Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa lub wymiana napinacza łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poszukuję napinacza łańcucha rozrządu do 1.8t BFB ponieważ ten dźwięk jest nie znośny oraz odczuwalne są spadki mocy i dźwięk się nasila.

Z funduszem na chwilę obecną jest problem i zastanawiam się nad zamiennikiem, co o tym sądzicie, ktoś może używa? Proszę o pomoc w wyborze lub o odradzenie mi tego zabiegu, może istnieje jakaś regeneracja ?

Dźwięk jest już bardzo podobno do tego z filmu lecz występuję przez 5/10 sec po zapaleniu, i czasem na obrotach ~~4 tys i więcej.

https://www.youtube.com/watch?v=85GhAclcTAM

 

Opublikowano

Rok temu przezywałem ten sam problem....
Czytałem opinie - były różne
Odwiedzałem mechaników - "na zamiennik nie daje gwarancji - chcesz zamontuje na Twoją odpowiedzialność".

Tak więc odżałowałem ~2500zł - 15% zniżki w ASO i kupiłem oryginał, wraz z nowym łańcuszkiem ~500zł (-15%) z ASO. 
Sam montowałem wraz z kompletem paska rozrządu i innymi sprawami. 
Zrobiłem ok 20-30tyś km, jak na razie cisza - może wyrafinowane ucho coś tam usłyszy, ale jest to dźwięk bardziej pracy napinacza niż stuki. 

Można wiedzieć jaki masz przebieg i czy auto było sprowadzane za granicy lub kupowane przez komis w przeszłości?

PS: Przy mocno wyciągniętym łańcuszku, może być problem... koła zębate są na stałe zatopione z wałkami rozrządu! A to jak ma zęby ścięte to wiesz że i wałki do regeneracji(jeżeli ktoś takową robi), albo nowe (lub z rozbitka w ostateczności).

Opublikowano

2002 R 254tys przebieg, ostatnio byłem na trasie 600km przycisnąłem 160-200 ciągle i teraz tego nie da się znieść ciągle to słychac.

Opublikowano

Ja natomiast wymienilem napinacz profilaktycznie, bo postukiwal na zimnym przy odpalaniu coraz bardziej.

Napinacz kupilem z wersji bez elektrycznego nastawnika. Do tego lancuch nowy i uszczelka pod napinacz a wiec komplecik.

Calosc wyszla 1000zl. Oczywiscie wszystko ori z ASO.

Na wyswietlaczy oczywiscie pojawial sie blad nastawnika. Pojechalem do tunera i zrobilem wirusa+ wylaczenie nastawnika w programie.

Od 20tys. Zadnych roznic nie stwierdzono.

Tak wiec nie dosc ze oszczedzilem pare stow to i autko sie lepiej odpycha;)))

Polecam takie rozwiazanie

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja na ori się nie skusiłem bo miałem ograniczony budżet.

Padło na zamiennik jakiejś włoskiej marki za 900zł + łańcuch + uszczelki + robocizna. Razem rachunek mnie wyniósł 1502zł.

Zrobiłem już jakoś 5-6 tyś km na tym i cisza. Jeden z mechaników który oglądał ten napinacz stwierdził że jest to bardzo dobry zamiennik porównywalny do oryginału.

Najpierw zalożył mi napinacz z  AUTLOGA i wywalały błędy o nieprawidłowych fazach rozrządu. Więc reklamacja i padło na tym. Narazie nie narzekam. Teraz mrozy to czasem sobie pogrucha tak przez 1 sekunde po dłuższym postoju ale jest to według Audi dopuszczalne.  

Opublikowano

Rozebrałem wszystko smog wyczyszczony, okazało się że był masakrycznie zapchany, w misce pełno sylikonu, nie było miejsca gdzie by go nie upchali, napinacza wcale nie słychać, czasem na sekundkę przy odpaleniu.

Opublikowano

koxzzz a mozesz napisac gdzie mniej wiecej zlokalizowany jest ten "smok" ??? jestem świeżakiem jesli chodzi o 1.8T i poznaję go dopiero :) moze masz jakieś fotki jak to wygląda????z góry dzięki

Opublikowano

Ściągasz miskę i jest.

Opublikowano
Dnia 1.02.2017 o 18:11, przemmusz napisał:

koxzzz a mozesz napisac gdzie mniej wiecej zlokalizowany jest ten "smok" ??? jestem świeżakiem jesli chodzi o 1.8T i poznaję go dopiero :) moze masz jakieś fotki jak to wygląda????z góry dzięki

Smok ssawny jest to rura z sitkiem znajdująca się w misce olejowej, jej zadaniem jest doprowadzenie zasysanego oleju do pompy oleju i wstępne filtrowanie. Żeby się do niej dostać musisz odkręcić miskę oleju, co w A4 wiąże się zarówno z odkręceniem sanek (ramy pomocniczej silnika).

pompa%20oleju%20bam.jpg

Opublikowano

ok dzieki :) czyli przy zmianie oleju czeka mnie sprawdzenie smoka. Jeszcze raz dzięki

Opublikowano

Polecam zrobić to nawet wcześniej poniewaz jak zobaczyłem jak u mnie to wygląda to aż się przestraszyłem. I przez to może być problem z cisnieniem oleju.

Opublikowano
W dniu 26.01.2017 o 09:31, kucik12 napisał:

Ja natomiast wymienilem napinacz profilaktycznie, bo postukiwal na zimnym przy odpalaniu coraz bardziej.

Napinacz kupilem z wersji bez elektrycznego nastawnika. Do tego lancuch nowy i uszczelka pod napinacz a wiec komplecik.

Calosc wyszla 1000zl. Oczywiscie wszystko ori z ASO.

Na wyswietlaczy oczywiscie pojawial sie blad nastawnika. Pojechalem do tunera i zrobilem wirusa+ wylaczenie nastawnika w programie.

Od 20tys. Zadnych roznic nie stwierdzono.

Tak wiec nie dosc ze oszczedzilem pare stow to i autko sie lepiej odpycha;)))

Polecam takie rozwiazanie

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odgrzeję troche kotleta bo mam dość sporo wiadomości od różnych kolegów odnośnie mojej zmiany.

Jak pisałem wcześniej od 1.5 roku wszystko śmigało aż miło, żadnych negatywnych efektów tej zmiany nie odczułem. Zrobiłem od tego czasu jakieś 40/50kkm i odnośnie napinacza to nie mam żanych zastrzeżeń. Żadnych stuków czy cokolwiek innego. Pompy nie wymieniałem, ale kazałem smok wyczyścić, wiec tutaj mam pewność.

W między czasie zdechła głowica i uczelka pod nią, napinacz kazałem przełożyć do nowej głowicy i był w super stanie. Nie jak nowy, ale też nie zzużyty specjalnie.

Także można powiedzieć że napinacz przeżył jedną głowicę :)

 

Poza tym polecam moda jak najbardziej - spokojna głowa jest warta takiego zabiegu.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...