeby odpalić auto pojawia się sygnał dzwiękowy jak przy zaświeceniu rezerwy i na chwilę pozostaje znaczek hamulca ręcznego i jakaś pomarańczowa lampka z dwoma wężykami( co kolwiek ona oznacza) po czym odpalam auto i chodzi normalnie. dym z rury wydechowej jest niewielki... po czym mija 1-1,5 minuty i samochód zaczyna kopcić... a z rury wydechowej słychać lekkie gwizdanie...wcześniej też tak miałem że lekko gwizdał ale tak nie kopcił... czy to ma związek z turbo??? proszę o pomoc... Odpowiedz mi proszę na dwa pytania: Pierwsze to czy sygnał dźwiękowy pojawia się najczęściej rano przy odpaleniu auta, lub dłuższym postoju? Kolejne to czy kopcenie występuje na postoju czy tylko podczas jazdy. Jak wyczułeś ropę w spalinach?
Radza28 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2009 sygnał jest rano jak postoi przez noc i wczoraj rano zdarzyło się to po raz pierwszy a dziś rano drugi raz.Wczoraj jak odpaliłem go ponownie po godzinie postoju nic się nie działo... dym ma typowy zapach dla dizla... może przesadziłem z tym zapachem ropy:) jest koloru szarego i występuje na postoju później w czasie jazdy już nie... przynajmniej wczoraj tak było... dziś go tylko odpaliłem a nie wyjeźdzałem bo sie troche wystraszyłem...
spetsnaz Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 sygnał jest rano jak postoi przez noc i wczoraj rano zdarzyło się to po raz pierwszy a dziś rano drugi raz.Wczoraj jak odpaliłem go ponownie po godzinie postoju nic się nie działo... dym ma typowy zapach dla dizla... może przesadziłem z tym zapachem ropy:) jest koloru szarego i występuje na postoju później w czasie jazdy już nie... przynajmniej wczoraj tak było... dziś go tylko odpaliłem a nie wyjeźdzałem bo sie troche wystraszyłem... No to git, Powodem pierwszej usterki jest akumulator będący na wykończeniu, prąd przy rozruchu chwilowo spadł poniżej bodajże 8V, stąd potrójny sygnał dźwiękowy oraz kontrolka hamulca po podpaleniu. Możesz sprawdzić odpalając auto z dobrego źródła zasilania (inny aku lub kable) Przyczyną kopcenia wg mnie, jest parująca woda zebrana w układzie wydechowym. Właśnie po upływie oko 1-1,5minuty powinno się pojawić bardziej parowanie niż dymienie, jeżeli po rozgrzaniu auta problem nie występuje to nie masz się czym przejmować.
Radza28 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2009 więc co zrobić żeby tak nie kopcił? można na to jakoś zaradzić? czyżby wydech do wymiany?
spetsnaz Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 więc co zrobić żeby tak nie kopcił? można na to jakoś zaradzić? czyżby wydech do wymiany? możesz zrobić zdjęcie lub wrzucić wideo tego kopcenia??
Radza28 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2009 nie bardzo mam jak zrobić... kopcenie jak kopcenie... tuman kurzu i tyle... po minucie czy dwóch... i to spory tuman...
spetsnaz Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 nie bardzo mam jak zrobić... kopcenie jak kopcenie... tuman kurzu i tyle... po minucie czy dwóch... i to spory tuman... jeżeli nie występuje podczas jazdy na ciepłym silniku to pojęcia nie mam co to może być.
grzes1150 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Trzeba było kata nie wywalać to by tak nie kopcił coś za coś Ja też jak wyprułem kata to szaro kopci przez chwilke jak EGR zamknie dopływ spalin do kolektora. Logi statyczne i dynamiczne były robione i wszystko miałem bez zastrzeżeń więc jak pali i jedzie to powinno być dobrze. Ten twój akumulator mnie zastanawia.
Cristoforo Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 ja mam wywalonego kata i zaslepiony egr i tez sobie rano troszke pokopci i mnie to nie matrwi
grzesiek35 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 mam ten sam problem co kolega jesli moge sie podlaczyc do tematu tylko ze mam a 6 rano jak zapalam kopci na szaro niebiesko jakis mechanik powiedzial mi ze jest to uboga dawka przy rozruchu i to usterka w pompie cos tam trzeba wymienic koszt to ok 2000 tak mnie pocieszyl tylko zeby to bylo to
Cristoforo Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 to normalne jak rano przy takie temp. zakopci na szaro-niebiesko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się